Beantwoord

Wat met VH1 Classic, Brava HD, Mezzo HD?

Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 451 reacties
Wat gaat er gebeuren met de zenders uit het "oude" boeket Music & Culture? Gaan deze zenders een stille dood tegemoet?

Bedankt voor een antwoord.

Mvg
icon

Beste antwoord door Bram 21 oktober 2016, 11:58

Hallo allemaal,

Zowel hier als op andere plaatsen in het forum waren er enkele vragen over de muziekzenders die vandaag in het "Music & Culture" aanbod zitten.
Het duurde even voor ik de juiste persoon hier te pakken kreeg om de vraag aan door te spelen, maar dat is intussen gelukt...

Er zijn, op dit moment, geen wijzigingen gepland aan het boeket Music & Culture. De zenders die er vandaag in zitten, blijven dus bestaan.
Het is inderdaad zo, dat nieuwe klanten niet meer kunnen opteren voor dit boeket (zoals ik elders al zei, kadert dit in de vereenvoudiging van onze aanbod), maar bestaande klanten die dit boeket hebben, kunnen dus blijven kijken naar die zenders.

Met vriendelijke groeten,
Bram

Bekijk origineel

18 Reacties

Reputatie 3
Dat vraag ik me ook af.
Zullen ze voor iedereen beschikbaar worden gemaakt via het basisaanbod?
Dat zou pas super zijn!
Reputatie 6
Badge +1
Dat is de vraag die ik al sinds gisterenmorgen probeer beantwoord te krijgen. Niemand bij de klantenservice kon antwoorden op de vraag. Als je ze wil behouden, dan moet je je huidige pakketten behouden. Dan kan je wel BBC First niet krijgen, want dat zit alleen in het nieuwe Entertainment Channels NL.

Gezien er geen antwoord komt, vrees ik dat die zenders één voor één zullen verwijderd worden. Zodra het contract afloopt, zullen ze niet vernieuwd worden. Op die manier kan men het aantal extra zenders beperken en volop inzetten op film en series. M&S Pass is met de helft verminderd in prijs, als je ze combineert met een ander pakket. Daar spelen ze in op de VOD behoefte voor film en series. Er zou in het voorjaar ook een grotere integratie met Netflix komen. Wat dat precies betekent, zullen we pas later te weten komen.
Reputatie 6
Badge +6
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze Netflix ook gingen integreren in de Proximus TV Overal app, maar dat is dus wel onder voorbehoud. Moet dat nog eens opnieuw gaan opzoeken.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb een email gestuurd naar de klantenservice om hier uitsluitsel van te krijgen.
Reputatie 6
Badge +1
Tien schreef:

Wat gaat er gebeuren met de zenders uit het "oude" boeket Music & Culture? Gaan deze zenders een stille dood tegemoet?

Bedankt voor een antwoord.

Mvg

Ik hoop van niet. Dat is het enigste boeket dat ik heb, vooral voor Mezzo live HD en Brava HD (voorheen ook BBC4), die bij TN in SD zitten, maar enkel Brava in het standaardaanbod (met een andere versie, want de programma's lopen niet gelijk met de HD-versies op Proximus. Mezzo bij TN niet standaard) heeft trouwens ook een andere programmatie dan Mezzo live HD. En BBC4 ben ik al kwijt zonder vervanging. Het boeket blijf ik voorlopig houden (5,85€) al kan je al veel van YouTube halen en casten naar je TV, al is het beperkter van kwaliteit soms en meer gedateerd..
Reputatie 5
Badge +4
Hallo allemaal,

Zowel hier als op andere plaatsen in het forum waren er enkele vragen over de muziekzenders die vandaag in het "Music & Culture" aanbod zitten.
Het duurde even voor ik de juiste persoon hier te pakken kreeg om de vraag aan door te spelen, maar dat is intussen gelukt...

Er zijn, op dit moment, geen wijzigingen gepland aan het boeket Music & Culture. De zenders die er vandaag in zitten, blijven dus bestaan.
Het is inderdaad zo, dat nieuwe klanten niet meer kunnen opteren voor dit boeket (zoals ik elders al zei, kadert dit in de vereenvoudiging van onze aanbod), maar bestaande klanten die dit boeket hebben, kunnen dus blijven kijken naar die zenders.

Met vriendelijke groeten,
Bram
Beste Bram,
Dus nieuwe klanten krijgen dit boeket niet meer. Proximus kennende, zal dit in de toekomst ook verdwijnen als er X% meer nieuwe klanten bijkomen. En zeker omdat je schrijft dat dit kadert in de vereenvoudiging van het aanbod.
Als dit boeket ook nog verdwijnt dan blijven er alleen maar vervelende snertzenders over waar geen kat iets aan heeft.
En volgens mij gaan ze dan ook alles duurder maken zodat je minder krijgt om meer te betalen.
Reputatie 5
Badge +4
peters schreef:

Beste Bram,
Dus nieuwe klanten krijgen dit boeket niet meer. Proximus kennende, zal dit in de toekomst ook verdwijnen als er X% meer nieuwe klanten bijkomen. En zeker omdat je schrijft dat dit kadert in de vereenvoudiging van het aanbod.
Als dit boeket ook nog verdwijnt dan blijven er alleen maar vervelende snertzenders over waar geen kat iets aan heeft.
En volgens mij gaan ze dan ook alles duurder maken zodat je minder krijgt om meer te betalen.

Dag Peter,

Klanten kregen dit boeket sowieso niet, het is een betalende optie.
Voorts heeft het wat mij betreft weinig zin om te reageren op hypotheses. Ik geef je de informatie zoals die hier bekend is...

Ik wil er je trouwens met plezier eens op wijzen dat de mensen die hier werken niet de hele tijd denken aan hoe we onze klanten eens goed kunnen ambeteren, integendeel zelfs.
Op basis van je reactie heb ik de indruk dat je dat precies wel denkt en da's jammer.

Vrolijke groeten & prettig weekend,
Bram
Reputatie 3
Ik kreeg ook als antwoord van Proximus dat je absoluut niet verplicht bent om over te stappen naar hun nieuwe bundels.
Dan hoop ik ook inderdaad dat ik later in de toekomst niet ga moeten als antwoord krijgen dat één of andere service niet meer werkt voor het comfort pak dat ik nu heb, als voorbeeld voor de toekomst:
TV replay is niet meer gratis in comfort maar wel in ...
of andere opties die wegvallen enz...
wel nog toekomst voorspelling van mij, maar wel al uit een beetje ervaring van vroeger, 'k ben wel heel benieuwd wat het zal worden later!
Reputatie 5
Badge +2
Dag Philippe_0113,

TV replay blijft gratis in alle packs met TV.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 6
Badge +1
Gisteren een vriendelijke dame aan de lijn gekregen van PX. Ze belde naar aanleiding van mijn klacht die ik per email had doorgegeven ivm het niet meer kunnen nemen van Music&Culture bij de nieuwe bundels.

Zij heeft mij verteld dat de zenders in principe op termijn wel uit het aanbod zullen verdwijnen. Op korte termijn kan je je pakketten wel behouden. Ze gaf ook aan dat ze overspoeld zijn door klachten ivm het verdwijnen van de zenders (het duurde drie dagen alvorens ik een antwoord kreeg). In de Franstalige pakketten verdwijnen er ook veel zenders. Hoe meer klachten er zijn, hoe groter de kans dat het PX management er iets zal proberen aan te doen. Ik stel dus voor dat alle ontevreden klanten gewoon een officiële klacht indienen.

Intussentijd blijf ik bij mijn huidige pack en wachten we af wat de toekomst brengt.
Reputatie 3
Deze afwachtend houding neem ik ook aan, aangezien voor mij een overstap naar een nieuwe bundel geen meerwaarde oplevert maar wel duurder uitvalt.
Langs de andere kant verwacht ik ook wel dat je op langere termijn op één of ander manier voorzichtig in die richting zult geduwd worden, maar we zien wel eens het zo ver is!
Ik ben in november overgestapt naar tuttimus en ze hadden me enkel gezegd welke zenders ik zou BIJKRIJGEN maar niet dat er zouden wegvallen ... daar nog eens bij dat VH1classic zowat de enige zender was waar MUZIEK op speelde ipv domme reality tv etc ... is er geen manier om het toch nog te krijgen? het is echt frustrerend 😞
Reputatie 4
Badge +1
evebxl schreef:

Gisteren een vriendelijke dame aan de lijn gekregen van PX. Ze belde naar aanleiding van mijn klacht die ik per email had doorgegeven ivm het niet meer kunnen nemen van Music&Culture bij de nieuwe bundels.

Zij heeft mij verteld dat de zenders in principe op termijn wel uit het aanbod zullen verdwijnen. Op korte termijn kan je je pakketten wel behouden. Ze gaf ook aan dat ze overspoeld zijn door klachten ivm het verdwijnen van de zenders (het duurde drie dagen alvorens ik een antwoord kreeg). In de Franstalige pakketten verdwijnen er ook veel zenders. Hoe meer klachten er zijn, hoe groter de kans dat het PX management er iets zal proberen aan te doen. Ik stel dus voor dat alle ontevreden klanten gewoon een officiële klacht indienen.

Intussentijd blijf ik bij mijn huidige pack en wachten we af wat de toekomst brengt.

evebxl schreef:

Ik denk dat het gewoon na een tijd gaat uit draaien zoals bij Telenet, een basis paket met 1 of meerdere paketten zoals zij het hier willen.. Ik ben nu een test aan het doen. En heb al vele zaken ondervonden.
Reputatie 4
Badge +1
BlackCat schreef:

Ik ben in november overgestapt naar tuttimus en ze hadden me enkel gezegd welke zenders ik zou BIJKRIJGEN maar niet dat er zouden wegvallen ... daar nog eens bij dat VH1classic zowat de enige zender was waar MUZIEK op speelde ipv domme reality tv etc ... is er geen manier om het toch nog te krijgen? het is echt frustrerend :(

Dat vond ik hier ook het moeilijke met die bundels omdat ik dat niet gewoon was en bij Telenet is het geen probleem want je hebt daar nog maar enkele keuzes om een abonement te nemen. Maar normaal kan je wel dat abonnement nemen via my proximus of de klantendienst denk ik als je niet de verkeerde bundel hebt., in principe moet het toch lukken want normaal zou het mogelijk moeten zijn om minstens 9 boeketten te nemen.
Reputatie 4
Badge +3
Dag Bever,

Het aanbod in zenders blijft ongewijzigd tenzij je een extra boeket had. Dit extra boeket kan je ook gewoon gebruiken in je Tuttimus, door dit extra te laten activeren.

Groetjes,

Lorentz.
Reputatie 4
Badge +1
Het zal dus daarom gekomen zijn dat er verdwenen, want ik heb er 9 voetbal bijgerekend. En lvia klanten dienst verstonden ze dat weer niet goed dus vond ik het best om via my proximus te werken ,
Badge
BlackCat schreef:

Ik ben in november overgestapt naar tuttimus en ze hadden me enkel gezegd welke zenders ik zou BIJKRIJGEN maar niet dat er zouden wegvallen ... daar nog eens bij dat VH1classic zowat de enige zender was waar MUZIEK op speelde ipv domme reality tv etc ... is er geen manier om het toch nog te krijgen? het is echt frustrerend :(

En juist zo een zender nemen ze ons af die andere muziekzenders is allemaal moderne met hedendaagse muziek dat op geen ballen meer trekt Vh Classic was wat meer jaren 80 en 70 dat heb je op die andere muziekzenders niet en zo iets pakken ze ons dan af.

Reageer