Vraag

Bedienen van de v6 decoder

  • 11 September 2019
  • 4 reacties
  • 675 Bekeken

Ik ben bezig met mijn huis te pimpen naar een "Smart Home" met wat domotica. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om de decoder te besturen via de domotica, misschien zelfs via bijvoorbeeld Siri / Google Assistant / Alexa.

Ik weet dat de afstandsbediening kan verbinden via bluetooth en dat de decoder intern een Android is. Is het dus mogelijk om via een andere weg ook te communiceren met de decoder naar welke post hij moet gaan en dergelijke?

This topic has been closed for comments

4 reacties

Zal met de v7 decoder mogelijk worden om hem te bedienen met google assistant, deze is nu nog wel in testfase samen met personen/klanten die door proximus geselecteerd werden.
zeer leuk om te horen! Gaat dit dan een open api zijn zodat ik het zelf ook kan laten werken via Siri / Alexa / mijn eigen domotica?

v7 buiten de kwestie, er is gok ik zelfs nog geen release datum in het vooruitzicht gok ik? Is er al enige mogelijkheid om met de v6 te praten, of is dat enkel via IR misschien haalbaar
Of het een open api zal zijn is nog niet bekend gemaakt geweest.
Release datum V7 is inderdaad ook nog niet bekend zal ook afhangen van de testen die erop gebeuren.
De V6 is enkel aanstuurbaar met remote via IR en Bluetooth en of er voor de v6 een mogelijkheid komt om mee te praten dat zullen de mensen van het Proximus Forum team hier eens aan de betrokken bevoegde dienst moeten navragen.
(bij de v5 was dit via IR en RF)
Reputatie 7
Badge +4
zeer leuk om te horen! Gaat dit dan een open api zijn zodat ik het zelf ook kan laten werken via Siri / Alexa / mijn eigen domotica?

v7 buiten de kwestie, er is gok ik zelfs nog geen release datum in het vooruitzicht gok ik? Is er al enige mogelijkheid om met de v6 te praten, of is dat enkel via IR misschien haalbaar

de verbinding met de v6 is enkel met IR en bluetooth