Skip to main content

Na drie vruchteloze pogingen via het alom gekende 080022800 nummer richt ik me in wanhoop tot hier …

Ons gebouw, bestaande uit 19 appartementen, werd bij aansluitingswerken bij een bewoner reeds voorgaand jaar reeds voorzien van de kabel met fiber zodat men niet weer zou moeten graven en hangt nu mooi naast onze aansluitkast (die na een halve eeuw dienst ook wel aan vervanging toe is).. Mijn verbazing is dus groot wanneer blijkt dat ik geen fiber aansluiting kan krijgen, desondanks dit in het belendende appartementsgebouw geen probleem is.

Ik vermoed dat het te maken heeft omdat de installateur willens nillens de aansluiting op de voorgevel wilt doen, daar waar dit onvermijdelijk schade aanbrengt bij onze gevel en wij als eigenaars dit niet willen. Het gebouw heeft vier etages en voldoet dus aan de voorwaarden van minder dan 5 verdiepingen wat in de prachtige Proximus filmpjes vermeld wordt om de bekabeling binnen het gebouw te leggen. Aangezien ik zelf op de gelijkvloerse etage woon, lijkt me dit dus geen probleem te zijn. Echter volgens de verschillende telefonistes op 080022800 kan dit niet en geven ze mijn klacht door of kortweg, ik hoor er nooit meer iets van. De laatste maal, ik beken was ik behoorlijk kortaf maar ik ben het uitermate moe dat iemand aan de andere zijde van de lijn in alle anonimiteit denkt mij te moeten betuttelen. Ik weet waar ik over praat, dit in tegenstelling tot de telefonische correspondenten die vooral poeslief zijn wanneer men je iets kan aansmeren.  

Kan iemand mij dus eindelijk eens zeggen wanneer ik een fiber aansluiting kan krijgen a.u.b.???

 

Met mijn dank voor uw aandacht.

 

Danny

 

 

Dank u,

ik kijk uit naar uw antwoord.

 

MVG,

 

Danny


@DanPae 

ik krijg ondertussen updates binnen via technische collega’s die het opgepikt hebben… is dus weer lopende.  Op hoop van zegen :-)


Hallo Proximus,

Na mijn reactie op dit forum een vriendelijke medewerker aan de lijn gekregen die geduldig mijn hele uitleg nog eens aanhoorde. Hij stelde vragen over hoe en waar de kabels liggen en hoe die mijn appartement binnen moeten komen. Blijkt nu dat er in mijn appartementsblok al in VIER appartementen, op verschillende verdiepingen, FIBER werd aangesloten ….. Hij heeft dus foto’s van hoe de aansluitingen de appartementen binnen komen, waarop ik zeg, dat dit in appartement exact hetzelfde is. In onze appartementsblok lopen ALLE leidingen door dezelfde holle ruimtes …. Het is niet dat het in het éné appartement aan de voorkant ligt, en in een ander in het midden ….. Sommige appartementen liggen tegen de traphal, dus volgens mij zijn dat de gelukkigen die makkelijk aan een Fiber-aansluiting geraken, terwijl de appartementen aan de straatkant iets meer werk vragen.

Dus de vriendelijke medewerker noteert alles en zegt dat hij me zal contacteren na eerst gekeken te hebben wat er kan. En ja, hoor, nog dezelfde dag (maandag 5 september) belt hij me terug om te vragen of ik op woensdag 7 september (vandaag dus) thuis zou kunnen zijn in de voormiddag, want ze gaan dan met 2 techniekers langskomen om te kijken of ze de kabel kunnen binnentrekken.

Ik zeg dat dit goed is dat ik dan VERLOF zal nemen (neen, mijn manager, laat thuiswerk NIET toe). Trouwens al de 2de keer dat ik verlof neem voor die FIBER. Ik was dus meegaand, en deed niet moeilijk omdat ik toch graag aan die FIBER geraak …. Gisteren wordt ik dan nog eens 2 keer gebeld om de afspraak te bevestigen, de eerste keer om te vragen waarom ik mijn afspraak niet had bevestigd ????? Ik  neem aan dat dit een helpdesk medewerker is, en dus niet op de hoogte van het gesprek met de andere medewerker. Soit, ik leg uit dat dit geregeld was door die andere medewerker EN dat er 2 techniekers gingen langskomen. OK. Een beetje later opnieuw telefoon van de  helpdesk om de afspraak  een derde keer te bevestigen tussen 8h en 12h30.

Ik heb dus gisteravond alles vrijgemaakt dat de techniekers zagen waar en hoe de leidingen binnenkomen (dit zit in een bergingkast …. zoals in dit gebouw in ELK appartement). En deze morgen op mijn vrije dag sta ik op tijd op om zeker maar direct te deur te openen als men aanbelt.En ik wacht, en ik wacht nog wat langer. Ik bekijk mijn GSM om te zien of ik toch geen telefoontje gemist heb dat ze er bijna zijn, en zie daar een bericht van Proximus om 8h deze morgen (ping niet gehoord en ik ben niet iemand die elke minuut die GSM in haar handen heeft, of daar constant met mijn neus op zit). Er is een nieuwe afspraak ingepland op …… 16 JANUARI 2023 tussen 8 en 17h, dus 4 MAANDEN en nog eens een verlofdag later …. Tot nu nog géén énkel telefoontje gekregen …. we zijn nu 12h31!! Dus niet alleen heb ik dus nu al een tweede verlofdag voor noppes genomen, nu verwachten ze dat ik er nog een derde verlofdag aan opoffer goed wetende dat ze dan ook nog maar eens komen KIJKEN of het wel lukt. Mijn abonnement omzetten naar het duurdere FIBER-abo dat was nochtans geregeld om een kwartiertje. En dus nu “mag” ik 5 maanden (want duurder abo al van in augustus) een duurder abonnement betalen voor een dienst die ik helemaal niet heb en misschien ook nooit ga krijgen …. Ik heb het ook opgegeven om nog te bellen, je krijgt telkens iemand anders aan de lijn die er ofwel niks van weet, ofwel je niet kan helpen, ofwel word je eindeloos doorverbonden, ofwel krijg je te horen dat je niet op de juiste dienst, niet op het correcte nummertje in het menu hebt gedrukt (er is maar 1 enkel nummer voor de klantendienst met een eindeloos menu),

Weet u wat, vriendelijke Proximus-medewerker, ik besef heel goed dat de techniekers liever veel aansluitingen activeren, omdat ik ondertussen snap dat dit zelfstandige onderaannemers zijn die per stuk betaald worden. Ik snap die mensen, die sluiten liever 10 abonnees aan per dag (of misschien 20 of 30, ik zou het niet weten), dan dat ze aan één enkele aansluiting een paar uur kwijt zijn. Begrijpelijk het gaat om hun inkomen. In de goeie oude tijd waar de Belgacom medewerkers niet zo vriendelijk aan de telefoon waren, hadden ze wel hun eigen techniekers die desnoods een hele dag aan een aansluiting werkten want zij kregen een maandloon. Dat zal allemaal wel zijn voor- en nadelen hebben, maar nu is het blijkbaar alleen maar van tel om zoveel abonnementen binnen te halen, en daarna mag je als trouwe klant van meer dan 30 jaar gewoon uw plan trekken, eindeloos bellen, praten met een chatbot die enkel standaardantwoorden kan geven zonder oplossing (wat een belachelijk idee …. een computer laten praten met mensen … die chatbot krijgt zelfs de meest simpele dingen niet opgelost, je wordt uiteindelijk toch doorverwezen naar …… de klantendienst).

Vriendelijke Proximus-medewerker, ik snap ook dat u daar ook maar zit omdat u daarvoor betaald wordt. U heeft zelfs de moeite en geduld genomen om te luisteren. En ik wil u daarvoor bedanken als iemand die ook in een groot bedrijf werkt en ook maar moet uitvoeren wat de “bazen” beslissen.

Maar u mag aan uw manager, afdelingshoofd, of iemand met één of andere afkorting voor zijn naam, laten weten dat ik geen FIBER meer moet hebben, dat ik mijn abonnement ga terug strippen tot het uiterst noodzakelijke en dat ik wel zal afwachten tot een andere provider met zijn FIBER in het gebouw komt en dat ik die eerst ga ik  uittesten om te zien of die de kabel wel tot in mijn appartement kan binnenbrengen via de gemeenschappelijk holle ruimtes, en waar ik geen 2 tot 3 verlofdagen hoef aan op te offeren. En die misschien ook wel in staat is om eindelijk de juiste verdieping in mijn klantenfiche te zetten, die 3de verdieping kan veranderen in 1ste verdieping, want zelfs dat lukt jullie blijkbaar niet ….

Dus modder ik voorlopig maar aan met 4G of 5G of welke G ik ook heb, met digitale TV die geregeld plots uitvalt, niet wil opspringen (en ja de modem blijft de hele opstaan, en ja, ik reset de hele boel, en ja ik trek de kabeltjes uit, en dit soms meerdere keren per week), geen internet terwijl de digitale tv wel gaat, geen digitale TV omdat “uw modem is niet aangesloten” terwijl alle kabels insteken, alle lichtjes branden …. en het internet wel werkt (ja, ik heb een laptop waarop ik dit kan zien), beeld dat in blokjes vervormt, of gewoon blijft stilstaan, opeens een zwart scherm (en JA IK HEB EEN NIEUWE SMART TV, en ja ik heb WIFI met dure en nieuwe WIFI-stekkers) … om op sommige avonden gewoon maar een boek te lezen omdat alles om de één of andere duistere reden uitligt en niet meer opgestart geraakt, ik weet al dat de volgende dag alles weer gewoon opspringt …. Tja, ik woon dan ook op de 1ste verdieping van een gebouw dat ocharme al 20 jaar oud is (en ja, het was nieuwbouw toen ik het kocht, dus het is effectief 20 jaar oud).

Ik heb geen zin meer om nog meer kostbare verlofdagen op te offeren, eerlijk gezegd, aan iets waar ik makkelijk zonder kan leven. En nu ga ik mijn abonnement uitpluizen, want ik heb toch nog een halve verlofdag over…

Over en out.


@Martin 

ibpt | Data Portal - FTTH fibre map (bipt-data.be)

In Koekelberg is er enkel 1 glasvezelnetwerk (van Proximus zelf) voorhanden (en dus niet van Fiberklaar waarin Proximus voor ½ in participeert)

Uiteraard kunnen er andere operatoren diensten leveren via het Proximus koper/fibernetwerk, maar ik begrijp dat het probleem hier zich situeert op niveau van de plaatsing van de interne glasvezelkabel(s)

= enkel koperaansluiting voorhanden (in de berging blijkbaar)

&

fiber voorhanden (vermoedelijk) in de kelder maar binnen te brengen in het betrokken appartement via voor allerhande nutsleidingen voorhanden schachten)

 

Ook andere alternatieve operatoren die gebruik maken van het Proximus koper/glasvezelnetwerk dienen contact te nemen met Proximus (wholesales) met betrekking tot de realisatie van de fysische aansluiting

de vraag is/blijft of Proximus (onderaannemers?) nog dergelijke interne bekabelingswerken (via schachten) doen in appartementsgebouwen

blijkbaar zijn er wel een aantal gedaan en blijft de vraag dan waarom kan het hier niet kan of niet sneller kan (begin volgend jaar!)

uit bovenstaande blijkt ook dat de huidige koperverbinding blijkbaar “niet optimaal” is en de situatie best eens van naderbij bekeken wordt door een Proximus medewerker op dit publieke forum (WiFi en/of een ander probleem?)

 

@ Proximus

het ongenoegen van deze en anderen m.b.t. technici die niet komen opdagen dient mijns inziens dringend door Proximus intern te worden verholpen (op niveau van het directiecomité), het is nefast voor het imago (en derhalve ook voor de notering van het aandeel en van eventuele “boni” voor de werknemers)


@DanPae  Dit is de voorlopige info dat we hebben doorgekregen van de technische diensten en dus nog onder voorbehoud:

“Het adres van deze klant is pas aansluitbaar vanaf :  Maart 2025. We gaan hier een opmeting doen om te kijken of we dit, mits een sluitend dossier, kunnen vervroegen. Ik stel voor dat we dit, gedocumenteerd mee nemen naar het volgende overleg met het stad.”

Groetjes,
Antonella


Dank je wel Antonella,

Maar vergeef me, maar ik begrijp dit echt niet. In de buurt kan men gewoon overal Fiber krijgen, de kabel ligt bij ons al binnen tot aan de aansluitingskast en het gebouw naast ons (723) zou al wel aansluitbaar zijn. Dit is wel heel raar of vergis ik me (?). Ik begrijp niet wat de stad te maken zou hebben met onze Fiber aansluiting ???

Desondanks toch al bedankt voor dit (hoop ik voorlopige) antwoord.


@DanPae  Het gebouw met huisnummer 723 zit toch helaas in hetzelfde schuitje als jouw gebouw. In de mails dat ik heb zien passeren behoort deze tot hetzelfde dossier.
De gemeenten en steden zijn ook betrokken bij de aanleg, installatie en activatie van fiber. Dergelijke projecten reiken verder dan enkel Proximus. Hier zijn veel meer diensten, bedrijven en instanties bij betrokken. Mocht ik meer nieuws ontvangen, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella


Hallo,

Ik woon in Koekelberg, en heb identiek hetzelfde probleem. Ik ben eigenaar van mijn appartement. Om het verhaal kort te maken : Proximus heeft de Fiberkabel binnen getrokken tot aan de gemeenschappelijke verdeeldoos in de kelder (met alle toestemmingen etc).

OK, ik bel naar Proximus om een afspraak te maken …. 1,5h later heb ik eindelijk een afspraak. Op de dag van de afspraak komt de technieker langs op het afgesproken uur om 5 minuten later al weer buiten te staan. Ook hier hetzelfde verhaal : er is PER VERDIEPING een gemeenschappelijke verdeeldoos van waaruit de kabels naar de diverse appartementen getrokken dienen te worden.

Neen, dat ging niet, hij zou dan een kabel naar de plafond moeten trekken, gaten boren in de muur boven het deurgat, en zo een kabel moeten leggen door de GEMEENSCHAPPELIJKE gang, om vervolgens in mijn appartement deze kabel ook weer langs het plafond naar de stekker in mijn appartement te brengen. KABELS OP MUREN EN PLAFONDS !!! Zijn we terug in de jaren 60 waar dit de normaalste zaak van de wereld was ??? Ik heb draadloze wifi net om GEEN kabels te zien en nu zou ik een kabel over het plafond moeten laten gaan ???? En dit terwijl er al een Proximus-kabel ligt die netjes is binnen getrokken  via de gemeenschappelijke (en holle ruimtes).

“Maar mevrouw, uw appartement ligt té ver van deze gemeenschappelijke verdeeldoos. En de kabel binnen trekken via de holle ruimtes …. dat gaat niet, dan kan ik niet.” Ik woon in een appartement van 20 jaar oud. 20 jaar geleden kon Proximus in de nieuwbouw dan wel een kabel binnen trekken blijkbaar. In onze appartementsblok zijn er mensen aangesloten bij Telenet, bij Proximus, en nog andere providers.  Dus NIEMAND kan een Fiberaansluiting hebben, want té veel moeite !!!! In het filmpje op YouTube, wordt dan gezegd over Fiber in appartementsgebouwen, dat het allemaal géén probleem is …. Gaten boren, kabels door een gemeenschappelijk gang over de plafond laten lopen … Dit is niet echt een “discrete” aansluiting, waar bovendien NOOIT geen toestemming zal voor gegeven worden door de eigenaarsvergadering.

En dan de opmerking :”ja maar uw hoofdaansluiting voor de telefoon ligt ver in uw appartement (de hoofdaansluiting werd in de tijd door PROXIMUS vlakbij de plaats gelegd waar alle kabels werden binnen getrokken, omdat dit “gemakkelijker was”, waardoor deze hoofdaansluiting in de 2 de slaapkamer ligt …. en nu krijg ik te horen “dat is wel véél kabel, hoor” …..

Maar mijn abonnement overzetten op het duurdere FIBER, dat ging wel zonder problemen …. Dus beste Proximus, stop met reclame maken voor Fiber in steden die vol staan met appartementsblokken en beperk u tot de gemeenten met veel privé-huizen, of nieuwbouw appartementen. Want in de iet of wat oudere appartementsblokken komt u OVERAL op hetzelfde probleem uit. Géén enkele eigenaarsvergadering gaat toestemming geven om zomaar overal kabels door gangen en traphallen te geven.

En ik ga nu de klantendienst bellen om het FIBER-abonnement terug te laten annuleren. En maak vooral reclame dat als het té moeilijk wordt, dat Proximus dan vooral niet thuis geeft ….

De technicus gaf nog mee dat ik niet de eerste was in onze appartementsblok die met dit probleem werd geconfronteerd en waar er dus niks gebeurde ….. En nu lees ik hier op dit forum dat het een zeer gekend probleem is …..

Neen,  ik ben géén tevreden klant.

Caroline Vrancken


Cfr info Martin Proximus-medewerkers komen pas maandag terug op dit publieke forum

Toelating van gemeenten/steden/regio kan (is) vereist (zijn) bij werken op het openbaar domein (bv. werken op/opbreken van het voetpad/openbare weg) of plaatsen van kabel op gevels (t.t.z. gevels die grenzen aan de openbare weg)

Mogelijks is de galsvezel reeds aanwezig op het privé-terrein maar nog niet geheel/gedeeltelijk voorhanden op het  (volledige) openbare domein of dient deze kabel nog te worden aangesloten 

De apps zijn op basis van andere reacties op dit en andere fora niet 100% ok (=soms te optimistisch door bv. vertraging/achterstand omwille van covid-19)

Enkel de achterliggende technische dienst van Proximus kan 100% duidelijkheid verschaffen over toestand en planning (en @AntonellaD heeft deze op basis van bovenstaande gecontacteerd begrijp ik)


@DanPae  Ik ben hierover navraag aan het doen. Zodra ik antwoord heb, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella


@DanPae Deze bijkomende info heb ik doorgekregen van mijn collega van de technische dienst:
“Wij zullen dit dossier meenemen naar onze eerstvolgende overlegmeeting met stad Antwerpen. Wat kan er helpen? Een getekende verklaring van de VME of Syndicus dat zij vragende partij zijn voor fiber, dan is de kans groter dat wij van de Stad toelating krijgen om de SPER open te breken onder jaarvergunning voor een klantaansluiting.”
Het is dus zo dat het effectief kan helpen om de VME of Syndicus ook contact te laten opnemen met de Stad hierover.

Groetjes,
Antonella


@DanPae 

ik ben er zeker van dat Antonella dit opvolgt

in dit geval zijn we afhankelijk van de 3de partij die ons antwoord moet geven

we sturen nog eens een herinnering… excuses voor het wachten

groeten

Tina


@DK. Ik ben hierover navraag aan het doen. Zodra ik antwoord heb, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella


@DK.  Ik krijg bericht dat de omschakeling naar Fiber voor jou mogelijk zou moeten zijn. Mag ik deze wijziging invoeren? Groetjes, Antonella
PS: jouw appartement is bus 1 op de 1ste verdieping? + een Flex Fiber pack is €5/maand duurder


@DanPae Deze info kreeg ik net door van de bevoegde dienst. Ben je hiervan op de hoogte? Groetjes, Antonella

Morgen is er een overlegmeeting gepland met stad Antwerpen voor uitvoering dringende werken.

Is er al een getekende verklaring van het VME of Syndicus met een aanvraag tot klantaansluiting?

Dan is het mogelijk om deze werken aan te vragen onder jaarvergunning.


Zal ik het nog eens vragen???

14 dagen geleden brief van proximus, u moet binnen het jaar fiber nemen want koper wordt uitgefaseert...  ????    Deze ochtend telefoon met Proximus boor een technisch probleempje “ah, meneer ik zie dat u fiber moet nemen want uw koper wordt uitgefaseert en anders heeft u niets meer ...”

Ik probeer het allemaal nog eens uit te leggen, enigszins lichtelijk opgewonden, met het uiteindelijke antwoord dan moet u eens informeren bij de provincie of bij de gemeente... (???)

Ik was al iets meer opgewonden nu ...

Nu moet je weten, een jaar of vier geleden, zijn er werken en moet er vanaf de straatkant een nieuwe kabel-telefoonleiding tot aan de aansluitkast vervangen worden. Een van de werknemers zegt (en doet dat ook), voila ik steek al een kabelbuis voor de fiberkabel dan moet de voortuin niet meer opgebroken worden. Sedertdien hebben we een lege (oranje buisje) dat aan onze kabel-aansluitkast aankomt.

Verleden jaar heb ik na technische problemen met mijn modem, op advies van een door Proximus gezonden technieker, mijn bekabeling naar de kast beneden aangepast, de koper werd vervangen naar utp Cat7, dus uitermate geschikt voor hoge snelheid... maar desondanks de fiber tot het gebouw hiernaast ligt, de buis tot aan de aansluitkast … mijn aansluitkabel aangepast is, raakt fiber niet tot bij mij en al evenmin bij de andere 18 appartementen binnen het gebouw. Ik ben er van overtuigd dat dit dankzij de onderaannemer is, die zoveel aansluitingen zo snel mogelijk wilt afhaspelen, kabel op gevel, boren door de gevel en ziedaar, men sluit aan de voorzijde van de appartementen een modem aan ... maar nu moet je weten dat de appartementen hun telecom aansluitingen allemaal in het midden liggen en dus zij verplicht zijn om nieuwe kabels weg te werken of met waardeloze wifi te werken want dat dringen de onderaannemers op, weeral overvloedige huurinkomsten voor Proximus dus. Het idee alleen al, met fiber binnenkomen om het dan via de modem via wifi te transporteren???

Desondanks als men de promofilmpjes van Proximus bekijkt:

 

Ik ben, en ik druk me zacht uit, ten zeerste verontwaardigd_

 

 


Beste AntonelleD. 

 

bedankt voor je feedback,  maar GEEN wijzigingen doorvoeren. ik kan niet boren in het apartement, daarmee werd het vorige afspraak dan stilgelegd.

 

 

mvg

 

DK.


@DK.  OK geen probleem, voorlopig laten we alles zo. Als je het wenst aan te passen, weet je ons te vinden. Groetjes, Antonella


Ter info: bij welke Providers je terecht kunt:
Wil je een fiberabonnement nemen? Geef je postcode in via onze adrescheck en je ziet meteen bij welke providers je terechtkunt.


Beste Antonella,

Ik kan onmogelijk de syndicus van het gebouw (B&D) nog bereiken vandaag en heb er eerlijk gezegd geen idee van of er al of niet een getekende verklaring bestaat. Ten gevolge de Corona crisis werden de jaarlijkse bijeenkomsten van de eigenaars verdaagd en meer dan waarschijnlijk is er geen bijeenkomst meer voorzien voor het huidige kalenderjaar.

Anderzijds begrijp ik nog steeds niet waarom een bijkomende glasvezelkabel voor zoveel commotie kan zorgen. Meer nog  ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het iets te maken zou hebben met de onderaannemers die niet liever willen dan de gemakkelijke weg te nemen en de kabels via de voorgevels door de muur te boren. Zelf woon ik op een gelijkvloerse verdieping en zie ik helemaal geen probleem waarom de kabel niet via de onderliggende onderkeldering zou kunnen aangesloten worden. 

Anderzijds moet het ook van mijn hart dat ik uw tussenkomst ten zeerste op prijs stel en ik hoop van harte dat dit snel kan leiden tot een praktische oplossing.

 

Met vriendelijke groet,

Danny


@DanPae  Dank je wel voor de info. Ik geef het door aan de bevoegde dienst. Als ik feedback ontvang, laat ik dit weten. Groetjes, Antonella


Meer dan een jaar later en ik weet nog steeds niets meer behoudens dat iedereen de schuld/verantwoordelijkheid in de schoenen van iemand anders tracht te schuiven. Inderdaad hoeven we het niet te nemen dat in tegenstelling met de advertentiefilmpjes voor Fiber, de onderaannemers van Proximus doen en laten waar zij zin in hebben. Ze willen aansluiten, zo snel mogelijk zonder dat het moieite kost en dat ze heel veel en heel snel velen kunnen afwerken. Ben je niet tevreden, dan krijg je niets … Fijne instelling !


Beste Antonella,

Vooreerst weerom bedankt voor uw antwoord.

Proximus stelt een webapp ter beschikking om na te gaan of Fiber mogelijk is op je adres, dit op de volgende link: Is fiber available at my home? | Proximus  

Groot was mijn verbazing toen ik uw bovenstaand bericht las dat ook in het gebouw naast ons er geen fiber verbinding mogelijk was daar dit volgens deze bovenstaande app wel beschikbaar is voor het gebouw op huisnummer 723 naast ons en niet voor ons gebouw. Nogmaals de glasvezelkabel ligt al tot aan de aansluitkast binnenin het gebouw. Graag had ik geweten waarom de gemeentediensten ons afsluiten van snelle verbindingen en ook wie of welke dienst dat i.c. is. Daar ik al zoveel moeite gedaan heb, kan ik me niet van het gevoel ontdoen dat er hier iets niet echt  koosjer is en dat ik met een kluit het riet ingezonden wordt … :rage:


Je zou ook bij de gemeente kunnen om inlichtingen vragen, nee?

NB: Proximus forummedewerkers komen pas maandag terug


@DanPae Ik wil niet onbeleefd overkomen maar is het probleem dat u niet aangesloten geraakt op Fiber of hoe  men de afwerking/installatie wilt uitvoeren of heeft gedaan.Groetjes,Joel


Maar als @DanPae denkt dat er hier iets niet echt  koosjer is en  met een kluit het riet ingezonden wordt

dan zou het best zijn dat er ook naar de uitleg van de gemeente geïnformeerd wordt.

En als @AntonellaD maandag of één van de daarop volgende dagen nog meet details heeft , zoveel te beter voor DanPae ….


Reageer