Beantwoord

Doorschakeling via een prefix geraakt maar NIET in orde!!!



Toon eerste bericht

47 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@PeterBreendonk Een overname via Easy Switch heeft enkel betrekking op internet en/of TV. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Hoe de overname precies gebeurt, interesseert me niet. In augustus heb ik aan proximus gevraagd om alles over te zetten: TV (van Telenet), GSM’s en vaste lijn (van Orange) (internet had ik al bij proximus).

Reputatie 2
Badge

Ok, maar hoe zit het met die orange-facturen voor de vaste lijn?

 

online gevraagd of Proximus me wou contacteren en de persoon die me opbelde zei:

Mevrouw binnen de minuut is dit in orde. Ik geloofde mijn oren niet, en dat terwijl ik hiervoor zeker al bijna 3 uur aan de lijn heb gehangen met de klantendienst / technische dienst.

En raar maar waar: Dit is nu eindelijk in orde.

Nu nog de beloofde tegemoetkoming in orde zien te krijgen!

Mvg

Caroline

@M_016 We kunnen hier nog een paar uur rond de pot zitten draaien hé… Wanneer krijg ik eens een zinnig antwoord? Is toch zonneklaar? Als ik vraag om alles over te brengen, dan moeten jullie alles overbrengen… Dat orange mijn gesprekken van de vaste lijn blijft hosten, is toch niet mijn fout?

FYI: M_016 is wel niet van Prximus zelf  net zoals ik trouwens zijn wij forumleden net zoals u, wij kunnen alleen maar info geven, en zoals je ziet de oplossing moet van iemand van proximus zelf komen.

Reputatie 2
Badge

Yep, dat weet ik. Maar hoe moet ik die dat duidelijk maken? Hoe krijg ik daar in godsnaam iemand te pakken?

 

Reputatie 7
Badge +4

Als u aan Proximus gevraagd hebt (en kunt bewijzen) om de CPS op uw vaste lijn weg te nemen heeft een Mr X of Mevr Y van Proximus een fout gemaakt, indien u dit niet gedaan heeft  @AntonellaD dit probleem van CPS op basis van de LoA nu voor u opgelost

U kunt desgevallend een dergelijk bewijs altijd overmaken aan een medewerker van Proximus op dit forum op zijn/haar expliciete vraag (of desgevallend indien nodig een klacht per post aan Proximus bezorgen)

 

U bent de enige die weet wat u had/heeft bij Orange mogelijkerwijze had u zoiets als onderstaande

https://business.orange.be/sites/default/files/OneOfficeVoicePack_M_nl.pdf

en heeft Orange dit “pack” gedesactiveerd maar dit belette uiteraard niet dat de CPS 1595 van toepassing bleef tot heden

Dit is in elk geval mijn laatste reactie op dit specifieke bericht/probleem   

 

Reputatie 2
Badge

@Martin Snap ik nog minder: ik dacht te maken te hebben met proximus-mensen… Zijn we dus de hele tijd aan het dialogeren onder gebruikers, zonder enige link met proximus…

Kan er iemand me dan contactgegevens bezorgen van proximus (mailadres, specifiek telefoonnummer, … om het even), om mijn hele uitleg voor de zoveelste keer te kunnen doen (klacht in te dienen)?

@AntonellaD Inderdaad, ik had die oneoffice voice pack…

 

Groeten,

 

Peter

de mensen die van Proximus zelf zijn,  hebben naast hun forumnaam een proximus symbool staan 

namelijk dit symbool ⌘

voorbeeld: (aangeduid met rode pijl)
 

schriftelijke klacht aan Proximus kan via 
Koning Albert II-laan 27 B - 1030 Brussel

klacht kan ook via ombudsman van Telecom.
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

Maar je kan eventueel de reactie nog afwachten van proximus hier maandag als ze terug langskomen op het forum.

Reputatie 2
Badge

Ok, dan moet ik verder communiceren met AntonellaD...

ik weet of je verder kan om een klacht in te dienen via 

→ een-klacht-indienen-via-telefoon-of-per-e-mail

al loop je som vast en kom je terecht op het bellen naar 0800 22 800 of om het via het forum te doen !

maar bekijk het mss toch eens.

Reputatie 7
Badge +2

@PeterBreendonk 

Excuses voor de verwarring.

ik heb bijkomend dossier 46853881 opgemaakt en mail gestuurd naar de betrokken dienst met vraag om dit op te lossen.

groeten,

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@PeterBreendonk Een correctie zou enkel nodig zijn in geval van dubbele facturatie. Dat is hier niet het geval. Je verbruik werd gefactureerd door Orange, niet door Proximus. De aanrekeningen van Orange voor het verbruik op de vaste lijn zullen daarom verschuldigd blijven. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Uiteraard, dat weet ik ook. Nogmaals: Proximus heeft in augustus zijn werk niet volledig gedaan en mijn vaste lijn niet teruggezet. Vandaar dat ik facturen van Orange blijf ontvangen… Maar zaterdag toch eindelijk een gesprek gehad met 2 professionele Proximus-mensen en de zaak zou moeten worden opgelost nu… ik verwacht nog een mail met een of andere link. Hopelijk komt die ook...

Reputatie 7
Badge +3

@PeterBreendonk Door het invullen en versturen van de CPS LOA zou dit in ieder geval in orde komen. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Inderdaad, maar mijn belcontacten zaterdag, vertelden me dat ik dat eigenlijk niet hoefde in te vullen en terug te sturen. Zou elektronisch gebeuren...

Reputatie 7
Badge +3

@PeterBreendonk  Indien het invullen van het document niet nodig was, had ik je dit uiteraard niet gevraagd.  Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Ik geef ook alleen maar mee wat ik van Proximus zaterdag vernomen heb hé… Ik vind dat niet uit, hoor. Ik zoek alleen maar een oplossing voor dit probleem (ben er al sinds begin oktober mee bezig en ik word voortdurend van het kastje naar de muur gestuurd).

Reputatie 7
Badge +3

@PeterBreendonk De oplossing voor dit probleem had ik je vrijdag reeds aangeboden via deze weg. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Francois1934 Mijn excuses voor het ongemak. Ik heb deze info toegevoegd aan dossier 45167551 . De dossierbeheerder zal verder contact met je opnemen. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Beste,

 

Ik probeer via dit forum een oplossing te zoeken voor mijn probleem (proximus is niet te bereiken via mail, chat is onbestaande en telefonisch… tja...).

We zijn al jaren klant bij proximus voor ons internet. Onze telefonie (4 gsm-nummers en 1 vast nummer) zat bij orange. TV bij telenet. In augustus hebben we alles ondergebracht bij proximus (goedkoper).  Proximus regelde de overstap. In september kreeg ik echter nog een factuur van orange. Gebeld naar proximus: bleek dat ze bij de overschakeling, vergeten waren de doorschakeling ook stop te zetten (blijkbaar doorschakeling van proximus naar orange als carrier voor de vaste lijn). Zouden dit in orde brengen. In oktober weer een factuur van orange (voor de vaste lijn) in de bus. Weer gebeld naar proximus: doorschakeling was nog steeds niet afgesloten. Zouden dat (opnieuw) regelen. Tweede keer goeie keer: afschakeling was op 26 oktober een feit. Maar begin november, uiteraard weer factuur van orange. (ondertussen ook al meerdere keren gebeld/gemaild naar orange: is een al even grote ramp!).

Komt erop neer dat ik absoluut weiger om deze orange-facturen te betalen: ik ga niet twee keer betalen voor een zelfde vaste lijn (ik betaal sinds augustus aan proximus voor mijn vaste lijn)!! Fout ligt hier bij proximus! Ik zou het dan maar normaal vinden dat proximus deze restfacturen op zich neemt. Wie hier in de fout is, is zonneklaar! Dus: kan er niet eens 1 iemand bij proximus zich de moeite getroosten om hier eindelijk eens een oplossing voor aan te reiken!!!

Reputatie 7
Badge +3

@PeterBreendonk Ik begrijp hieruit dat er een CPS optie op je vaste lijn actief staat. Deze dienst biedt Proximus-klanten (die hun abonnement bij ons houden) de mogelijkheid om op een andere operator beroep te doen voor hun verbruik op de vaste lijn. Het is dus niet zo dat je dubbel wordt gefactureerd. Om de CPS optie te laten verwijderen en dus je verbruik van de vaste lijn ook terug via Proximus te laten verlopen, dien je even het document CPS LOA ,dat ik als bijlage toevoeg, in te vullen en terug te sturen. Groetjes, Antonella

Reageer