gratis belminuten en Corona

  • 30 March 2020
  • 35 reacties
  • 1054 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo Iedereen,

Proximus voorziet naar aanleiding van CORONA gratis belminuten naar alle vaste nummer in België.

Wat stel ik heden vast….De gebruikte belminuten worden wel afgetrokken van het totaal van de belminuten die destijds aangeschaft werden de punten van Premiumclub.
Tenzij…...dat eind van de toegezegde periode (van gratis bellen) en rechtzetting komt voor deze aftrek.

Iemand onder de lezers met hetzelfde probleem…..of
weet iemand van het proximus-team hier een antwoord op?

Met vriendelijke groeten


35 reacties

Hallo rooboo,

Ik heb hetzelfde probleem …

Heb dit ook eergisteren gemerkt.

Gisteren diverse pogingen ondernomen om Proximus telefonisch of via e-mail (kan dit wel?) te bereiken … zonder resultaat .

Uiteindelijk gisteren dan maar een e-mail gestuurd naar proximus.customer.care@proximus.com (is blijkbaar een externe firma die consumentenondersteuning voor Proximus doet). E-mail is alleszins aangekomen (leesbevestiging ontvangen). 

Wacht nu op antwoord.

Dag rooboo,

Ter aanvulling op mijn bericht : de e-mail van Proximus (“Communicatie van Proximus naar aanleiding van covid-19”) op 17 maart jl. werd verstuurd door “CEO Proximus – Guillaume Boutin” met e-mailadres info@news.proximus.com , maar het is waarschijnlijk niet zinvol om op betroffen e-mail te reageren.

 

Reputatie 6
Badge +2

Maak u niet te veel illusies over mails naar Proximus. Zouden die wel gelezen worden?  

Vul beiden zo beel mogelijk gegevens in in uw profiel zodat medewerkers van Px u gemakkelijker kunnen helpen.

 info@news.proximus.com is volgens mij toch geen mail gericht aan de CEO maar aan het NEWS team, nee?

Reputatie 2
Badge

hallo jj3800,

Fijn om toch ‘n reactie te krijgen op m’n bericht. Er moeten toch meerdere forumgebruikers zijn die dit probleem voorhebben.  Toch geen reactie gelezen buiten die van u.
Ook van de Proximus-medewerkers komt geen reactie…..zijn die momenteel technisch werkloos ? :kissing_smiling_eyes:

 

groetjes

Reputatie 7
Badge +3

Hierover is een intern onderzoek lopende. De voorbeelden zijn verzameld en doorgestuurd naar de bevoegde dienst. Alvast bedankt voor jullie medewerking. Zodra er feedback wordt gegeven, laten we dit uiteraard weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Hallo AntonellaD,

Bedankt voor uw reactie.
Hopen op een positieve correctie

groetjes

Reputatie 2
Badge

hallo AntonellaD

Vandaag al ‘n telefonische reactie gekregen van ‘n proximusmedewerker/premiumclub.
Hebben het probleem nagekeken en voor een correcte en aanvaardbare oplossing gezorgd.

bedankt voor tussenkomst :thumbsup:

Groetjes en hou het gezond.

Rooboo

Reputatie 4
Badge +2

@AntonellaD  het saldo van mijn Premium Club belminuten klopt evenmin. Kan iemand dit checken en rechtzetten?

Alvast bedankt

ter info:Premium club punten is al een tijd vervangen door enjoy , dus je punten zullen vervallen zijn.

zie > https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_new_reward/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/trouw-via-enjoy.html 

https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Rewards__/My-Rewards

cfr,: http://myproximus.be 

Reputatie 4
Badge +2

@Martin,  bedankt voor je respons.

Ik weet dat Premium Club is afgeschaft. Ik heb me echter verkeerd uitgedrukt.

Het moet zijn ‘het huidige saldo van de  belminuten’, die destijds aangeschaft werden via Premium Club, klopt niet.

Reputatie 2
Badge

Aan Argenteus,

M’n gemeld probleem had in feite niks meer te maken met “premiumpunten”. T’is zoals Martin meld “premiumpunten is al lang verleden tijd”. M’n probleem ging in feite met de foutieve verwerking van de destijds (met premiumpunten) aangekochte gratis belminuten. Deze belminuten werden nu ook afgebouwd terwijl Proximus aangeeft van gratis bellen naar vaste nummers in België. Ik had misschien beter geschreven dan ‘n Proximusmedewerker me hiervoor had gecontacteerd in plaats van Proximusmedewerker/premiumclub, zodat er misschien geen misverstand hieromtrent kon ontstaan.

met vriendelijke groeten

Reputatie 4
Badge +2

@rooboo , bij mij gaat het om hetzelfde probleem, nl. het saldo van de gratis belminuten die ik indertijd  verkreeg via Premium Club en die nog steeds geldig zijn. Ik drukte me echter fout uit door over ‘punten’ te spreken.

Nog een fijne zonnige dag

 

Ok Geen probleem.

morgen kunnen ze dit verder onderzoeken dan.

Proximus haalt bij de actie gratis belminuten voor oproepen naar vaste nummers (ook tijdens de piekuren) bij aantal (en mogelijk meerdere ?) personen met nog belminuten aangeschaft met het Premium programma de betroffen “gratis” belminuten weg bij de aangeschafte belminuten.

Wat gebeurt er met de oproepen naar vaste nummers tijdens de piekuren voor klanten zonder aangeschafte belminuten? Zijn deze belminuten echt “gratis” of worden ze mogelijk (foutief) gefactureerd zonder rekening te houden met de betroffen actie ? Ik kan dit evenwel niet controleren. Zijn er forumgebruikers die dit kunnen nagaan ?

Beste dank en groeten.

Reputatie 7
Badge +3

@Argenteus 

ook voor jou is er een dossier opgestart voor onderzoek.

Je wordt nog gecontacteerd.

groeten,

Tina

Er is blijkbaar nog geen oplossing gekomen, er worden nog steeds aangeschafte gratis belminuten afgehouden .

Het ziet er naar uit dat gesprekken naar vaste nummers tijdens de piekuren pas echt gratis zijn als de aangeschafte gratis belminuten op nul komen ...

En dan kun je nog niet beweren dat ze gelogen hebben dat het gratis is om te bellen naar vaste nummers :wink::relaxed:

Hallo iedereen,

  Zelf heb ik na bijna 2 weken nog steeds geen reactie van Proximus  of rechtzetting gekregen …   Het lijkt er wel op dat sinds enkele dagen (voorlopig ?) geen aangeschafte belminuten meer ingehouden worden (maar ben intussen al flink wat aangeschafte belminuten kwijt). Graag hulp of advies. Mijn profiel vermeldt van in het begin mijn klantnummer en telefoonnummer. 

Dank en groeten

Reputatie 7
Badge +3

@jj3800 

voor jou heb ik ook een dossier laten opmaken om na te kijken;

groetjes

Tina

Dag Tina,

  Beste dank.

Ik heb hetzelfde voor. Ik had nog een aantal gratis belminuten van de Premium club maar nu zijn die ‘op’ nadat ik gisteren een lang gesprek naar een vaste lijn gedaan heb, een gesprek dat volgens Proximus NU gratis zou zijn. Krijg ik die belminuten terug ?

 

Reputatie 7
Badge +3

@gerdadr Ook voor jou werd er een dossier opgemaakt voor nazicht en rechtzetting. De dossierbeheerder houdt je verder op de hoogte. Groetjes, Antonella

Hallo iedereen,

Daarstraks telefoon gekregen van een Proximus-medewerker : de verkeerdelijk ingehouden gratis belminuten kunnen technisch niet rechtgezet worden, maar Proximus gaat een gepaste compensatie voorzien in de vorm van een creditnota .

Allee einde goed alles goed 👍

Reageer