Beantwoord

Aansluiting inactief? Hoe testen?

  • 27 December 2022
  • 9 reacties
  • 234 Bekeken

Ik verhuisde pas en nam een telefoon & internet abonnement. Gisteren kreeg ik de bevestiging dat mijn connectie geactiveerd is. Helaas werkt het niet, ik probeerde zowel telefoon als internet, gebruik makende van een TF7002 splitter. Ik controleerde de bedrading binnenshuis en die is OK tot aan de dikke rood-zwart-geel-(groene) kabel die het huis binnen komt in de kelder. Voor ik een proximus technieker contacteer, weet iemand hier of het uberhaupt mogelijk is dat de aansluiting ooit fysisch gedeactiveerd is in de straat? En is het mogelijk een andere simpele (meet) test te doen behalve dan proberen een telefoon of modem aan te sluiten? Ik meet momenteel 0,05V AC over geel-rood of geel-zwart. Rood-zwart blijft zowat 0 V en groen is niet aangesloten.

icon

Beste antwoord door M_016 27 December 2022, 00:58

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat u best wacht op de reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum 

Zorg dat ze u (en uw locatie) via uw forum login profiel kunnen identificeren (info aldaar enkel zichtbaar voor Proximus)

Concreet indien actief vindt u normalerwijze 48 V DC tussen de 2 draden van het actieve koperpaar (normaal zijn er 2 koperparen per aansluiting voorhanden)

Voor zover mij bekend komt er bij een nieuwe aansluiting (verhuis) in principe steeds een technieker ter plaatse om de Bbox/internetbox (en desgevallend indien niet voorhanden de NTP2007 contactdoos) te plaatsen (en de lijn te conntroleren/activeren)

Ik vermoed dat u best wacht op de reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum 

Zorg dat ze u (en uw locatie) via uw forum login profiel kunnen identificeren (info aldaar enkel zichtbaar voor Proximus)

Concreet indien actief vindt u normalerwijze 48 V DC tussen de 2 draden van het actieve koperpaar (normaal zijn er 2 koperparen per aansluiting voorhanden)

Voor zover mij bekend komt er bij een nieuwe aansluiting (verhuis) in principe steeds een technieker ter plaatse om de Bbox/internetbox (en desgevallend indien niet voorhanden de NTP2007 contactdoos) te plaatsen (en de lijn te conntroleren/activeren)

Ok, merci, dan wacht ik af.

Ik merkte wel dat ik deze post blijkbaar deed via de login van een vriend die ik eens hielp met zijn proximus probleem... Dus het hoort niet bij mijn adres/aansluiting! Ik ben zelf geen klant van proximus. Ik heb een VDSL abonnement aangevraagd bij een andere leverancier. Die gaven me de keuze om het zonder proximus technieker te regelen. Ik verwachtte echter niet hierop te stuiten :~/

Ik contacteerde proximus. Hoewel het uiteindelijk door hen aangesloten moet worden, moet ik het om administratieve reden toch via mijn telecom aanbieder regelen. (Bevestigd door mijn aanbieder vervolgens).

@M_016 Weet u of ikzelf nog een procedure kan proberen om de lijn te activeren? Een technieker van mijn telecomaanbieder liet me weten dat het niet persé (enkel) om een aanpassing buitenshuis gaat, maar dat er ook iets van binnenuit geregeld kon worden. Ik wil voorkomen dat zou blijken dat ik het zelf had kunnen doen... (Ze rekenen nogal wat installatiekosten aan).

 

Reputatie 7
Badge +3

@SGB 

We onderzoeken dit, je mag je klantnummer toevoegen aan je profiel a.u.b.

 

Geert

Hallo @GeertC bedankt voor uw bereidheid. Zoals ik in een vorige post vermeldde gaat het niet om de aansluiting die bij deze proximus login hoort, mijn excuses voor de verwarring.

Ik logde per ongeluk in met de gegevens van een vriend die ik hielp in't verleden. Ikzelf ben niet bij proximus maar zocht duidelijkheid over de aansluiting aan mijn huis, wel beheerd door proximus.

Reputatie 7
Badge +4

Indien het een aansluiting betreft bij een operator X die gebruik maakt van het netwerk van Proximus vermoed ik dat u zoals u hierboven reeds vermeld hebt u zich in principe tot deze operator X dient te wenden, tenzij er bv. eventueel een “vooraansluiting” nog door Proximus zelf zou moeten uitgevoerd worden (plaatsing introductiekabel en NTP2007 contactdoos)

Indien deze voorhanden zijn, vermoed ik dat uw operator X uw installatie vanop afstand zou kunnen (laten) activeren (= enkel contact tussen uw operator X en Proximus) en uzelf tot een DIY (do it yourself) installatie van uw HGW/modem (& decoder) zou kunnen overgaan

Indien het een aansluiting betreft bij een operator X die gebruik maakt van het netwerk van Proximus vermoed ik dat u zoals u hierboven reeds vermeld hebt u zich in principe tot deze operator X dient te wenden, tenzij er bv. eventueel een “vooraansluiting” nog door Proximus zelf zou moeten uitgevoerd worden (plaatsing introductiekabel en NTP2007 contactdoos)

Indien deze voorhanden zijn, vermoed ik dat uw operator X uw installatie vanop afstand zou kunnen (laten) activeren (= enkel contact tussen uw operator X en Proximus) en uzelf tot een DIY (do it yourself) installatie van uw HGW/modem (& decoder) zou kunnen overgaan

Inderdaad, dat klopt allemaal. Die operator gaf me de keuze om het zonder technieker te regelen. In hun beschrijving leek dat het enkel ging om het plaatsen van een NTP2007. Dat kan ik zelf dus besliste ik zonder te gaan. Nu blijkt het toch ingewikkelder (en waarschijnlijk onmogelijk..?) om het zelf te regelen.

Reputatie 7
Badge +3

@SGB 

Spijtig kunnen we niet verder helpen vermits je bij een andere provider klant bent. Hierdoor beschikken we niet over je admin. gegevens en over de gegevens van je aansluiting.

 

Geert

Reageer