Vraag

Bediening alarmcentrale met dtmf signalen vanaf iPhone werkt niet meer

  • 27 September 2021
  • 2 reacties
  • 524 Bekeken

Ik heb een alarmcentrale dewelke verbonden is met mijn vaste lijn van proximus en kan bediend worden vanop afstand via dtmf.  Dit werkte in het verleden altijd goed, maar sinds enige tijd reageert de centrale niet meer wanneer ik deze probeer de bedienen via mijn iphone.

Volgens apple heeft een iphone geen setting om dtmf uit te zenden en raden zij aan om dit te bekijken met de netwerk provider, proximus in dit geval.  Ook de leverancier van mijn alarm zegt dat de recente digitale netwerken minder en minder dtmf ondersteunen …

Bekend probleem, advies of gelijkaardige ervaringen ….


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Op het internet zijn er wel gelijkaardige problemen terug te vinden bv.

DTMF Tone on IOS 13 issue - Apple Community
DTMF issues and problems when using VoIP. (voipmechanic.com)

Indien u bv. Proximus 0800 22800 belt moet u bv. in DTMF uw klantnr ingeven of indien u het testnr 117 belt (testnr 112) moet u een DTMF keuze maken om te zien of DTMF correct ondersteund wordt vanaf uw toestel

U kunt bovenstaande eventueel ook proberen vanaf uw vaste lijn indien zich aldaar ook geen problemen zouden optreden, dient er in de richting van uw alarmsysteem te worden gekeken

Indien zich vanaf de vaste lijn (VoIP?) en/of van uw Proximus GSM-nr een probleem stelt dient Proximus de situatie nader te bekijken (gebruik G711 codec?)

 

moest dit niet werken op TS zijn iPhone dan zou er van veel services geen gebruik kunnen gemaakt worden met deze iphone, dus zal het volgens mij niet op de iphone zelf te zoeken zijn zoals je ook aangeeft.

Reageer