Vraag

download snelheid

  • 8 June 2020
  • 6 reacties
  • 176 Bekeken

Wij hebben maxi internet en zouden 100Mbit/s download moeten kunnen halen maximum.

ik kan leven met 80Mbit/s, maar vandaag slechts 59Mbit/s. Dat is toch weinig vooral omdat er niemand anders aan het surfen was of tv aan het kijken. ik woon in Harelbeke.

Wat kan Proximus daaraan doen? Of moeten we echt bij Telenet gaan?

dank voor een antwoord of hulp.


6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde abonnement.

Een PC verbonden met een kabel haalt 70 ongeveer.

Een tablet draadloos verbonden en op ongeveer twee meter ban de bbox haalt ongeveer 50

Dezelfde tablet op 8 meter doorheen muren en deuren haalt nog ongeveer 5 in 5.0 GHz, minder in 2.4 Ghz

Ter info: Het is niet je abo die je hebt die de snelheid bepaalt maar wel de lijn waarop je aangesloten bent, die snelheid ie afhankelijk van de lengte/verzwakking van die lijn.

De max gegarneerde snelheid van je lijn zou je wel moeten halen en die kun je hier terugvinden 

> http://proximus.be/internetsnelheid 

speedtest doe je best met een laptop verbonden aan je bbox via netwerkkabel terwijl er zo weinig mogelijk andere apparaten verbonden zijn met je bbox via wifi of bekabeld.

Op wifi 5.0 kun je ook de speedtest doen als je dicht bij je bbox staat.

op de max gegarandeerde snelheid ken er ook een verhoging komen door de DLM
(DLM: wat-is-dlm-(dynamic-line-management)
dit is een meetsysteem die je lijn monitort en probeert de snelheid van je lijn te verhogen maar dat mag niet ten koste gaan van je lijnstabiliteit en ook niet ten koste van andere klanten die op de zelfde distributie kabel  aftakken als u.

als je een bbox3 van Sagemcom hebt kun je het BBOX3 SAGEM TOOL 0.13 downloaden 
en daar dan inloggen als User en met User wachwoord dat op een sticker van je bbox terug te vinden is.
Zo kun je zien op welke snelheid je bbox synchroniseert en nog meer lijnspecificaties.

 

Reputatie 6
Badge +2

Dat is allemaal goed en wel, ik snap dat allemaal niet, ik zie maar wat ik zie. Je moet altijd toch zo goed opletten met dit bedrijf. Er staat inderdaad maximum 100, dus als je 2 haalt is het juridisch nog goed. Daar stoor ik mij toch wel aan.En niemand die tekent heeft dat woord maximum gezien. Maar Albert61 heeft geen poot om op te staan, 59 is weinig maar juridisch OK. Martin zou ook eens mogen supporteren voor de klanten.

ik kan hier zoveel protesteren dat ik wil, ik zit trouwens net in het zelfde schuitje het is mijn lijn die de snelheid bepaalt, hier bij ons pa daarentegen is het wel 96Mbps, maar dat is gewoon omdat hij meer geluk heeft van op een korte lijn te zitten en zoals je zelf zegt het staat zwart op wit in de → voorwaarden geschreven welke snelheid je kunt halen, je kan alleen als je lagere snelheden haalt, opteren voor een goedkoper abonnement bv een internet start.

Trouwens hoe gaat proximus zorgen dat iedereen op een korte lijn zit waar je 100Mbps kunt halen, ik denk als je niet met bv 50 of 60 Mbps  content bent dat er maar één mogelijkheid overschiet en dat is van operator veranderen waar de snelheid wel hoger is ofwel op glasvezel zitten wachten maar wanneer gaat dit voor het grootste deel van de klanten beschikbaar komen, dat is weer koffiedik kijken!

Reputatie 6
Badge +2

Het is dus een kwestie van geluk, een beetje zoals bij een loterij. Ik kan dat moeilijk aanvaarden. 
Het is niet aan mij om er voor te zorgen dat Proximus kwaliteit biedt, ik ben wel de klant en betaal voor een zekere service die je niet altijd krijgt. Getuige zijn de vele problemen die hier op het forum aankomen. En dat is dan nog een minderheid. Hoeveel klanten zijn er op het forum?

je moet inderdaad het totaal bekijken , forum, helpdesk, facebook, twitter.
Maar ik heb er natuurlijk geen idee van wat een percentage dit uitmaakt op het totaal aantal klanten, nu zou je wel kunnen heel erg bedrogen zijn volgens mij, ik kan alleen maar voor mijn eigen spreken natuurlijk en ik kan mij niet meer herinneren hoe lang het al geleden is dat ik nog echt hier op het forum of via andere kanalen heb moeten contact nemen wegens problemen, net het zelfde hier met mijn gebuur, die heeft totaal geen klachten, dus welke juist conclusie je daaruit moet trekken, ja dat ze hun uiterste best zouden moeten doen om bij degenen die wel regelmatig problemen ondervinden om die mensen uit hun probleem te helpen, en als het echt de spuigaten uitloopt ja dan uitkijken naar iets anders zeker….. 

Eerlijk gezegd moesten er nu, ik zeg maar iets, 50% voortdurend problemen ondervinden, dan kan ik mij toch niet inbeelden dat ze nog zoveel klanten zouden kunnen behouden en dat bv telenet dan wel toren hoog met aantal klanten zouden uitsteken, wat nu niet het geval is.

Reageer