Vraag

Corona: gratis bellen tussen vaste lijnen - tegenstrijdige sms'jes

  • 2 April 2020
  • 3 reacties
  • 621 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Op 14.03.2020 en opnieuw op 31.03.2020, kreeg ik zoals iedereen wellicht een sms’je van 8999 met o.a. de melding dat ik gratis kan bellen naar vaste lijnen (met mijn vast toestel).

Vraag: hoe valt dat te rijmen met een ander sms’je, ditmaal van Proximus, dat ik in de tussentijd op 28.03.2020 kreeg? Volgens hetwelke:

“je 120 belminuten in Belgie i(?)n de EU, inbegrepen bij je abonnement, zijn opgebruikt. Vanaf nu word je gefactureerd voor elke minuut tot het begin van volgende maand. Tip: Volg je verbruik op de voet via de MyProximus-app. https://myproximusapp.page.link/usage.(*) Tot binnenkort!”

Hoe kan dat? Tenzij mijn vaste belminuten reeds in de twee weken vóór 14.03.2020 allemaal opgebruikt waren?

(*)Die link bestaat niet eens: “Deze site is niet bereikbaar”!

Ik heb trouwens in al die jaren als abonnee nooit eerder zo’n waarschuwings-sms ontvangen ivm mijn verbruik op de vaste lijn.

Alweer zoiets dat ik met mijn simpele verstand niet begrijp.

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@anneke 17066 

klopt, is dezelfde sms … je belminuten voor april zijn opgebruikt en je wordt hiervan verwittigd.

En volgende maand zal dat opnieuw dezelfde sms zijn als je belminuten zouden opgebruikt zijn :-) 

We kunnen er niets aan doen dat het nu toevallig op dezelfde dag valt als vorige maand.

Als ik de bijgevoegde link kopieer, kom ik automatisch in de Myproximus app terecht en kan ik het verbruik zien,  van mezelf, omdat ik hier ook zo ingelogd ben

Zelfs gewoon door te klikken op het bericht in het forum word ik naar my proximus website geleid 

Je hebt een myproximus login zie ik om op laptop of pc of tablet te gebruiken eb dan is my prox app wellicht geïnstalleerd op je gsm ? 

Je kan daar het verbruik van je belminuten van dag tot dag opvolgen.

Excuses voor het opnieuw bevestigen van je wachtwoord.  Kan idd onnodig overkomen, maar er is veel fraude/misbruik de laatste tijd.

Als we nog iets kunnen nakijken of zo , horen we het ?

vriendelijke groeten,

Tina

 

 

Reputatie 2
Badge

Vandaag 28-04-2020 krijg ik opnieuw volgend sms’je met identiek dezelfde inhoud als het sms’je van exact een maand geleden (28-03-2020), met alweer die onbereikbare link:

“je  120 belminuten in Belgie i(?)n de EU, inbegrepen bij je abonnement, zijn opgebruikt. Vanaf nu word je gefactureerd voor elke minuut tot het begin van volgende maand. Tip: Volg je verbruik op de voet via de MyProximus-app. https://myproximusapp.page.link/usage.(*) Tot binnenkort!”

Wat is er bij Proximus gaande? Uitgerekend op de 28ste van elke maand!

Zo heb ik vandaag, toeval of niet, eveneens het, nochtans eerder opgeslagen wachtwoord voor mijn mailberichten, opnieuw moeten bevestigen.

Begrijpe wie kan! Een onnodige en klantonvriendelijke overlast.

Reputatie 7
Badge +3

@anneke 17066 

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximus_helps/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/proximus-helpt.html

Via deze link vind je meer info over de maatregelen dat Proximus heeft genomen om hulp te bieden.
Het gratis bellen naar vaste lijnen geldt dus zowel voor je vaste lijn als voor je gsm-abonnement.

Het sms’je in verband met de 120 belminuten heeft enkel betrekking op jouw gsm-abonnement. Deze krijg je automatisch als de belminuten inbegrepen in jouw gsm-abonnement zijn opgebruikt. Op 01/04 werd de bundel wel vernieuwd.

Groetjes,
Antonella

 

Reageer