Skip to main content
Beantwoord

Fiber, ligt in de kelder en desondanks is de aansluiting onmogelijk!?


Na drie vruchteloze pogingen via het alom gekende 080022800 nummer richt ik me in wanhoop tot hier …

Ons gebouw, bestaande uit 19 appartementen, werd bij aansluitingswerken bij een bewoner reeds voorgaand jaar reeds voorzien van de kabel met fiber zodat men niet weer zou moeten graven en hangt nu mooi naast onze aansluitkast (die na een halve eeuw dienst ook wel aan vervanging toe is).. Mijn verbazing is dus groot wanneer blijkt dat ik geen fiber aansluiting kan krijgen, desondanks dit in het belendende appartementsgebouw geen probleem is.

Ik vermoed dat het te maken heeft omdat de installateur willens nillens de aansluiting op de voorgevel wilt doen, daar waar dit onvermijdelijk schade aanbrengt bij onze gevel en wij als eigenaars dit niet willen. Het gebouw heeft vier etages en voldoet dus aan de voorwaarden van minder dan 5 verdiepingen wat in de prachtige Proximus filmpjes vermeld wordt om de bekabeling binnen het gebouw te leggen. Aangezien ik zelf op de gelijkvloerse etage woon, lijkt me dit dus geen probleem te zijn. Echter volgens de verschillende telefonistes op 080022800 kan dit niet en geven ze mijn klacht door of kortweg, ik hoor er nooit meer iets van. De laatste maal, ik beken was ik behoorlijk kortaf maar ik ben het uitermate moe dat iemand aan de andere zijde van de lijn in alle anonimiteit denkt mij te moeten betuttelen. Ik weet waar ik over praat, dit in tegenstelling tot de telefonische correspondenten die vooral poeslief zijn wanneer men je iets kan aansmeren.  

Kan iemand mij dus eindelijk eens zeggen wanneer ik een fiber aansluiting kan krijgen a.u.b.???

 

Met mijn dank voor uw aandacht.

 

Danny

 

 

@DK.  Ik krijg bericht dat de omschakeling naar Fiber voor jou mogelijk zou moeten zijn. Mag ik deze wijziging invoeren? Groetjes, Antonella
PS: jouw appartement is bus 1 op de 1ste verdieping? + een Flex Fiber pack is €5/maand duurder


@DK. Ik ben hierover navraag aan het doen. Zodra ik antwoord heb, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella


@DanPae  Dit is de voorlopige info dat we hebben doorgekregen van de technische diensten en dus nog onder voorbehoud:

“Het adres van deze klant is pas aansluitbaar vanaf :  Maart 2025. We gaan hier een opmeting doen om te kijken of we dit, mits een sluitend dossier, kunnen vervroegen. Ik stel voor dat we dit, gedocumenteerd mee nemen naar het volgende overleg met het stad.”

Groetjes,
Antonella


Goedemiddag

 

ik woon ook in een apartement, 

in de straat ligt er al fiber en er is zelfs een bakje van fiber in de trap. 

toen ik de aanvraag deed voor fiber via 0800 22 800 , kwam de technieker langs 

Maar toen de technieker langskwam, vertelde hij, dat er nog geboord dient te worden, zodanig dat er nog een draad van het bakje in de trap tot aan de proximus stopcontact in huis moest gelegd worden.  (werd telefonisch niet vermeld). 

 

mvg

 

 

DK.

 

 


@DanPae 

ik krijg ondertussen updates binnen via technische collega’s die het opgepikt hebben… is dus weer lopende.  Op hoop van zegen :-)


Bedankt voor de update … ik blijf in ‘blijde’ verwachting :sunglasses:


@DanPae 

ik ben er zeker van dat Antonella dit opvolgt

in dit geval zijn we afhankelijk van de 3de partij die ons antwoord moet geven

we sturen nog eens een herinnering… excuses voor het wachten

groeten

Tina


And here we go again … één week later en weer, juist, niets … :thinking:


Dank u,

ik kijk uit naar uw antwoord.

 

MVG,

 

Danny


@DanPae  Ik ben hierover navraag aan het doen. Zodra ik antwoord heb, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella


Reageer