Vraag

1551 prefix

  • 18 August 2020
  • 13 reacties
  • 615 Bekeken

Beste,

Mijn ouders (80 en 81 jaar oud) hebben een vaste lijn bij Proximus en hadden vroeger ook een abonnement bij Orange. Het abonnement bij orange is stopgezet maar nu moeten ze steeds 1551 vormen om uitgaande oproepen te kunnen uitvoeren.

Ook de doorschakelfunctie werkt niet om de telefoon door te schakelen naar hun GSM.

Ik heb reeds verschillende malen contact opgenomen met de helpdesk van Proximus maar het probleem blijft.

Kan dit zo spoedig mogelijk opgelost worden zodat mijn ouders weer op een normale manier kunnen telefoneren?

Alvast bedankt.


This topic has been closed for comments

13 reacties

Ter info: (Ik ben niet va Proximus zelf)
Er zit een CPS (van Orange nl. 1595) op die vaste Proximus-lijn van uw ouders = gesprekken gefactureerd door Orange & vaste lijn abo gefactureerd door Proximus
Dan kan Proximus de schrapping van deze CPS (Carrier Preselect Code) voor je verder regelen

Klinkt dit allemaal chinees voor je en heb je geen idee waarom je gesprekken via een andere provider gaan, is dit mogelijks foutief, dan raad ik aan even contact op te nemen met die andere provider Orange, om daar even te verifiëren waarom je telnr daar is aangesloten en om deze te verwijderen.

Het abonnement bij Orange is stopgezet. Ze krijgen enkel nog een afrekening van Proximus.

dat is normaal dat je de afrekening krijgt van proximus want als je belt door 1551 & het te bellen nr .samen te vormen dan worden de uitgaande gesprekken via de Proximus factuur in rekening gebracht.

Dus zit er nog een cps functie op die lijn, maar je kan eventueel afwachten tot hier iemand vandaag of morgen van proximus zelf de draad oppikt.

Reputatie 6
Badge +2

Wat doet ##002## en bellen ook juist?

Is het dat wat je bedoelt
oproepen doorschakelen 
Activeren > **002*(nummer)# 
Deactiveren > ##002#

Dat is ook 1 van de problemen. Ze betalen voor slimme diensten maar door die 1551 prefix werkt dat niet. Ben op antwoord van Proximus aan het wachten.

zal ten vroegste morgen zijn, blijkbaar zijn ze onderbezet in de verlofperiode …..

Afwachten maar. Probleem sleept al een half jaar aan. Op enkele dagen komt het nu niet meer aan.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Kris1974 kun je op het klantprofiel klantgegevens van je ouders noteren (vakje opmerkingen)? Wij programmeren dan onze prefix, zodat ze die niet meer telkens manueel moeten intoetsen. Groetjes, Heidi

TUI: met (vakje opmerkingen) zal vak “Ticket (Privé)” bedoelt worden :relaxed:

PS: Gevraagde privé gegevens in je forumprofiel (klik hier → https://nl.forum.proximus.be/settings/profile ) plaatsen,
doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden, die alleen door prox medewerkers zichtbaar zijn.
klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in he vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Reputatie 7
Badge +3

@Kris1974 

nog geen gegevens ingevuld ?

of probleem ondertussen via klantendienst opgelost?

Laat je ons iets weten ?

Groetjes,

Tina

Sorry voor het late antwoord. Na contact met de klantendienst werd het probleem inderdaad opgelost.

Bedankt iedereen voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +3

@Kris1974 

hartelijk dank voor feedback :-)

blij dat het opgelost is.

 

Groetjes

Tina