Beantwoord

Doorspoelsnelheid TV


Reputatie 2
  • Practitioner
  • 48 reacties
Waarom is de doorspoelsnelheid veranderd naar 4 X dan 32 X. Zou het niet beter zijn bv : 2 X dan 4 X dan X enz....
Groetjes
Beed
icon

Beste antwoord door PeterVH 10 March 2016, 23:56

Bekijk origineel

13 reacties

Er lopen hier verschillende topics/berichten over, maar of Px van zin is dit te veranderen of bijkomende doorspoelsnelheden te voorzien dat kan alleen iemand van Px hier bevestigen.
Misschien kan je uw wensen hier onderbrengen
-> https://nl.forum.proximus.be/tv-dagelijks-gebruik-tips-tricks-8/proximus-tv-wensen-mogelijkheden-34009
Reputatie 2
Waarom is de doorspoelsnelheid veranderd naar 4 X dan 32 X. Zou het niet beter zijn bv : 2 X dan 4 X dan X enz....
Groetjes
Beed
Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad, tweede zelfde topic opgestart door Beed. Ik voeg beide samen.
Reputatie 7
Badge +1
Op de V4 is het nog 2x 16x 64x
Hallo,

Een aanpassing van de doorspoelsnelheden staat voorlopig niet in de planning voor komende releases.

De huidige keuze aan snelheden is gebaseerd op testen met gebruikers.

Ik heb deze verzuchting wel doorgegeven aan het TV team.

P.
Badge +1
Ik denk dat er toch veel mensen liever meer opties hebben bij het doorspoelen. Wie zijn die testpersonen dan? Mensen die nooit doorspoelen 😉. Waarom niet de keuze geven voor 2x, 8x, 16x, 32x, 64x ?
Reputatie 7
Badge +1
Op de V4 is het nog 2x 16x 64x
Ondertussen in SW-versie leon batch2 2_15.21.0.22 (07/03/16) aangepast naar 8x 32x 64x
8x is een verbetering, bij 32x kom je sneller door de reclame, 64x is om een eventueel verloren herinneringsmarkering terug te vinden en je moet een half uur of zo doorspoelen..
Men experimenteert duidelijk. Meer dan 3 snelheden is voor mij niet nodig. Bij sommige nPVR-opnames (slechte server verbinding?) kan ik trouwens soms maar max 4x doorspoelen, maar dat is eerder zeldzaam
Reputatie 6
Badge +3
Een aanpassing van de doorspoelsnelheden staat voorlopig niet in de planning voor komende releases.
De huidige keuze aan snelheden is gebaseerd op testen met gebruikers.
Ik heb deze verzuchting wel doorgegeven aan het TV team.


Ik denk dat met de gebruikers helemaal geen rekening werd gehouden.
Reeds van in het begin hebben "de gebruikers" op fora zoals dit hier al gesteld dat de snelheden niet goed waren.
Met de huidige software kan je zelfs niet meer gemakkelijk zien hoe snel het gaat (2 pijltjes, 3 pijltjes... ) wat betekent dat?
De gebruikers hebben al jaren gevraagd om meer dan 3 verschillende snelheden te hebben
2x 4x 8x 16x 32x 64x is het minste dat je kan verwachten aan mogelijkheden.

Daarnaast moet de grote balk onderaan eindelijk verdwijnen want de ondertitels worden verstopt. Zet die balk eindelijk eens bovenaan zoals wél gebruiksvriendelijke video-recorders (15 jaar geleden) ook al hadden. Zet balk bovenaan én smaller uiteraard. Waarom zo bombastisch we willen beeld zien tijdens doorspoelen !!
Na stoppen doorspoelen moet balk ook direct verdwijnen.
Reputatie 6
Badge +3
Sorry, maar denk je nu echt dat wij representatief zijn voor alle gebruikers?Ik bijvoorbeeld wil liever niet 6 keer op een knop drukken om echt snel door te spoelen. Blijkbaar hebben ze een onderzoek gedaan onder hun gebruikers en op basis daarvan hun product aangepast.
Alles word moeilijker gemaakt betreffende opnames vooral de doorspoel snelheid.
Vroeger maal twee kon je vooruit spoelen met kleine zapbalk en toen kun je ook de ondertiteling lezen was handig om de saaie stukken door te spoelen.

IK vraag mij echt af als jullie testpaneel die testen doet onder invloed van drugs of alcohol. Wij willen die super grote balk weg, kijk naar Netflix super kleine balk die niet stoort bij vooruit spoelen.
Reputatie 6
Badge +3
waarom hebben videorecorders, dvd-spelers en blue-ray speler wél meer dan 3 snelheden?
Waarom verbergen dergelijke spelers het scherm NIET als je doorspoelt?
Omdat die firma's mee gaan met hun tijd en zoals iedereen het weet loopt PX veel trager in software aanpassingen.

Al vanaf dag 1 bij de nieuwe look klachten over die balk zijn nu 7 maanden verder na update en PX zegt het zelf dit is niet dringend voor ons als firma dat de klant geen ondertitels meer kan lezen en dat die balk 20% van het scherm in beslag neemt en te lang blijf staan en snelheden om door te spoelen hoog zijn.

X2 X4 X8 en X16 zijn mooie snelheden vooral X2 dat je de saaie stuken kan doorspoelen en de ondertiteling kan lezen.

Zoals frank zegt spelers of homecinema of collega's kunnen het wel en bij jullie niet, terwijl het vroeger wel kon bij jullie. Jullie maken de klant het moeilijker en moeilijker om reclameblokken door te spoelen aan deftige snelheden.
Misschien moet men zich, als klant, eens afvragen waarom er hoedanook "reclameblokken" zijn en waarom de provider er eigenlijk niet voor te vinden is dat men die kan "doorspoelen" ... videorecorders, dvd-spelers en blue-ray spelers en anderen zijn andere typen toestellen en hoeven geen sponsoring (alhoewel men die al betaald heeft bij de aankoop!), dat is ook de reden dat men met een normale auto niet kan vliegen (behalve te laag misschien ...) appelen en citroenen.

Reageer