Vraag

PROXIMUS Cloud-Map Locatie

  • 26 January 2020
  • 3 reacties
  • 100 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Als de cloud-map locatie ingesteld staat op de c-schijf van een pc betekent dit dan dat het cloud programma op de c-schijf staat maar dat ook de bestanden die opgeslagen werden in PROXIMUS Cloud op de c-schijf terechtkomen ?


3 reacties

ik denk dat het aangeven van een cloud-map alleen bepaald waar de bestanden opgeslagen worden.

Want je kunt die locatie nog aanduiden/veranderen nadat de cloud geïnstalleerd staat.

Reputatie 6
Badge +3

Dat is gewoon de locatie om bestanden automatisch te synchroniseren tussen de cloud en jouw computer. Wanneer jij een bestand wijzigt en opslaat in de synchronisatiemap op jouw c-schijf wordt dit dan automatisch naar de Proximus cloud geüpload.Op jouw PC staat er gewoon een kleine programma dat altijd kijkt naar wat er verandert is op jouw synchronisatiemap op jouw c-schijf en dit dan automatisch verstuurd naar de cloud.

Inderdaad dit bedoelde ik, want als je programa’s installeert dan heb je de keuze om te kiezen waar het programma moet geïnstalleerd worden, maar zelf dan wordt niet altijd alles op de andere schijf geïnstalleerd die je aangegeven hebt bv D schijf en zijn er nog zaken(wel miniem)  die op de c schijf terecht komen zelf al heb je voor de installatie van het programma  D gekozen.

En achteraf als het programma geïnstalleerd werd kun je soms afhankelijk van programma tot programma kiezen waar je bestanden wilt opslaan die het programma gebruikt.

Er bestaat ook een methode om achteraf een geïnstalleerd programma zelf ingebouwde applicaties en mappen onder windows om die te verplaatsen naar een andere schijf al heb ik daar al problemen ondervonden en doe ik dit niet meer, maar soit ieder doet wat hij niet laten kan :relaxed:

Reageer