Beantwoord

1962

  • 29 March 2017
  • 16 reacties
  • 2544 Bekeken

Waar kom je terecht met het verkorte nummer 1962 (vanop een vast toestel) ? Google en de 1207-website weet geen antwoord. Ik zou het eens kunnen proberen, maar vind het veiliger om het eens op dit forum te vragen.
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 June 2019, 09:33

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag na, het nummer komt me ook niet dadelijk bekend voor

groeten

tina
Hallo Marnik,
misschien wordt het iets duidelijker als je vertelt waar of hoe je aan dit nummer komt?
Mvg, Martin

PS:
Mocht U nog vragen hebben dan kan u tijdens de kantooruren terecht op het nummer 1962 (vanaf uw HEXACOM Mobile-GSM), met de vaste lijn op het nummer 0800 80866 of mailen naar info@hexacomms.be.
Alvast veel communicatieplezier!
Het Hexacom Mobile Team

Het verkorte helpdesknummer 1962 is enkel bereikbaar vanuit België. Wenst U de helpdesk te contacteren vanuit het buitenland dan dient U het nummer +32 3 213 95 75 te gebruiken.

Hexacom Managed Services
Een divisie van Hexacom NV
Postbus 42
B-2160 Wommelgem
info@hexacomms.be
Tel: 0800/80.866
Fax: 0800/80.867
BTW BE 0465.870.214
RPR Brussel
Reputatie 7
Badge +3
Marnik,

We hebben het nummer ondertussen ook zelf laten opbellen : we komen nergens terecht (toon : nummer onbestaand...)

van Proximus is het alleszins niet.

groetjes,

Tina
Hallo Marnik,
misschien wordt het iets duidelijker als je vertelt waar of hoe je aan dit nummer komt?
Mvg, Martin
...
Het verkorte helpdesknummer 1962 is enkel bereikbaar vanuit België. Wenst U de helpdesk te contacteren vanuit het buitenland dan dient U het nummer +32 3 213 95 75 te gebruiken.


Dag Martin en Tina,

Het nummer is niet gevormd met een GSM. Dus de piste "Hexacom Mobile Team" kan ik uitsluiten. Waar het vandaan komt:
Op MyProximus kan je voorbije facturen van o.a. vaste telefonie online raadplegen. Ook het verbruik (de gebelde nummers) kan je zien op diezelfde webpagina.
Je kan daar ook een Excel-downloaden met de gespreksdetails. Dat zijn dezelfde nummers als het verbruik op de webpagina.
Maar in die Excel staan er maand na maand in de kolom "Called Number" ook iedere keer een aantal keer het nummer 1962.


En ik zou willen weten waar dat vandaan komt.
Reputatie 7
Badge +3
Beste

Kan u mij via privébericht uw klantgegevens(klantnr, naam, gsmnr)bezorgen.

Dan kijk ik het even na voor u.

Met vriendelijke groeten,

Joël
Hey Joel,

hoe kan je een Proximus-medewerker een privébericht sturen ? Ik kan je via je profielpagina hier alleen maar "volgen".
Een gewoon forumlid kan ik volgen én een bericht sturen.

Groeten,
Marnik
Reputatie 7
Badge +6
Hey Joel,

hoe kan je een Proximus-medewerker een privébericht sturen ? Ik kan je via je profielpagina hier alleen maar "volgen".
Een gewoon forumlid kan ik volgen én een bericht sturen.

Groeten,
Marnik

Via deze link Marnik:
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg,
Reputatie 7
Badge +3
Hey Marnik,

Het nummer 1962 behoort toe aan Telecombedrijf LCR.

Met vriendelijke groeten,

Joël
Reputatie 6
Badge +3
Is Least Cost Routing actief op je telefoonlijn?
http://www.lcrtele.com/diensten-vastelijn.aspx
Vermoedelijk bel je via een alternatieve operator.
De facturen hiervan zou je natuurlijk ook moeten krijgen.
Reputatie 7
Badge +4
Ok het is een oud topic maar ik vrees dat het Px antwoord fout is. Concreet zijn 19xx nummers voorbehouden voor gebruik door netwerkoperatoren in hun eigen netwerk voor specifieke eigen netwerk gerelateerde diensten (1987, ….)

De vraag stelt zich bv. dus waarom op een Px factuur (download detail en/of pdf) geen gebeld nummer 1962 terug te vinden is en op het equivalente detail xls-formaat dit nummer 1962 meermaals als (gratis) gebeld nummer terug te vinden is
Ik detecteer dit probleem trouwens zelf in de xls-detail van mijn recentste facturen vaste lijn (dit "gratis" nummer werd nooit gebeld, zelfs niet voor korte tijd)
Invoice Nr Type Description Called Nr Call Type Date Time Duration Amount
'6833359225' 'TEL' 'Telefoonlijn' '1962' Diversen 01/03/2018 13:42:50 00:00:08 0
'6833359225' 'TEL' 'Telefoonlijn' '1962' Diversen 07/03/2018 14:17:17 00:00:04 0
'6833359225' 'TEL' 'Telefoonlijn' '1962' Diversen 24/03/2018 02:33:38 00:00:31 0
'6833359225' 'TEL' 'Telefoonlijn' '1962' Diversen 26/03/2018 12:17:59 00:00:03 0

Vraag aan Px wat loopt er hier fout en waarom?
Aangezien er van Proximus uit nog geen antwoord gekomen is waarom of hoe dit nummer op de detailrekening komt, stel ik de vraag opnieuw, want ik krijg dit nummer 1962 ook te zien in de details (exel csv bestand) van mijn aanrekeningen, hoe komt dit ?
Wordt daar iets voor gedaan?
hey Martin
Je ziet dit in de exel bestanden van welke factuur?
Groetjes Samantha
Hey Samantha,
factuur van deze maand.
Hey Martin
Het nummer 1962 is het nummer van onze Phone Mail Basic.
Als iemand opbelt en er is geen antwoord, dan wordt deze na 32seconden automatisch doorgeschakeld naar de Phone Mail Basic (antwoord dienst)
Dit genereert een "oproep" naar het gratis nummer 1962.
En dat is dan wat je kan zien in de file. 🙂
Bedankt SamanthaV, dat je dit verder hebt opgevolgd en ons daarvan op de hoogte hebt gebracht.
Mvg,
Martin.
graag gedaan. :)
daarvoor zijn we hier hé.

Reageer