Beantwoord

Doorschakelen VASTE LIJN naar GSM duurt veel te lang

  • 21 October 2019
  • 18 reacties
  • 1178 Bekeken

Ik heb mijn vaste lijn ingesteld om door te schakelen naar GSM.

Dit lukt maar schakelt pas over na 17 beltonen (veel te lang want de meeste bellers hebben niet zoveel geduld).

Ik heb de instellingen al meerdere keer proberen veranderen naar de kortste tijd (3 beltonen) steeds de juiste procedure gevolgd en krijg ook de melding dat de wijziging succesvol is verlopen maar toch gebeurd het doorschakelen nog steeds pas na 17 beltonen op de vaste lijn.

Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door ThierryW 4 November 2019, 13:50

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemiddag

 

Dit is omdat deze standaard staat ingesteld, als je de duur van de beltijd wil aanpassen kan je de code vinden op onderstaande link die je kan gebruiken:

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_ring_time/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail/beltijd-aanpassen-als-uw-gsm-te-snel-op-voicemail-springt.html

 

Hallo,

Het is NIET de beltijd van de GSM maar van de VASTE LIJN die moet aangepast worden en dus vlugger doorschakelt naar GSM!

Reputatie 7
Badge +4

@ Charlotte D

Tenzij vergissing mijnentwege stelde de auteur een ander vraag nl. hoe kan hij ervoor zorgen dat oproepen sneller van zijn vaste telefoon naar zijn gsm doorgeschakeld worden

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_divert_fix/particulieren/support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/oproepen-op-uw-vaste-lijn-doorschakelen.html

Ik zie niet direct in  - op basis van bovenstaande link - op welke wijze bij “doorschakelen als u niet opneemt” het aantal verlopen beltonen kan aangepast worden

Desalniettemin lijkt 17 beltonen = +/- 17*4 sec = 28 sec  mij (en voor de oproeper quasi zeker ook) vrij lang:

  1. doorschakelen zonder dat het belt een mogelijke oplossing?
  2. zijn er verschillende operatoren en/of geporteerde nummers bij betrokken?

 

 

Oproepen doorschakelen als u niet opneemt (na 20 seconden)

  • Activeren: typ *61*Telefoonnummer# op uw telefoontoestel. In de plaats van Telefoonnummer vult u het nummer in waarnaar u uw oproepen wilt doorschakelen.

Oproepen doorschakelen zonder dat uw telefoon rinkelt

  • Activeren: typ *21*Telefoonnummer# op uw telefoontoestel. In de plaats van Telefoonnummer vult u het nummer in waarnaar u uw oproepen wilt doorschakelen.

 

@Martin , zojuist geactiveerd met *61*Telefoonnummer# op mijn telefoontoestel, heb de melding “geactiveerd” gekregen maar nog steeds 17 beltonen = 30 seconden. 

Dus jammer genoeg nog niet opgelost

@Charlotte.D , 

 Er zijn geen verschillende operatoren en/of geporteerde nummers bij betrokken.

Zonder dat het belt doorschakelen is voor mij geen oplossing, aangezien ik de vaste lijn steeds gebruik als ik thuis ben.

Reputatie 7
Badge +4

De link die mijn collega stuurde is inderdaad voor de beltijd op de gsm aan te passen, op de vaste lijn is er niet echt een mogelijkheid om die beltijd aan te passen. Enkel op de manier die @Martin heeft vermeld. 

Zie ook : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_divert_fix/particulieren/support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/oproepen-op-uw-vaste-lijn-doorschakelen.html 

@SamuelD 

Bedankt, al deze mogelijkheden reeds uitgetest zonder goed resultaat, beltijd blijft steeds rond de 30 seconden alvorens door te schakelen, misschien dat Support van Proximus hier iets kan doen ?

Reputatie 7
Badge +4

@Norberto  Ik heb een aanpassing gedaan op je vaste lijn , kan je even opnieuw testen met *61* ? 

@SamuelD Uitgetest en na ongeveer 6 beltonen (10 sec.) schakelt de vaste lijn nu door, ik wil nu niet moeilijk doen maar mocht het nog kunnen op ongeveer 10 beltonen (+-20 sec.)zou ideaal zijn.

Bedankt:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +4

@Norberto  Nog eens een aanpassing gedaan, zou nu in orde moeten zijn. 

@SamuelD Blijft op 6 beltonen, maar ik kan hier wel mee verder, Bedankt voor de moeite.

Ondertussen nog verschillende keren geprobeerd via Proximus 1987, maar nu duurt het doorschakelen extra lang, namelijk 51,09 sec!! Kan ik op geen enkele manier wijzigen.

Pas maandag komen de proximus medewerkers hier terug langs op het forum om een aanpassing te doen.

@Martin , Ok bedankt

 

Nu duurt het doorschakelen precies 51,09 sec. Niemand die zo lang aan de lijn blijft als men niet opneemt! Kan iemand dit nog aanpassen?

 

Reputatie 7
Badge +4

@Norberto Ik heb het nog eens ingesteld op 20 seconden. Kan je nog eens testen.

@ThierryW Uitgetest en Prima! Nu exact 20 sec. Bedankt:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +4

@ThierryW Uitgetest en Prima! Nu exact 20 sec. Bedankt:thumbsup:

 

Graag gedaan. Fijn om te lezen dat het nu correct werkt.

 

Reageer