Skip to main content

Hallo, Ik heb nog enkele vraagjes om een vaste telefoon door te verbinden met een gsm (ik heb Slimme diensten) want voorlopig lukt het niet

1/ Moet ik het gsm nummer volledig invullen met 0032 erbij?

2/ Ik breng alles in op mijn draagbare telefoon *61*gsm nummer# en dan, druk ik dan op de bel toets en wat zou er dan moeten gebeuren?

M.V.G.Erik

Beste mensen,

Oefffff, het is gelukt! Verbaasd maar natuurlijk wel heel tevreden dat zoveel mensen hebben gereageerd en tenslotte het probleem hebben opgelost, Jammer dat wij niet weten wat de oorzaak was dat het ons niet lukte maar het voornaamste is natuurlijk dat het opgelost is. :thumbsup:

Nogmaals onze dank hiervoor en bij deze wensen wij U allen prettige feestdagen en een gelukkig maar vooral gezond 2021!

P.S. Ik had nog een sms ontvangen met de boodschap om terug te bellen om het op te lossen maar dat was voor ik wist dat het oké was dus ik veronderstel niet dat ik dan nog moet bellen.

M.v.g. Godelieve & Erik


Beste, Ik heb al enkele malen telefoon gehad op mijn gsm (misschien lukt de doorverbinding dan toch nu?)  maar wel met een privénummer en die neem ik niet op, al slechte ervaring meer gehad in het verleden, wij zijn vanavond terug thuis en dan probeer ik het even uit, ik hoop dat het deze keer lukt en inderdaad ik heb zelf eerst geprobeerd om de doorverbinding te starten dat lukte dus duidelijk niet.

M.v.g. Godelieve-Erik


@Godelieve.van.landeghem Heb je eerst zelf de doorschakeling proberen te plaatsen ? Die had ik nog niet geactiveerd. Dat heb ik nu wel gedaan, dus na een 6-7 beltonen zou je toch op de gsm moeten uitkomen. Vermits je de keuzes kon maken op je voicemail staat je toestel inderdaad juist ingesteld om dit zelf te moeten kunnen doen.Ik stuur dit sowieso ook even door voor nazicht. Je zal telefonisch gecontacteerd worden


Nog steeds geen resultaat, heb met een andere gsm meer dan 1 min. gebeld naar de vaste telefoon maar er wordt niet doorverbonden, vaste telefoon staat op *toon* ingesteld (puls is ook beschikbaar) maar ik denk wel dat hij juist staat want ik heb toch al verschillende malen het antwoordapparaat gebruikt (dat nu gedeactiveerd is) en ingesteld alsook in het verleden al verschillende malen contact gehad met Proximus via deze telefoon. Kan het iets te maken hebben met de *flash* instelling? die kan ingesteld worden op lang, normaal of kort?


@Godelieve.van.landeghem Ik heb de slimme diensten eens volledig van je lijn verwijdered en terug geactiveerd. Kan je nog eens testen ? 

Om een doorschakeling te kunnen activeren moet je toestel wel ingesteld staan op ‘DTMF’. Dit is een specifieke toon die u te horen krijgt bij het intoetsen van uw cijfers. Dit is ook nodig om een keuze te maken op een keuzebandje als u ons belt vb. Als dat ook niet lukt staat uw toestel niet correct ingesteld en zal u dat moeten aanpassen. Standaard staan de recente toestellen daar wel op ingesteld. In de handleiding zal dit normaalgezien vermeld zijn als ‘DTMF’. 


Neen dus, onbegrijpelijk hoor, vandaag om 11u30 geprobeerd, lukt nog steeds niet, ik wacht nog even af maar dan deactiveer ik die slimme diensten terug want ik heb die speciaal daarvoor geactiveerd maar ik ga geen €5 per maand betalen voor iets dat niet werkt nietwaar.


Beste Daisy,

Gsm nummer is ingebracht bij *ticket* in mijn profiel.

Hopelijk lukt het deze maal :right_facing_fist:

M.v.g.

Godelieve - Erik

de doorschakeling zou nu moeten actief staan


Beste Daisy,

Gsm nummer is ingebracht bij *ticket* in mijn profiel.

Hopelijk lukt het deze maal :right_facing_fist:

M.v.g.

Godelieve - Erik


@Godelieve.van.landeghem Kan je de gsmnummer naar waar het dient door te schakelen eens toevoegen aan je profiel? Dan kijken we het nog eens na. 

Groetjes, 

Daisy


Hopeloos vrees ik, ik krijg gewoon een bezettoon als ik deze code doorstuur…….

Ik dacht dat iemand van jullie het ging activeren maar dat schijnt dan ook niet te werken, wel is het antwoordapparaat nu gedeactiveerd dus nu hebben we niets meer………..😥

 


Je moet op je vaste telefoon de code *61*gsm-nr# ingeven om te activeren, #61# om te deseactiveren. Nadat je de code hebt ingegeven hoor je een heel snelle ‘broebeltoon’ ter bevestiging


Ja graag!

Kan je mij misschien hier ook nog even op antwoorden a.u.b. =>

Kan U mij misschien ook vertellen wat ik verkeerd heb gedaan, moet het *61* of **61* zijn en op welk toestel moet ik dan die code inbrengen, op de vaste of mobile telefoon, dezelfde vragen had ik ook voor het deactiveren van het doorschakelen.


Beste Martin,

Bedankt voor de tip, ik had breng die informatie in het vervolg in waar U het aangeeft!

Bedankt

 

Beste Geert,

Ik heb het deze morgen even uitgetest…. Het antwoordapparaat is inderdaad uitgeschakeld maar het doorverbinden lukt voorlopig nog niet, nog even afwachten dan?

M.v.g.

Godelieve - Erik

 


hi, kijk ik even om de doorschakeling te heractiveren


Beste Martin,

Bedankt voor de tip, ik had breng die informatie in het vervolg in waar U het aangeeft!

Bedankt

 

Beste Geert,

Ik heb het deze morgen even uitgetest…. Het antwoordapparaat is inderdaad uitgeschakeld maar het doorverbinden lukt voorlopig nog niet, nog even afwachten dan?

M.v.g.

Godelieve - Erik

 


@Godelieve.van.landeghem

Ik heb de doorschakeling geactiveerd met 20 sec. voor deze doorschakelt naar de GSM.

 

Geert


Best geen privégegevens posten op een openbaar forum, maar in je forumprofiel, zoveel mogelijk in de passende tekstvakken gemerkt met  privé en andere bijkomende informatie in het “Ticket” privé tekstvak. , klik op deze link hier→ profielgegevens invullen/aanvullen


Beste Daisy,

Ik had dan graag dat U de Phonemail full deactiveert en in de plaats daarvan de doorschakeling naar gsm activeert maar wel die op 20 sec. (*61*)

Kan U mij misschien ook vertellen wat ik verkeerd heb gedaan, moet het *61* of **61* zijn en op welk toestel moet ik dan die code inbrengen, op de vaste of mobile telefoon, dezelfde vragen had ik ook voor het deactiveren van het doorschakelen.

P.S. gsm nummer voor doorschakeling is 04********

M.v.g. Godelieve - Erik


@Godelieve.van.landeghem

Ik zie dat je gebruik maakt van de Phonemail full op de vaste lijn. Hierdoor staat de doorschakeling al geactiveerd zodat hij na 20 seconden automatisch doorschakelt naar je antwoordapparaat. Indien je dit toch op je gsm wenst kunnen we deze deactiveren. Wat eventueel ook een oplossing is is de onvoorwaardelijke doorschakeling activeren. Dan gaat hij automatisch op je gsm over ipv je vaste lijn. Dit is doormiddel van *21*...# te gebruiken.

 

Groetjes, 

Daisy


Goede morgen Daisy,

Bedankt voor de snelle reactie, wat er zou moeten gebeuren is dat de vaste telefoon soms zou moeten doorverbonden worden (na 20 sec.) naar een gsm nummer +32…….. (ik veronderstel dat ik dit nummer hier niet mag doorgeven?).

Bij mij lukt het niet, zowel niet met **61*…..# als met *61*…….#

Wat doe ik dan verkeerd, ik breng het gsm nummer in op de vaste telefoon maar als ik dan op de bel toets druk krijg dan de melding dat het nummer niet bestaat?

Ik vrees maar als het bij U wel lukt wat er dan zou gebeuren als ik het probeer stop (#61#) te zetten, zou dit dan wel lukken en op welk toestel moet ik deze code dan invoeren?


Hallo Godelieve, 

Kan je je gegevens in je profiel toevoegen? Dan bekijken we het even. 

 

Groetjes, 

Daisy


Oké bedankt en nog een prettige avond verder!


Dan is het best dat je wacht tot hier een proximus forummedewerker reageert en je hierbij verder helpt, zal waarschijnlijk voor morgen zijn 


Hallo Martin,

Het lukt jammer genoeg niet, zowel met 1 als 2 sterretjes als met en zonder 0032, niets helpt, als ik op toets druk om te bellen (toets met groene telefoon) krijg ik na tijdje een soort signaal toon die je krijgt als er iets verkeerd ingebracht wordt…….  maar toch zeker bedankt voor jou hulp

M.v.g.Erik


Graag gedaan en inderdaad laat best weten of het werkt.

Voor u ook  een  aangename dag verder.


Oké nogmaals bedankt Martin en nog een prettige dag verder!

P.S. Ik hou je nog op de hoogte of het werkt!