Vraag

'Dode' vaste lijn.

  • 12 November 2019
  • 4 reacties
  • 575 Bekeken

Gisteren (11-11-2019) bleek mijn vaste lijn ‘dood’ te zijn. Hoogstens enig gekraak. Naar mijn vaste lijn bellen leverde een ingesprektoon op. Via een chat met ‘Johanna’ werd dit opgelost door de lijn te resetten. Testen wees uit dat de lijn inderdaad weer ‘leefde’. Met dank aan Johanna.

Maar gisteravond bleek de lijn weer ‘dood’ te zijn. Dus vroeg ik deze ochtend (12-11-2019) weer een chatsessie aan. Maar tot nog toe krijg ik steeds de melding dat er geen chat-agenten aanwezig zijn. Bovendien blijkt de optie met e-mailcontact niet te werken; ik krijg steeds opnieuw het advies om te bellen of me te laten bellen. Maar met een dode lijn gaat dat echt niet lukken.

Vandaar mijn dringende verzoek op deze website (in de hoop dat een Proximus-technicus meeleest): Wilt u aub de vaste lijn zodanig resetten dat dit blijvend is. Alvast mijn dank voor uw reactie.


This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Wouter, 

 

Ik heb een afspraak gezet met een technieker op morgen (tussen 12.30 - 16u). Indien dit niet past, geef ons gerust een seintje.

Charlotte,

Dank voor voor uw reactie.

Deze namiddag ontving ik een e-mail van Proximus om via het testnummer 0800 22 123 na te gaan of de noodnummers wel werken. Ze bleken inderdaad te werken.

Gesterkt door deze reactie (op mijn e-mail aan het Proximus forum) en het positieve testresultaat heb ik nogmaals de vaste lijn getest.

De lijn was nog wel stil (niet de gebruikelijke zoemtoon). Maar door met mijn mobiele telefoon naar het nummer van mijn vaste lijn te bellen ging het belsignaal van de vaste telefoon over, in tegenstelling tot gisteravond, toen ik een ingesprektoon kreeg. Ook omgekeerd, bellen vanaf de vaste lijn naar mijn mobiel nummer werkte; het belsignaal ging over.

Zojuist heb ik nogmaals hetzelfde geprobeerd, met hetzelfde positieve resultaat. Bovendien is de zoemtoon bij het opnemen nu ook weer terug.

Kennelijk heeft een Proximus-technieker het probleem al verholpen. De afspraak voor morgen kan daarom vervallen.

Nogmaals mijn dank.

Met  vriendelijke groet,

Wouter

Reputatie 7
Badge +3

@WouterZijl 

de afspraak is voor deze middag voorzien,

dus ik mag deze dan annuleren?

 

Geert

Ondanks mijn afzegging is er toch een technieker langs gekomen omdat mijn vaste lijn veel te zwak was om betrouwbaar te functioneren. Hij is een tijdje bezig geweest met metingen en aanpassingen. Na afloop verzekerde hij mij dat de lijn nu weer betrouwbaar is en terug ‘op volle sterkte’ werkt (of zoiets).