Beantwoord

Zenderaanbod proximustv.be

  • 23 February 2018
  • 2 reacties
  • 325 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Dat Silverlight niet langer nodig is om via je PC naar tv te kijken vind ik heel positief. Eindelijk worden alle platformen nu gelijk behandeld en kan ik (als minderheid want Linux-gebruiker) ook tv kijken met Firefox of Chrome. Het werkt nu redelijk goed.

Maar nu mijn vraag waarvan ik op het forum niet meteen het antwoord kon terugvinden:

Waarom wordt er online zo in het zenderaanbod gesnoeid?

Concreet is het alweer ergerlijk vast te stellen dat je wél naar France 2 tot 25 kan kijken (bij wijze van spreken), maar dat de NPO-zenders en BBC in het aanbod ontbreken, om nog te zwijgen van het overaanbod aan kinderzenders (al die Nickelodeons!) en die tweederangs 'muziek' zenders (MTV in alle talen, geuren en kleuren).
icon

Beste antwoord door ElsJ 23 February 2018, 15:54

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Sebastiaan_04 Dit komt omdat we niet over al de tv rechten beschikken. Groeten Els
Reputatie 4
Badge +1
Blijft toch toch vreemd, ik zou denken dat eens wanneer je klant bent, je recht hebt op hetzelfde aanbod van zenders op je tv als op je pc, ook al omdat je ook daarvoor moet inloggen met gebruikersnaam en paswoord en je uiteindelijk dezelfde abonnee bent, dus het betreft hetzelfde persoonlijk gebruik.
Maar waarschijnlijk denk ik te simpel en zijn er juridische kluwens die maken dat er andere rechten spelen voor verspreiding van zenders via internet als via het tv-signaal. Hoe dan ook, het uiteindelijk eindresultaat is toch ten koste van de service voor de gebruiker.

Reageer