Vraag

Boodschappendienst Proximus

  • 4 September 2019
  • 3 reacties
  • 884 Bekeken

Ik heb vandaag in de Proximus-winkel te Herentals het abonnement van de vaste telefoon van mijn vader opgezegd (wegens verhuis naar rusthuis). Bij mijn thuiskomst verkeeg ik reeds een bericht met een overzicht van de aanvraag ... Hierbij stond wel : Boodschappendienst toegevoegd ... Dit heb ik echter nooit gevraagd !? Wat houdt deze dienst juist in ? Is deze betalend ? Welke instantie moet ik raadplegen om deze te verwijderen ?

Mvg

Vissers Bert

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://www.belgacom.be/assets/content/pdf/custom/Access_LV_DV7_INDEM_NL.pdf

2e pagina boodschappendienst

een standaard bericht wegens opzegging is gratis gedurende 3 maand, specifieke berichten zijn betalend; wat er in het standaard bericht zit vind ik evenwel niet direct terug
in principe zou Proximus dit op uw vraag moeten kunnen schrappen (= beller krijgt dan gewoon tonaliteit niet bestaand nr)
Ter info in afwachting dat iemand van Proximus langs komt hier en je post doorneemt:
Hier een overzicht van specifieke kosten > klik hier

NB: of deze lijst nog up to date is weet ik niet want deze link heb ik nog uit de oude doos kunnen terugvinden ☺️
Reputatie 7
Badge +3
Dag Bert,
Bij de opzeg van een vaste lijn wordt altijd de standaard boodschappendienst geactiveerd. Deze is gratis gedurende 3 maanden. Na 3 maanden wordt deze ook automatisch stopgezet. Indien er nog iemand zou bellen naar het opgezegde nummer krijgen ze gedurende deze 3 maanden te horen dat het nummer niet meer in gebruik is. Indien gewenst kan je in deze boodschap ook laten verwijzen naar een ander vaste lijn nummer.
Groetjes,
Antonella

Reageer