Wist je dat? Onze fiber check werd geoptimaliseerd!

  • 8 November 2019
  • 8 reacties
  • 1733 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Dag iedereen!

Zoals jullie allen weten (of net nog niet), bestaat er op onze Proximus website een pagina waarop jullie even kunnen nakijken of fiber al beschikbaar is op jullie adres:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/producten/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html

 

 

 

 

 

Het Forum team


8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@Charlotte.D Zou jij dit voor mij kunnen checken. Kreeg het niet voor mekaar. Heb geen goede hoop want de vorige CEO van PX zegde dat binnen 10 jaar ongeveer 55 % van de klanten aangesloten zou zijn. Mijn adres : Hovenierstraat 3/0001, 8420 Wenduine. Alvast bedankt.

Het resultaat is

Jammer genoeg ligt er nog geen fiber tot in je woning.

Reputatie 7
Badge +1

@Martin. Bedankt, dacht ik al. Zal het volgens mij nooit meer meemaken of het moet TN zijn want deze kabel ligt bij mij ook binnen.

kun je niet verhuizen naar de Lippenslaan :wink:

Een nieuwe fase in de digitale omwenteling in Knokke-Heist
De uitrol van fiber biedt de inwoners en bedrijven van Knokke-Heist een belangrijke troef: zij krijgen toegang tot de meest geavanceerde digitale diensten, wat de groei en de tewerkstelling in de stad en de regio ten goede zal komen. Dit vaste netwerk van de toekomst opent ook een wereld van nieuwe mogelijkheden voor de verdere digitalisering van Knokke-Heist als 'smart city'. De uitrol van fiber en het connecteren van sensoren en toestellen zal zorgen voor een betere mobiliteit, openbare veiligheid en luchtkwaliteit in Knokke-Heist. In de toekomst zullen fibernetwerken overal een essentieel onderdeel worden van de stedelijke infrastructuur, net als water of elektriciteit.
Timing van de werken
Met het oog op de uitrusting met fiber heeft Proximus Knokke-Heist opgedeeld in meerdere zones. De uitrol verloopt in verschillende fasen, altijd in overleg met het gemeentebestuur.
In 2019 is Proximus gestart met de dimensionering van het voedingsnetwerk.
In 2019-2020 komen de Lippenslaan en 2 andere zones (Heist + deel van Knokke) aan de beurt.
Het is de ambitie om tegen einde 2023 tot 30.000 woningen en bedrijven in Knokke-Heist aansluitbaar te maken, waaronder ongeveer 2.000 nieuwbouwwoningen in 64 nieuwbouwprojecten.
Impact van de werken
De impact van de werken wordt tot het minimum beperkt. Proximus voert vóór de aanvang van de werken een analyse uit om de uitrol te optimaliseren en opteert zoveel mogelijk voor gevelbevestiging in plaats van ondergrondse installatie, vooral in dichtbebouwde zones. Zo hoeft men slechts een beperkt aantal straten en trottoirs open te breken en verloopt de uitrol ook veel sneller.

Reputatie 7
Badge +1

Blijkt alweer. Waar geld zit wordt voorrang gegeven 💵 Wij als kleine badplaats horen daar niet bij. Typisch PX. Hier in Wenduine wordt de hele ring aangepast. Ideale situatie om hier de uitrol van Fiber toe te passen 🤔 🆘

Reputatie 3
Badge +1

Buren zitten ongeduldig wachten op fiber maar ik ga alles houden zoals het is ! Wij zijn toch niet verplicht om naar fiber omschakelen ?

 

maar je kunt wel gratis de aansluiting laten voorzien en dan kun je in de toekomst nog altijd beslissen of je echt een wifi abo wilt nemen of niet want als je pas later beslist als de fiber al gepasseerd is dan ga je wel voor de aansluiting moeten betalen, enfin ik geef het maar mee ter info.

Dit is wat ik vroeger nog gelezen en genoteerd heb: (± 2jaar geleden)

We proberen ieder huis van glasvezel te voorzien”, aldus Standaert, “maar dat wil niet zeggen dat klanten verplicht op een duurder abonnement moeten intekenen.” Zit je bij Proximus en passeert het glasvezelteam bij jouw huis, dan wordt je huidig abonnement overgezet naar de nieuwe verbinding. Je betaalt geen cent meer, maar krijgt wel de volledige snelheid beloofd in jouw abonnement ter beschikking

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt Martin 

en is goed om weten want dit wist ik niet 👍

weet ook heel weinig tot niets van fiber en zal tegen zover is me nog inlezen erover maar als dag dat passeert de aansluiting gratis kan doen zonder daadwerkelijk een wifi abb  te nemen dan is Ind  beter om dit dan te doen 

thx 

 

 

Reageer