Beantwoord

Beltijd vaste lijn instellen

  • 13 October 2020
  • 12 reacties
  • 1373 Bekeken

Ik zie dat deze topic 7 maanden geleden  actief was. Ik ervaar hetzelfde probleem. Na 2 rings slaat de voicemail aan. Ik kan dat niet verlengen en de uitleg: 

Bel naar het gratis nummer 1987. In het menu kiest u optie 3 "Basisdiensten" en vervolgens optie 1 "Wijziging van de timer voor oproepdoorschakeling naar PhoneMail". U kunt het aantal beltonen beperken tot 2-3 of uitbreiden tot 6 beltonen.

 

werkt nog steeds niet, optie 1 is nog alitijd geen geldig keuze. Hoe kan ik de beltijd naar 40seconden aanpassen? Help!

 

icon

Beste antwoord door HadewychT 14 October 2020, 10:59

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dag Maria

 

Als je je lijnnummer toevoegd aan je profiel kunnen we de beltijd verlengen.

Ik heb mijn nummer in mijn profiel aangepast

Welbedankt

M.

@Charotte.D,  hebt u er al naar kunnen kijken om de beltijd naar 30seconden te verlengen?

Bedankt

Reputatie 7
Badge +4

De phonemailoptie die je op je lijn hebt staan kan niet aangepast worden. Standaard staat deze normaalgezien op 36sec, zo’n 5-6 beltonen. 

Ik heb de optie eens verwijderd en terug op je lijn geplaatst. Dan zou je toch die 6-tal beltonen moeten krijgen. 

Als je wil kan phonemail basic eventueel vervangen worden door phonemail. 

PhoneMail Basic

Met PhoneMail Basic kan de beller een bericht inspreken voor de klant, wanneer de klant niet opneemt (na 36 seconden).

  • Proximus probeert het bericht gedurende 48 uur te bezorgen aan de bestemmeling. Na het beluisteren van de berichten of na 2 dagen worden de berichten geannuleerd. De klant kan het systeem ook niet bellen om zijn berichten te beluisteren (in tegenstelling tot PhoneMail).
  • Het inspreken van het bericht wordt gefactureerd tegen het nationale tarief, en kan gratis beluisterd worden (ook vanop een ander toestel).
  • Het bericht mag minimaal 3 seconden en maximaal 3 minuten duren.

Phone Mail

PhoneMail is een gepersonaliseerde voicemail.

  • De klant kan na 10, 20 of 35 seconden zijn oproepen doorschakelen naar de Phonemail.
  • Als de inkomende oproepen niet binnen deze tijd wordt beantwoord of bij bezet, kan de beller een voicemailbericht achterlaten.
  • Alle voicemailberichten worden tot 30 dagen na ontvangst bewaard en de beluisterde berichten 15 dagen.

Capaciteit

  • Totale capaciteit: 2 MB
  • Een totale opslagcapaciteit van 50 minuten of 30 berichten.
  • Maximale lengte van een bericht: 5 minuten
  • Duur van een onthaalbericht: 65 seconden, mogelijkheid drie berichten op te nemen (één standaardbericht en twee persoonlijke berichten).

Beheer van de berichten

  • Beheer en instellen mogelijk via MyProximus onder “Mijn telefonie”.
  • Mogelijkheid om onmiddellijk een bericht te beantwoorden of om het door te sturen naar een andere voicemail.
  • Als de lijn in minimumdienst staat, kan de klant de berichten vanop afstand beluisteren.

Bedankt, zo lijkt het nu wel in orde. 

Ik blijf het vreemd vinden dat zo’n korte beltijden plots kunnen verschijnen… en dat dit zo moeilijk is om te wijzigen. Misschien moet Proximus zijn systeem eens wat gebruiksvriendeljiker gaan maken.

 

Hartelijk dank voor je hulp!

M.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben blij te horen dat het in orde is nu. Normaalgezien kan die tijd ook niet zomaar aangepast worden. Het is ook de eerste keer dat ik deze klacht hoor, maar er moet iemand de eerste zijn natuurlijk :wink:

Standaard heeft iedereen inderdaad de phonemail basic waarbij je zelf niet veel kan wijzigen. Met de ‘gewone’ Phonemail heb je deze mogelijkheden wel. 

Hallo,  ik heb Phonemail, maar kan de beltijd niet wijzigen via 1987.  Ik probeerde de beltijd op 15 seconden te zetten, maar dat lukt niet.  Ik probeerde ook de code **61*+32475151516*11*15#  (maar dat lukt ook niet omdat ik het plusteken niet kan ingeven op mijn vaste telefoon...

Kunt u dat aanpassen op 15 seconden ?  Dank u

FYI: zie → beltijd-vaste-lijn-instellen

kun je ook op prox site terugvinden → Voicemail van je gsm of vaste lijn | Proximus daar vaste lijn aanvinken:

Pas de beltijd aan

De persoon die je opbelt, komt standaard na 5-6 beltonen terecht op PhoneMail.

  1. Bel naar het nummer 1987 (gratis) vanaf je vaste lijn.
  2. Kies optie 3 om je basisdiensten te wijzigen.
  3. Kies optie 1 om de timer voor oproepdoorschakeling naar PhoneMail te wijzigen.
  4. Volg de instructies om het aantal beltonen te beperken tot 2-3 of uit te breiden tot 6 beltonen.

Martin , bedankt maar ik schreef in mijn bericht dat ik via 1987 de beltijd aanpast heb, maar als ik dan test, merk ik dat het niet werkt…  Ik ben niet de enige bij wie het niet lukt…  Zelfs een technicus heeft het vanmorgen niet kunnen aanpassen…  

Ok, dan best afwachten tot morgen iemand van het prox forumteam langskomt om je hierbij verder te helpen.

Reputatie 7
Badge +3

@fherrebout 

de beltijd staat nu aangepast naar 15 sec. zie ik.

 

Geert

Beste,

Ivm beltijd vaste lijn instellen, dit werd bij mij door HadewychT op het formum in orde gezet en werkte  … tot voor kort:  nu zijn er terug maar 3  beltonen tot  voicemail aanslaat, ik geraak weer nooit meer tijdig bij mijn telefoon. Kan iemand dit terug aanpassen? Het bellen  naar 1987  met de  menu structuur met de opties om dit te wijzigen werkt nog steeds niet, zoals ik 4 maanden geleden ook al meldde.

Maria

Reageer