Wist je dat Proximus start met Google Assistant?


Reputatie 2
Het is officieel ! Proximus lanceert zijn Action met Google Assistent! Wilt u de status controleren van uw betalingen, of wenst u te weten of u nog beschikt over voldoende data of om de roamingtarieven te kennen op uw vakantiebestemming? Stel uw vraag onmiddellijk aan Google Assistent in het nederlands, maar ook in het frans of engels!



Hoe werkt het ? Activeer gewoon uw Google Assistent (op IOS of Android) via de algemeen bekende "Ok Google", zeg dan "ik wil praten met Proximus". Om uw account te linken met uw MyProximus op Google, volstaat het om gewoon "ja" te antwoorden. Google met MyProximus" volg vervolgens de link en meld u aan met uw inloggegevens van MyProximus.



Opmerking: U hoeft uw accounts (Google& Proximus) dat tijdens de eerste aanmelding werd gebruikt niet te linken en u kan de koppeling ongedaan maken wanneer u wenst !

Laat ons zeggen, testen maar!

23 reacties

Heb het juist in het nieuws op mijn radio gehoord ☺️
Zal meer gebruikt worden om te vragen "wanneer komt mijn trein toe" 😄
Reputatie 7
Badge +4
Martin,
Wij zijn alvast enthousiast! 😀

Maar nu weten onze klanten wel dat ze het kunnen gebruiken! 😉
Daar doen we het voor!

Fijne dag nog Martin!

Grtjs, Charlotte
👍
Beste Maxime,
Super !!
Alleen lukt het niet om de koppeling te doen (ik krijg die (gesproken) vraag niet ... enkel een digitale voorstel om de link te volgen naar de klantendienst).
Stef
Ik heb het zelf ook nog niet geprobeerd maar wil je hiermee zeggen dat het niet lukt als je de uitleg volgt in de sms die je ontvangen hebt.

Edit:09:33 als ik zeg "ik wil praten met proximus"
krijg ik alleen een google search lijst net het zelfde of ik zelf de zoekterm 'ik wil praten met proximus' zou ingevoerd hebben via het toetsenbord !

Edit:09:40 ik kan natuurlijk wel zeggen "open myproximus' en dan opent deze app net zoals je die manueel opent.

Edit: 10:11 wat ook opvalt is dat er de ene keer een gesproken antwoord gegeven wordt op een zoekterm maar op de zelfde zoekterm ook een zoektermlijst !
Idd ... ik krijg alleen de google search lijst ... dus geen "gesproken" contact.
En voor Android probleem zoals reeds beschreven hier boven
Reputatie 2
Een goede toevoeging voor de Google assistent ?
Vraag mij af wanneer het bij Proximus zal mogelijk worden om de decoder te bedienen via "google assistant" zoals bij TN ?
Zal mogelijk worden met de v7 decorder.
Inderdaad, maar mijn vraag was eerder of Proximus dit ook ging mogelijk maken voor de andere decoders zoals V5 en v5-c bv. want iedereen gaat in de toekomst toch geen v7 hebben.
Om de Belgische assistent te activeren indien dit niet automatisch gebeurd:
Bij algemeen beheer de taal wijzigen naar English US (als 1ste taal),de telefoon staat in het Engels. Open de assistent (lang drukken op de home toets) stappen doorlopen.
Nu is de assistent geactiveerd.
Daarna zet je de taal terug in het Nederlands(België) en de assistent praat nederlands.
Dan zal het lukken om met proximus te praten. (Ik wil met proximus praten).
Louter ter bijkomende info: Dit is bij mij dan vanzelf in orde gekomen op mijn Samsung galaxy S8, zonder eerst US en dan terug NL te moeten kiezen, dus er zal wel in het begin iets niet voor de volle 100% in orde geweest zijn!
Good start! Hopelijk op termijn ook beheren van de decoder via Google Assistant 🙂
Reputatie 2
Badge
Dit interesseert mij niet, ik ben anti Google, ik zal nooit dit in huis halen.
Ik gebruik het ook niet, maar ja meningen verschillen nu eenmaal en iedereen moet dit tenslotte voor zich zelf uitmaken of hij het al dan niet wil gebruiken of nuttig vindt...

NB: Telenet gebruikt het ook.
Reputatie 2
Badge +1
Vermoedelijk enkel vanaf de V7 decoder?
De huidige V6 onderstuind dit niet.
Ook heb ik dit zo geprobeerd met google assist maar ik krijg enkel een zoekopdracht.

De laatste versie van Google Assist staat op mijn smartphone en tablet en toch lukt dit niet.

Smartphone = Galaxy S10
Tablet = Galaxy tab S5e

Graag duidelijke feedback 🙂.
Reputatie 2
Badge
Interesseert me niet en is ook niet vertrouwbaar.
ik vraag mij eigenlijk ook af of er daar echt veel vraag naar is of zal naar zijn?
Reputatie 2
Badge +1
Ik vind dit artikkel: https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_decoder_v7/particulieren/discover/news/uit-eerste-hand/nieuwe-tv-decoder-gamen-bingewatchen-google-voice-search.html nogal verwarrend. M'n brengt al nieuws van de nieuwe decoder met google voice maar is helaas nog niet uit 😞 . Dat mocht m'n er wel eens bij zetten 😞
De toestellen die Proximus nu ter beschikking stelt staan op hun internetpagina >
Proximus Toestellen voor Internet en TV
Reputatie 2
Badge +1
De toestellen die Proximus nu ter beschikking stelt staan op hun internetpagina >Proximus Toestellen voor Internet en TV


Daar ging het bij mij niet over 🙂.
Vermoedelijk zal Google Assist pas werken wanneer je een V7 decoder hebt (deze is nog niet publiekelijk uitgekomen.) Dit word niet vermeld in onderstaande artikkel van Proximus.

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_decoder_v7/particulieren/discover/news/uit-eerste-hand/nieuwe-tv-decoder-gamen-bingewatchen-google-voice-search.html

Zoals je kan zien staat dat ook alleen maar in de url en niet in het artikkel.
Ze zouden dit inderdaad beter op deze "uit de eerste hand" pagina ook vermelden dat deze decoder nog in testfase is, maar ik wou enkel aangeven dat je via deze pagina van Proximus kunt te weten komen welke toestellen er bij hen huidig in omloop zijn.
Dat ze natuurlijk nog geen exacte datum kunnen geven wanneer da V7 zal beschikbaar zijn dat is wel begrijpelijk aangezien er nog lijken uit de kast kunnen vallen tijdens een testperiode ☺️

Reageer