Beantwoord

Doorverbinden vaste telefoon naar gsm

  • 7 December 2020
  • 30 reacties
  • 1241 Bekeken

Reputatie 2

Hallo, Ik heb nog enkele vraagjes om een vaste telefoon door te verbinden met een gsm (ik heb Slimme diensten) want voorlopig lukt het niet

1/ Moet ik het gsm nummer volledig invullen met 0032 erbij?

2/ Ik breng alles in op mijn draagbare telefoon *61*gsm nummer# en dan, druk ik dan op de bel toets en wat zou er dan moeten gebeuren?

M.V.G.Erik

icon

Beste antwoord door Godelieve.van.landeghem 17 December 2020, 09:49

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

30 reacties

FYI:  → Wist je dat? Je in de Corona periode je vaste lijn kan laten doorschakelen naar een ander nummer! | Proximus Forum
→ Oproepen doorschakelen op je gsm of vaste lijn | Proximus

→ slim die lijn van mij  (proximus.be)

 

in een ander topic vind ik dit terug

Naar een ander nummer Activeren Deactiveren

U antwoordt niet binnen de 15 seconden

Typ **61*+32 ander nummer# en druk op Verzenden

Typ ##61# en druk op Verzenden

Uw gsm ontvangt geen signaal

Typ **62*+32 ander nummer# en druk op Verzenden

Typ ##62# en druk op Verzenden

U bent in gesprek

Typ **67*+32 ander nummer# en druk op Verzenden

Typ ##67# en druk op Verzenden

U wilt alle oproepen zonder onderscheid doorschakelen

Typ **21*+32 ander nummer# en druk op Verzenden

Typ ##21# en druk op Verzenden
Reputatie 7
Badge +4

1

Nee dit hoeft niet

2.

smart-services.pdf~2019-01-03-11-12-02~cache.PDF (proximus.be)

In principe zou u voor zover mij bekend een tonaliteit (ter bevestiging) moeten horen

P.S.

Oproepen doorschakelen op je gsm of vaste lijn | Proximus

Indien het niet lukt, kunnen enkel Proximus-medewerkers (op dit publieke forum) u verder helpen

 

 

Reputatie 2

Hallo Martin,

Super bedankt voor de snelle reactie, ik probeer het straks uit, wat mij wel onmiddellijk opvalt is dat er in uw nota’s 2 sterretjes (**) staan voor de getallen (voorbeeld **61*……..) en in de handleiding van Proximus slechts 1(*61*…...), wat is juist?

M.v.g. Erik

Reputatie 2

FYI:  → Wist je dat? Je in de Corona periode je vaste lijn kan laten doorschakelen naar een ander nummer! | Proximus Forum
→ Oproepen doorschakelen op je gsm of vaste lijn | Proximus

→ slim die lijn van mij  (proximus.be)

 

in een ander topic vind ik dit terug

Naar een ander nummer Activeren Deactiveren

U antwoordt niet binnen de 15 seconden

Typ **61*+32 ander nummer# en druk op Verzenden

Typ ##61# en druk op Verzenden

Uw gsm ontvangt geen signaal

Typ **62*+32 ander nummer# en druk op Verzenden

Typ ##62# en druk op Verzenden

U bent in gesprek

Typ **67*+32 ander nummer# en druk op Verzenden

Typ ##67# en druk op Verzenden

U wilt alle oproepen zonder onderscheid doorschakelen

Typ **21*+32 ander nummer# en druk op Verzenden

Typ ##21# en druk op Verzenden

 

Die post waar dit beschreven staat met ** is inderdaad al oud dus zal het wel niet meer kloppen !

Reputatie 2

Oké nogmaals bedankt Martin en nog een prettige dag verder!

P.S. Ik hou je nog op de hoogte of het werkt!

Graag gedaan en inderdaad laat best weten of het werkt.

Voor u ook  een  aangename dag verder.

Reputatie 2

Hallo Martin,

Het lukt jammer genoeg niet, zowel met 1 als 2 sterretjes als met en zonder 0032, niets helpt, als ik op toets druk om te bellen (toets met groene telefoon) krijg ik na tijdje een soort signaal toon die je krijgt als er iets verkeerd ingebracht wordt…….  maar toch zeker bedankt voor jou hulp

M.v.g.Erik

Dan is het best dat je wacht tot hier een proximus forummedewerker reageert en je hierbij verder helpt, zal waarschijnlijk voor morgen zijn 

Reputatie 2

Oké bedankt en nog een prettige avond verder!

Reputatie 6
Badge +4

Hallo Godelieve, 

Kan je je gegevens in je profiel toevoegen? Dan bekijken we het even. 

 

Groetjes, 

Daisy

Reputatie 2

Goede morgen Daisy,

Bedankt voor de snelle reactie, wat er zou moeten gebeuren is dat de vaste telefoon soms zou moeten doorverbonden worden (na 20 sec.) naar een gsm nummer +32…….. (ik veronderstel dat ik dit nummer hier niet mag doorgeven?).

Bij mij lukt het niet, zowel niet met **61*…..# als met *61*…….#

Wat doe ik dan verkeerd, ik breng het gsm nummer in op de vaste telefoon maar als ik dan op de bel toets druk krijg dan de melding dat het nummer niet bestaat?

Ik vrees maar als het bij U wel lukt wat er dan zou gebeuren als ik het probeer stop (#61#) te zetten, zou dit dan wel lukken en op welk toestel moet ik deze code dan invoeren?

Reputatie 6
Badge +4

@Godelieve.van.landeghem

Ik zie dat je gebruik maakt van de Phonemail full op de vaste lijn. Hierdoor staat de doorschakeling al geactiveerd zodat hij na 20 seconden automatisch doorschakelt naar je antwoordapparaat. Indien je dit toch op je gsm wenst kunnen we deze deactiveren. Wat eventueel ook een oplossing is is de onvoorwaardelijke doorschakeling activeren. Dan gaat hij automatisch op je gsm over ipv je vaste lijn. Dit is doormiddel van *21*...# te gebruiken.

 

Groetjes, 

Daisy

Reputatie 2

Beste Daisy,

Ik had dan graag dat U de Phonemail full deactiveert en in de plaats daarvan de doorschakeling naar gsm activeert maar wel die op 20 sec. (*61*)

Kan U mij misschien ook vertellen wat ik verkeerd heb gedaan, moet het *61* of **61* zijn en op welk toestel moet ik dan die code inbrengen, op de vaste of mobile telefoon, dezelfde vragen had ik ook voor het deactiveren van het doorschakelen.

P.S. gsm nummer voor doorschakeling is 04********

M.v.g. Godelieve - Erik

Best geen privégegevens posten op een openbaar forum, maar in je forumprofiel, zoveel mogelijk in de passende tekstvakken gemerkt met  privé en andere bijkomende informatie in het “Ticket” privé tekstvak. , klik op deze link hier→ profielgegevens invullen/aanvullen

Reputatie 7
Badge +3

@Godelieve.van.landeghem

Ik heb de doorschakeling geactiveerd met 20 sec. voor deze doorschakelt naar de GSM.

 

Geert

Reputatie 2

Beste Martin,

Bedankt voor de tip, ik had breng die informatie in het vervolg in waar U het aangeeft!

Bedankt

 

Beste Geert,

Ik heb het deze morgen even uitgetest…. Het antwoordapparaat is inderdaad uitgeschakeld maar het doorverbinden lukt voorlopig nog niet, nog even afwachten dan?

M.v.g.

Godelieve - Erik

 

Reputatie 7
Badge +4

Beste Martin,

Bedankt voor de tip, ik had breng die informatie in het vervolg in waar U het aangeeft!

Bedankt

 

Beste Geert,

Ik heb het deze morgen even uitgetest…. Het antwoordapparaat is inderdaad uitgeschakeld maar het doorverbinden lukt voorlopig nog niet, nog even afwachten dan?

M.v.g.

Godelieve - Erik

 


hi, kijk ik even om de doorschakeling te heractiveren

Reputatie 2

Ja graag!

Kan je mij misschien hier ook nog even op antwoorden a.u.b. =>

Kan U mij misschien ook vertellen wat ik verkeerd heb gedaan, moet het *61* of **61* zijn en op welk toestel moet ik dan die code inbrengen, op de vaste of mobile telefoon, dezelfde vragen had ik ook voor het deactiveren van het doorschakelen.

Reputatie 7
Badge +4

Je moet op je vaste telefoon de code *61*gsm-nr# ingeven om te activeren, #61# om te deseactiveren. Nadat je de code hebt ingegeven hoor je een heel snelle ‘broebeltoon’ ter bevestiging

Reputatie 2

Hopeloos vrees ik, ik krijg gewoon een bezettoon als ik deze code doorstuur…….

Ik dacht dat iemand van jullie het ging activeren maar dat schijnt dan ook niet te werken, wel is het antwoordapparaat nu gedeactiveerd dus nu hebben we niets meer………..😥

 

Reputatie 6
Badge +4

@Godelieve.van.landeghem Kan je de gsmnummer naar waar het dient door te schakelen eens toevoegen aan je profiel? Dan kijken we het nog eens na. 

Groetjes, 

Daisy

Reputatie 2

Beste Daisy,

Gsm nummer is ingebracht bij *ticket* in mijn profiel.

Hopelijk lukt het deze maal :right_facing_fist:

M.v.g.

Godelieve - Erik

Reputatie 7
Badge +4

Beste Daisy,

Gsm nummer is ingebracht bij *ticket* in mijn profiel.

Hopelijk lukt het deze maal :right_facing_fist:

M.v.g.

Godelieve - Erik

de doorschakeling zou nu moeten actief staan

Reputatie 2

Neen dus, onbegrijpelijk hoor, vandaag om 11u30 geprobeerd, lukt nog steeds niet, ik wacht nog even af maar dan deactiveer ik die slimme diensten terug want ik heb die speciaal daarvoor geactiveerd maar ik ga geen €5 per maand betalen voor iets dat niet werkt nietwaar.