Anonieme oproep ontvangen of verzenden

  • 27 June 2017
  • 8 reacties
  • 1411 Bekeken

Beste teamleden, vroeger bestond er de clip/clir methode voor het al of niet verbergen van een vast toestelnummer. Bestaat die functie nog en zo ja, is die functie betalend geworden of worden er maandelijks kosten aangerekend? Hartelijk dank, nog een prettige dag.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
speedysmurf,
geheim bellen bestaat nog steeds en kan je op volgende manier activeren :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_nb_hide_fix/particulieren/support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/anoniem-bellen-nummer-verbergen-vaste-lijn.html

weergave oproepen is ook nog steeds een dienst maar is wel betalend
meer info
Hartelijk bedankt Jonathandr! Werkt prima.
Beste groeten,
speedysmurf
Als je met een gsm of smartphone belt, kan de opgeroepene zien wie er belt. Als CLIR geactiveerd is, kan de opgeroepene het nummer niet zien. Indien je dan CLIR wil de-activeren moet je naar Proximus bellen op 080022800 en een onredelijke tijd in de wachtrij staan. Dan komt een medewerk(er)ster aan de lijn, die uw vraag noteert. Er wordt niet gezegd hoe lang het duurt voor uw vraag beantwoord wordt. En in het slechtste geval wordt een betalende dienst (weergave oproeper) aangerekend. Dat doet Proximus blijkbaar met zijn "trouwe klanten"! Onbegrijpelijk in 2018.
ter info= > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_nb_hide/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/anoniem-bellen-nummer-verbergen-gsm.html
*****
Wilt u anoniem bellen? Activeer CLIR, de gratis optie om uw gsm-nummer éénmalig of permanent te verbergen Uw telefoonnummer zal dan niet verschijnen op het scherm van de persoon naar wie u belt.
Uw gsm-nummer éénmalig verbergen (tijdens 1 oproep)
Vorm de korte code #31#Telefoonnummer op uw gsm en druk op de beltoets. In de plaats van Telefoonnummer vult u het nummer van uw correspondent in. Tijdens de aldus gevormde oproep zal uw nummer eenmalig niet verschijnen.
Uw gsm-nummer permanent verbergen
Kies één van deze mogelijkheden om uw telefoonnummer permanent te verbergen tijdens al uw gesprekken. U kunt het nadien via dezelfde weg opnieuw weergeven.
Log in op MyProximus en activeer zelf de CLIR-optie.
enz.....
*****
Reputatie 7
Badge +4
Dag Andre, je kan dit normaal gezien zelf activeren of deactiveren, zie deze link voor meer info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_nb_hide/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/anoniem-bellen-nummer-verbergen-gsm.html MVG, Wim
Dag Wim VL,
Hartelijk dank voor uw reactie. De link die U opgeeft leid nergens toe. Hier kom ik echt niet alleen uit. Vroeger was dat inderdaad mogelijk (zie vorige posts), maar nu zit ik strop. Veel mensen ergeren zich als mijn oproep anoniem is en nemen niet op. Een familielid in hetzelfde geval heeft MAANDEN moeten wachten op een reactie van Proximus. En nog iets: Standaard wordt een smartphone of GSM fabrieksmatig geleverd met naam en oproepnummer bekend. Waarom dan betalen om, na activatie van CLIR (oproep anoniem), opnieuw oproeper bekend te activeren. Ik begrijp er niets van. Toch bedankt voor Uw post.
Vriendelijke groeten.
HET IS WEER ZO VER!!!!! met mijn gsm bellen naar gsm of vast nummer:ANONIEME OPROEP!!!
HOE KAN DAT NU?????
Het houd precies nooit op bij proximus. Ik heb aan mijn toestellen NIETS veranderd. Toch bel ik anoniem naar vaste en mobiele nummers. Ik overweeg dan ook om gewoon naar de concurrentie te gaan.
Bye bye proximus!
Reputatie 7
Badge +4
Beste, hiervoor kan je best even telefonisch contact opnemen met de technische dienst. Zij kunnen dit verder voor je onderzoeken. Groetjes Freya

Reageer