Wist je dat? Er is een nieuwe 'barring' in MyProximus: voorkom hoge kosten in het buitenland

  • 22 January 2019
  • 4 reacties
  • 1558 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Proximus Ambassador
  • 1125 reacties
Omdat de tarieven voor bellen, sms’en en surfen in België hetzelfde zijn als die voor de EU-landen hebben we een nieuwe blokkering ontwikkeld om hoge kosten te voorkomen in niet-EU landen.

Stel je voor: je bent op ski-vakantie dicht bij de Zwitserse grens en je GSM schakelt over op het Zwitserse netwerk met een torenhoge factuur tot gevolg. Hoe kan je dit vermijden?

Activeer de nieuwe barring “Bel, sms en surf enkel binnen de EU
Met deze optie kan je in België en alle EU-landen aan dezelfde tarieven bellen, surfen en sms’en en wordt alle verkeer in niet-EU landen geblokkeerd.


Hoe activeren?
Producten/selecteer de GSM/instellingen/blokkeren

4 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Dit gaat blijkbaar niet met een Pay&Go kaart.
Waarom ???
Reputatie 7
Badge +6
Dit gaat blijkbaar niet met een Pay&Go kaart.
Waarom ???

Dit is om technische redenen niet mogelijk, Jan.
Mvg,
Wim
Reputatie 7
Badge +4
Spijtig dat het nog niet kan voor Pay&Go, toch misschien hiervoor een Proximus-project lanceren om dit snel mogelijk te maken, nee? Ik zie niet direct in waarom dit technisch niet zou kunnen...
net zoals het langer laten rinkelen bij een oproep enz. ook technisch niet mogelijk is bij P&G, maar dat zal eerder de met de financiële kant iets te maken hebben, want moesten alle mogelijkheden en de prijs de zelfde zijn als een abo dan zie ik niet in waarom je geen P&G zou nemen.
Niet vergeten dat P&G gebruikers maar gebruikers zijn die niet veel moeten bellen en surfen enz. want anders zou je een abo nemen, allee ik kan mss verkeerd zijn met mijn veronderstelling !

Reageer