Vraag

haperend beeld bij herbekijken

  • 27 August 2021
  • 15 reacties
  • 304 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

als we een programma herbekijken (geen opnames) dan blijft het beeld regelmatig haperen. Dit is soms gewoon stilstaand beeld en het geluid stopt of soms is het beeld in blokjes en met haperend geluid. Als we even een klein stukje terugspoelen en weer verder kijken gaat het beeld dan weer gewoon verder. 
dit kan tijdens het programma dat we herbekijken toch een aantal keren voorkomen, ongeveer 4 á 5 keer op een programma van een goed halfuur. 
ik heb de decoder al doen herstarten maar het is nog steeds zo. 
Iemand een oplossing?


15 reacties

heb je ook al de bbox eens herstart en als je decoder niet rechstreeks verbonden is met netwerkkabel aan de bbox zou je ook deze eens de draadloze oplossing (toestel(len) kunnen herstarten 

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

 

Reputatie 1

heb je ook al de bbox eens herstart en als je decoder niet rechstreeks verbonden is met netwerkkabel aan de bbox zou je ook deze eens de draadloze oplossing (toestel(len) kunnen herstarten 

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

 

Bbox is even herstart, alsook reset gedaan van de decoder. Daarna even een programma heropgeroepen en het probleem was er nog. 

Mss dan toch nog de bbox resetten = 20 sec resetknopje achteraan ingedrukt houden tot enkel en alleen de power led vooraannog oplicht en dan loslaten.

Als dit ook niet helpt dan best verder afwachten wat de prox forummedewerkers voorstellen.

Reputatie 2
Badge

Indien u een oudere versie van decoder heeft dient deze vervangen te worden.

Heeft gelijkaardig probleem bij mij opgelost.  Indien u eveneens nog een bbox 2 zou hebben ook best vervangen door hogere versie.

Dat zou kunnen maar zelf met nieuwere decoders kan dit ook nog voorvallen enfin het is maar dat je het weet :wink:

Reputatie 1

Indien u een oudere versie van decoder heeft dient deze vervangen te worden.

Heeft gelijkaardig probleem bij mij opgelost.  Indien u eveneens nog een bbox 2 zou hebben ook best vervangen door hogere versie.

De decoder is de V5 en de bbox is de 3

Reputatie 1

Mss dan toch nog de bbox resetten = 20 sec resetknopje achteraan ingedrukt houden tot enkel en alleen de power led vooraannog oplicht en dan loslaten.

Als dit ook niet helpt dan best verder afwachten wat de prox forummedewerkers voorstellen.

‘K zal morgen eens proberen met de bbox te resetten

Gewoon ter bijkomende informatie:

alleen kan ik zeggen dat de stabielste decoder tot nu toe eigenlijk de v5-compact is zonder harde schijf.

Maar als het probleem blijft zelf na reset van bbox ook, kun je best afwachten tot maandag wat de Prox forummedewerkers voorstellen dan.

Reputatie 1

Mss dan toch nog de bbox resetten = 20 sec resetknopje achteraan ingedrukt houden tot enkel en alleen de power led vooraannog oplicht en dan loslaten.

Als dit ook niet helpt dan best verder afwachten wat de prox forummedewerkers voorstellen.

Heb deze ondertussen ook gereset maar helaas is het probleem niet opgelost

Reputatie 5
Badge +3

De V6 heeft dat ook voor, terug naar live gaan verhelpt het probleem, maar dan heeft de pauze functie weinig nut.

Resetten helpt niet! De recentste update heeft niet geholpen.

 

mvg

Resetten helpt niet! ….

zoals je weet of nog niet weet je mag nooit veralgemenen en zeker niet redeneren van het lukt bij mij niet of het lukt bij mij wel, dus zal dit bij de anderen ook wel zo zijn. 
Dat is hier al vele jaren aan een stuk heel duidelijk bewezen geweest dat die redenering zeker niet altijd klopt.

Het helpt wel bij mij v5C decoder als ik het voor heb (gelukkig heel uitzonderlijk ) en terug naar live gaan of heropstarten helpt zelf niet bij mij, heb ook al voorgehad dat ik zelfs de bbox moest herstarten en zelfs resetten ook, voor het terug in orde kwam. (moet er wel aan toevoegen dat ik de laatste tijd om zeggen geen enkel probleem meer ondervindt met de V5C, het is nu meer met de bbox3 en vroeger was het meer met de decoder, je ziet dat het van zoveel factoren kan afhangen en zelf kan veranderen in de loop van tijd zonder dat er maar iets aan je installatie veranderd enz….

Maar als het lukt door even naar live te gaan zoveel te beter dan is het minder werk dan als je alle moet herstarten of resetten, dit doe je trouwens ook maar als anders niets lukt.

Reputatie 5
Badge +3

Beste Martin, denk niet dat ik veralgemeen, ik zeg gewoon dat ik persoonlijk het probleem haperend beeld op de V6 niet kan oplossen met een reset. Als dat bij de andere klanten wel lukt...zoveel te beter voor hun!

 

mvg

Dat is inderdaad ook zo een reset lost niet voor iedereen het zelfde probleem op, juist omdat er zoveel parameters/variabelen in de totale keten meespelen en wat voor een v6 lukt zal daarom weer niet voor een v5 ; V5C of V7 lukken enz…

Het was niet persoonlijk voor jouw alleen bedoelt ik wou alleen maar aangeven dat er soms zoveel mogelijkheden zijn om uit te proberen om een bepaald probleem op te lossen.

Reputatie 1

Gewoon ter bijkomende informatie:

alleen kan ik zeggen dat de stabielste decoder tot nu toe eigenlijk de v5-compact is zonder harde schijf.

Maar als het probleem blijft zelf na reset van bbox ook, kun je best afwachten tot maandag wat de Prox forummedewerkers voorstellen dan.

Lezen de medewerkers altijd alle berichten op het forum?

De @proximus forummedewerkers die zich meer specifiek met dergelijke problemen bezig houden zullen nog wel reageren ...

Reageer