Beantwoord

Doorschakeling via een prefix geraakt maar NIET in orde!!!


Beste Proximus,

 

De doorverbinding op de lijn van mijn schoonvader moet heel dringend worden stopgezet (wat normaal al in orde zou moeten zijn!). Deze man is 86 jaar en betaalde al meer dan 2 jaar (dat wij nu kunnen zien) voor een vaste lijn bij Proximus en eentje bij Orange. Deze bij Orange heb ik op 30/4 stilgezet. Op 30/4 heb ik ook gebeld naar de klantendienst van Proximus en daar wisten ze me te zeggen dat mijn schoonvader reeds zijn telefonie bij Proximus was. Er zouden zich dan ook geen problemen voordoen wanneer ik het contract bij Orange zou stilzetten. Niks is minder waar. De man moet wanneer hij wil bellen eerst een prefix van het nummer 1551 drukken en daarna het nummer die hij wil bereiken. Deze man is 86 en heeft een telefoon met allemaal voorgeprogrammeerde nummers, als gevolg kan hij nergens naartoe bellen. Dit is nu reeds van donderdag 7/5 dat me beloofd werd dat dit in orde was. Vandaag nog steeds niet in orde. Wanneer ik naar jullie bel dan sturen ze me van het kastje naar de muur. Kan er nu echt NIEMAND hier iets aan doen??? Ze schakelen me door van de ene dienst naar de andere. Nu zou er hiervoor een dossier aangemaakt zijn: 45167551 maar zou het nog een ruime 10 dagen duren vooraleer dit in orde zal zijn. Maar ik denk niet dat er hier rekening zal worden gehouden wanneer de factuur zal worden opgemaakt. Als wij geen prestaties uitvoeren dan worden wij daar ook niet voor betaald. DUS ...
Misschien zal ik me eens moeten richten naar Testaankoop of misschien kan de inspecteur van Radio 2 me helpen?

 

Met vriendelijke groeten

Caroline - Schoondochter

icon

Beste antwoord door M_016 12 May 2020, 14:39

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@PeterBreendonk De vaste lijn had je ook reeds bij Proximus. Indien dit gaat om CPS moet dit ook specifiek worden vermeld dat het enkel om de overname van de gesprekken gaat. Bij deze zal het in orde komen. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Ok, maar hoe zit het met die orange-facturen voor de vaste lijn?

 

@M_016 We kunnen hier nog een paar uur rond de pot zitten draaien hé… Wanneer krijg ik eens een zinnig antwoord? Is toch zonneklaar? Als ik vraag om alles over te brengen, dan moeten jullie alles overbrengen… Dat orange mijn gesprekken van de vaste lijn blijft hosten, is toch niet mijn fout?

FYI: M_016 is wel niet van Prximus zelf  net zoals ik trouwens zijn wij forumleden net zoals u, wij kunnen alleen maar info geven, en zoals je ziet de oplossing moet van iemand van proximus zelf komen.

Reputatie 2
Badge

Yep, dat weet ik. Maar hoe moet ik die dat duidelijk maken? Hoe krijg ik daar in godsnaam iemand te pakken?

 

Reputatie 7
Badge +4

Als u aan Proximus gevraagd hebt (en kunt bewijzen) om de CPS op uw vaste lijn weg te nemen heeft een Mr X of Mevr Y van Proximus een fout gemaakt, indien u dit niet gedaan heeft  @AntonellaD dit probleem van CPS op basis van de LoA nu voor u opgelost

U kunt desgevallend een dergelijk bewijs altijd overmaken aan een medewerker van Proximus op dit forum op zijn/haar expliciete vraag (of desgevallend indien nodig een klacht per post aan Proximus bezorgen)

 

U bent de enige die weet wat u had/heeft bij Orange mogelijkerwijze had u zoiets als onderstaande

https://business.orange.be/sites/default/files/OneOfficeVoicePack_M_nl.pdf

en heeft Orange dit “pack” gedesactiveerd maar dit belette uiteraard niet dat de CPS 1595 van toepassing bleef tot heden

Dit is in elk geval mijn laatste reactie op dit specifieke bericht/probleem   

 

Reputatie 2
Badge

@Martin Snap ik nog minder: ik dacht te maken te hebben met proximus-mensen… Zijn we dus de hele tijd aan het dialogeren onder gebruikers, zonder enige link met proximus…

Kan er iemand me dan contactgegevens bezorgen van proximus (mailadres, specifiek telefoonnummer, … om het even), om mijn hele uitleg voor de zoveelste keer te kunnen doen (klacht in te dienen)?

@AntonellaD Inderdaad, ik had die oneoffice voice pack…

 

Groeten,

 

Peter

de mensen die van Proximus zelf zijn,  hebben naast hun forumnaam een proximus symbool staan 

namelijk dit symbool ⌘

voorbeeld: (aangeduid met rode pijl)
 

schriftelijke klacht aan Proximus kan via 
Koning Albert II-laan 27 B - 1030 Brussel

klacht kan ook via ombudsman van Telecom.
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

Maar je kan eventueel de reactie nog afwachten van proximus hier maandag als ze terug langskomen op het forum.

Reputatie 2
Badge

Ok, dan moet ik verder communiceren met AntonellaD...

ik weet of je verder kan om een klacht in te dienen via 

→ een-klacht-indienen-via-telefoon-of-per-e-mail

al loop je som vast en kom je terecht op het bellen naar 0800 22 800 of om het via het forum te doen !

maar bekijk het mss toch eens.

Reputatie 2
Badge

Ik weet het… heb ik gedaan… ik laat me morgennamiddag terugbellen door proximus...

Reputatie 7
Badge +3

@PeterBreendonk Een correctie zou enkel nodig zijn in geval van dubbele facturatie. Dat is hier niet het geval. Je verbruik werd gefactureerd door Orange, niet door Proximus. De aanrekeningen van Orange voor het verbruik op de vaste lijn zullen daarom verschuldigd blijven. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Uiteraard, dat weet ik ook. Nogmaals: Proximus heeft in augustus zijn werk niet volledig gedaan en mijn vaste lijn niet teruggezet. Vandaar dat ik facturen van Orange blijf ontvangen… Maar zaterdag toch eindelijk een gesprek gehad met 2 professionele Proximus-mensen en de zaak zou moeten worden opgelost nu… ik verwacht nog een mail met een of andere link. Hopelijk komt die ook...

Reputatie 7
Badge +3

@PeterBreendonk Door het invullen en versturen van de CPS LOA zou dit in ieder geval in orde komen. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Inderdaad, maar mijn belcontacten zaterdag, vertelden me dat ik dat eigenlijk niet hoefde in te vullen en terug te sturen. Zou elektronisch gebeuren...

Reputatie 7
Badge +3

@PeterBreendonk  Indien het invullen van het document niet nodig was, had ik je dit uiteraard niet gevraagd.  Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Ik geef ook alleen maar mee wat ik van Proximus zaterdag vernomen heb hé… Ik vind dat niet uit, hoor. Ik zoek alleen maar een oplossing voor dit probleem (ben er al sinds begin oktober mee bezig en ik word voortdurend van het kastje naar de muur gestuurd).

Reputatie 7
Badge +3

@PeterBreendonk De oplossing voor dit probleem had ik je vrijdag reeds aangeboden via deze weg. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Inderdaad, en heb diezelfde dag dat document netjes ingevuld en gemaild. Dus afwachten he. ..

Reputatie 7
Badge +3

@PeterBreendonk 

Excuses voor de verwarring.

ik heb bijkomend dossier 46853881 opgemaakt en mail gestuurd naar de betrokken dienst met vraag om dit op te lossen.

groeten,

Tina

Reputatie 2
Badge

Okido, bedankt! Sinds mijn positieve telefooncontact met proximus zaterdag heb ik niks meer gehoord. Ik ging nog een mail krijgen met een of andere link. Enfin, hopelijk raakt dit nu opgelost.

Reputatie 7
Badge +3

@PeterBreendonk 

MIjn collega meldt dat vandaag de CPS wordt weggenomen.

Verrekening kosten Orange komt ook in orde.

Vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 2
Badge

Super! Bedankt!

Reageer