Beantwoord

DECT telefoon kan niet meer bellen

  • 2 August 2018
  • 31 reacties
  • 1065 Bekeken

Reputatie 1
Sinds gisteren kan ik niet meer bellen met de vaste lijn, oproepen ontvangen gaat nog. Ik gebruik een DECT rechtstreeks gekoppeld op de proximus modem, als ik probeer te bellen krijg ik een zoom geluid - geen kiestoon- en na een tijd slaat hij af.
icon

Beste antwoord door SamuelD 26 September 2018, 09:49

Bekijk origineel

31 reacties

heb je de modem al eens 5 seconden zonder stroom gezet, dan eens opnieuw proberen.
Reputatie 1
ja, heb ik gedaan, al een paar keer zonder resultaat
Reputatie 7
Badge +4
Bezorg je ons via privébericht even het lijnnummer waar dit betrekking op heeft?
Reputatie 1
Na 15 dagen, de modem werd vervangen, is het probleem terug. Zelfde fenomeen en terug getest: DECT telefoon getest, modem geresset,...Tot op heden geen reactie van de helpdesk.
Reputatie 7
Badge +4
Als ik het goed bergrijp kan je dus wel oproepen ontvangen maar kan je niet uitbellen ?
Reputatie 1
inderdaad
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb een aanpassing gedaan, kan je eens opnieuw testen om te zien of het nu in orde is? Groeten, Samuel
Reputatie 1
Geen verandering, probleem blijft hetzelfde
Reputatie 7
Badge +4
Kan je mij via privé bericht naar Het proximus team een contact nummer bezorgen (gsm) waarop we je kunnen bereiken?
Reputatie 1
Ik hoor nu dat door een update van de modem het protocol CAT iq-2.1 niet meer volledig ondersteund wordt, mijn DECT telefoon wordt dus op slag onbruikbaar bij proximus
welk protocol wordt er dan wel ondersteunt want als je een cat iq-21 hebt is dit dan niet neerwaarts compatible, indien de bbox een lager norm ondersteunt ?
Reputatie 1
Het protocol werd ondersteund maar bij een upgrade hebben ze het protocol in de modem gewijzigd dat je niet meer kan bellen als je een CAT iq-2.1 hebt, de modem is dus gewoon niet meer compatibel
moest je ook over het basisstation beschikken dan zou je uw basisstation kunnen aansluiten op Ă©Ă©n van de TF ingangen van de bbox3v+
Reputatie 1
maar daarvoor heb ik deze DECT gekocht, er is (was) geen extra basisstation nodig
Reputatie 1
Het is weer zover, na ongeveer 1 maand werkt mijn DECT weer niet meer ; als proximus dit niet ondersteunt moeten ze dit laten weten ; en nee ik koop geen basisstation om twee maal een overgang digitaal- analoog te doen
Dat was inderdaad maar een voorstel en een voorlopige oplossing in geval je in het bezit zou geweest van een basisstation tot proximus het probleem opgelost heeft.
Reputatie 7
Badge +4
Momenteel ondersteunen we enkel ons eigen DECT telefoon toestellen
Hebben die dan specifieke kenmerken om met de bbox3V+ te kunnen werken?
Reputatie 7
Badge +4
Die info heb ik helaas niet.
Reputatie 1
Mijn telefoon werkt strikt volgens de DECT standaard, proximus blijkbaar niet meer.
Reputatie 7
Badge +4
Eerlijk ik begrijp bovenstaande op basis van onderstaande niet direct
https://en.wikipedia.org/wiki/CAT-iq
NG-DECT contains backward compatible extensions to basic DECT GAP functionality which allow bases and handsets from different vendors to work together with full feature richness expected from SIP terminals and VoIP gateways.
Over welk DECT-toestel spreken we?
Ik kan begrijpen dat Px geen ondersteuning biedt voor niet door haar geleverde/verkochte toestellen maar Px (desgevallend de technische dienst) moet wel kunnen aangeven welke normen ondersteund worden voor aansluiting op Bbox3v+
https://www.etsi.org/technologies-clusters/technologies/dect
https://www.etsi.org/index.php/news-events/news/199-news-release-10th-may-2007dect

Kan Px customer service al dan niet samen met Px technical support duidelijkheid scheppen a.u.b.?
Dat gaven ze aan op hun site dat het een toestel moet zijn dat aan het protocol CAT iq-2.1 moet voldoen dus al je zo'n toestel hebt zou dit ook moeten werken met de bbox3v+ en als er door een software update deze niet meer werken moeten ze er dan toch ook voor zorgen dat bij een volgende software update deze terug werkt, zo simpel is het toch of niet!
Dit werd trouwens overgenomen door de auteur van deze site > 👉hier👈
Reputatie 7
Badge +4
Martin uw link is niet direct "van Px", ik wil hem evenwel best als ok geloven
Feit is wel dat ik op het 1e zicht bij Sagem DSL-gateways enkel CAT iq-2.0 terugvind, maar ook dit zou in principe meestal geen problemen mogen geven
Vandaar mijn vraag aan Px voor verduidelijking (ok software upgrade waarbij compabiliteit - tijdelijk? - verloren is gegaan, maar wordt dan enkel DECT en - voorlopig? - geen NG DECT ondersteund?
Martin uw link is niet direct "van Px", ik wil hem evenwel best als ok geloven

werd wel overgenomen van wat op PX site staat.
het probleem is dat ze geen ondersteuning geven dus je weet al wat er gaat gebeuren als het niet werkt , constructeur zegt toestel voldoet aan de norm en px zegt het moet aan het toestel liggen dus war sta je dan!
zelfde verhaal met een whiteliste bbox alternatief enz... voldoet ook maar enz....
Reputatie 7
Badge +4
Martin, ter info:
https://www.dect.org/cat-iq-certification.aspx
Dus indien mijn toestel zuou gecertificeerd zijn, bij Px niet zou werken (in tegenstelling tot aangeduid door px) en Px zou mij geen adequaat antwoord geven zou ik eens beroep doen op de ombudsdienst telecom (en/of een formele klacht en officiële ingebrekestelling sturen per aangetekend schrijven) om eens aan het boompje te schudden

Nu het probleem is en blijft dat er op het 1e zicht enkel CAT iq-2.0 info teruggevonden wordt (ch-site hierboven blijkbaar niet direct up to date)

Reageer