Vraag

DSL kabel

  • 28 December 2020
  • 8 reacties
  • 3124 Bekeken

Het bijgeleverde DSL kabeltje is te kort. Ik heb de modem nu verbonden met een gewone telefoniekabel maar ik merk toch soms wat vertraging in het beeld op.

Is er een langere DSL kabel verkrijgbaar bij proximus?

Zo niet, welke kabel koop ik dan het best?


8 reacties

FYI: VVT telefonie kabel, die bijna overal te koop is zeker in doe het zelf zaken…

het is van die ronde telefoniekabel waar normaal 2 paren inzitten en je één paar van gebruikt.

Reputatie 7
Badge +5

@Vince1983 Heb je het over de kabel tussen aansluitpunt en modem (RJ11 kabel) of over de kabel tussen modem en decoder (utpkabel).

Je kan bij onze winkels eens passeren. Zij hebben meestal wel nog kabels in stock weet enkel niet hoelang deze zijn.

FYI: om de bbox met de NTP-/TF-2007 te verbinden waren er vroeger twee lengtes beschikbaar in de Prox shops maar of dit nog altijd zo is weet ik niet.

@Vince1983 Heb je het over de kabel tussen aansluitpunt en modem (RJ11 kabel) of over de kabel tussen modem en decoder (utpkabel).

Je kan bij onze winkels eens passeren. Zij hebben meestal wel nog kabels in stock weet enkel niet hoelang deze zijn.


Ik heb het over het dsl kabeltje tussen aansluitpunt en modem. met de blauwe topjes op. Ok ik zal even in een proximus winkel binnengaan.

FYI: VVT telefonie kabel, die bijna overal te koop is zeker in doe het zelf zaken…

het is van die ronde telefoniekabel waar normaal 2 paren inzitten en je één paar van gebruikt.


is dit bevoorbeeld een goed snoer? https://www.brico.be/nl/gereedschap-installatie/elektra/telefonie/kabels-aansluitingen/kopp-telefoonsnoer-modulair-5m/5281839
Ik
denk dat ik nu een platte telefoniekabel heb.

Ik lees dat je best Een UTP kabel (met RJ11 kop erop) gebruikt voor de stabielste verbinding/kwaliteit beeld.

Waar lees je dit juist want vroeger in een Proximus pdf file gelezen dat dit juist niet aangeraden was .

Dat kabeltje van brico ziet er mij goed uit, het mag zeker geen platte kabel zijn

Reputatie 6
Badge +3

Bij de link van de Brico staat niet veel meer technische specificaties buiten dat hij 5 meter is, maar zolang het een RJ11 aansluiting heeft zou het goed moeten zijn. 

En inderdaad best geen platte kabel.

Reageer