Installatiepakket 'zelf installeren' aan 29 euro nodig of te vermijden ?

  • 5 August 2012
  • 15 reacties
  • 620 Bekeken

Ik heb op dit moment al BGC vaste lijn en internet.
Ik heb dus een modem en bekabeling en een werkende VDSL verbinding.

Als ik BGC TV wil, moet ik dan die 29 euro betalen en moet ik dan een zelf-installatiekit nemen ?
Ik heb enkel de tv decoder nodig en die zit inbegrepen in de maandelijkse kost van Belgacom TV.
Ik zie er bijgevolg het nut niet van in....

Iemand ?

15 reacties

Je kan bvb naar een bgc center gaan en daar je laten registreren voor BGC TV en de decoder huren die je dan ook mee krijgt.

groetjes, Elsa
En moet je daar bovenop nog een doe-het-zelf-installatiepakket kopen van 29 euro ? Want ik zou niet weten waarvoor ik dat nog nodig heb..
Waar heb je dit op de site van BGC gevonden van dit installatiepakket van 29 euro ?

Elsa
Ja nu valt mijne frank ! je bedoelt voor die VDSL2 filter splitter.

maar je hebt al een werkende vdsl2 verbinding dus heb je al die vdsl2 splitter toch zie voor foto hieronder hoe hij er uitziet:

Bron: http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving












Intro NTP-2007 SPLITTER/FILTER TF-2007
NTP2007 NTP2007

groetjes, Elsa


http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/step/s_p_tel_tv_inst.page?


Deze tekst geeft me de indruk dat je altijd één van beide installatiepaketten moet nemen.
Inderdaad.. Ik heb alles al : de kabels, de modem, de splitters.. werkende VDSL verbinding.
Daarom vind ik dat ik niets anders nodig heb dan de decoder.. en zou ik het nutteloos vinden

als ik die 29 euro nog zou moeten investeren in iets wat ik al heb.

De splitter die ik heb is die van de eerste foto. Werkt goed.
Inderdaad dan moet je die installatiekit niet aankopen en je kan dit ook duidelijk aangeven als je naar de Belgacom boetiek gaat om je te laten aansluiten op BGc TV.

De link die je geeft is pack terlefonie en TV en dan kan je natuurlijk dit installatiepakket nodig hebben maar niet in uw geval.

Dan hen je juist nog een decoder nodig die je lenen per mmand en zels één aankopen als je dit verkiest.

groetjes, Elsa
Ok.. Thx. Zal wel via e-shop mogelijk zijn ook, hoop ik. Want daar krijg je de dikste kortingen.
Reputatie 7
Badge +1
TV aasluiten is een makkie als je al VDSL2 actief hebt. gewoon een decoder afhalen (maar probeer een V4 van Cisco te krijgen, dat is het recentste model met meer capaciteit en snellere functies) in huur of in aankoop (dan ben je zeker een V4 te hebben). je moet alleen de decoder op je modem aansluiten met een ethernetkabel, ofwel direct ofwel via PLC-of Ruckusadapters, en dan de decoder opzetten en registreren op het TV-netwerk. De instructies komen op je scherm (best een HDMI-kabel gebruiken om de decoder met je TV te verbinden).
Momenteel is de activering gratis en je krijgt ook een webdealkorting van 50€ als je online bestelt; je kunt de decoder altijd laten opsturen, eventueel zelfs naar een Kialapunt naar keuze in jouw buurt, waar je hem dan kunt afhalen. De huur is 7€per maand, in aankoop kost een V4 - 225€, een "hernieuwde" V3 maar 125€.
Mogelijk kan je die webdealkorting ook onderhandelen in het BCC van jouw keuze. Succes !
Badge
Beste Ivanovitch, Vermits U reeds een VDSL2 aansluiting bezit hebt U enkel de decoder nodig, en is er bijgevolg Geen €29 voor de installatiekit VDSL2

muisje

en is er bijgevolg een €29 voor de installatiekit VDSL2


ik denk dat het hier op één lettertje aankomt : en is er bijgevolg geen €29 voor de installatiekit VDSL2

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Dacht ik ook !Knipogen
Badge
waar is de G gebleven ? Knipogen is inmiddels aangepast . Moet zijn géén installatiekit dus geen €29

muisje
en waar blijft de 4G

Elsa
Netwerk van Proximus schijnt met een druk op de knop klaar te zijn voor 4G.
Alleen weet niemand wanneer er iemand op die knop in kwestie gaat drukken.

Waarschijnlijk is men zelfs vergeten waar de knop staat..
http://tweakers.net/nieuws/82919/belgacom-komt-nog-dit-jaar-met-4g-dienst.html, artikel van begin Juli.

Echter moet je er wel rekening mee houden dat zelfs als er al een netwerk zou zijn tegen eind dit jaar, we er eigenlijk geen gebruik van kunnen maken vanwege de frequenties die hiervoor worden gebruikt. Er zijn eigenlijk dus nog geen apparaten hiervoor. Zelfs de nieuwe ipad met zijn 4G ondersteuning maakt gebruik van andere frequencies..

Het enige dat er misschien wel op werkt zijn nieuwe 4G dongles


Reageer