Vier vijf en zes blijven enkel bij Telenet?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal
Ik heb gelezen op de site van het nieuwsblad dat in de toekomst de zenders vier vijf en zes worden toegewezen aan Telenet.
Zullen deze zenders dan binnenkort verdwijnen bij proximus?
Timm1983

11 reacties

VWHWI: TUI: Ook loopt er een discussie > Hier
Ja Martin maar op dit forum was ik de eerste om er iets over te melden. Hopelijk blijven vier vijf en zes bij proxmius. Na studio 100 exclusief via proximus nu ook exclusief vier vijf en zes via Telenet... afwachten wat er zal gebeuren. We zullen er nog van horen...
Weten de medewerkers van proximus of vier vijf en zes zullen verdwijnen binnenkort?
Timm1983
Reputatie 7
Badge +2
Ik denk niet dat er op korte termijn een probleem zal zijn. De lopende contracten met de zenders zullen gewoon nageleefd worden. En ook op middenlange termijn zie ik geen issue. De SBS zenders leven van reclame-inkomsten, dus hoe groter het potentieel aantal kijkers hoe beter.

Veel zal ook afhangen hoeveel die zenders in de toekomst zullen vragen voor de doorgifte van hun signaal. Goed voorbeeld is de hele hetze met TF1 in Frankrijk bij Orange en CanalPlus. TF1 vroeg daar geld voor doorgifte en worden nu niet meer doorgegeven door deze twee providers. Wie te gulzig wordt...
Als het de bedoeling is om commerciele zenders exclusief te laten uitzenden via telenet? Ik hou mijn hart al vast voor wat er ons nog zal te wachten staan want op een dag als vandaag is alles mogelijk... Proximus hou ons op de hoogte over dit verontrustend bericht.
Waarom niet ook rtl tvi club rtl pug rtl en ab3 en ab explore exclusief via telenet. Waarom treft het hier enkel de vlaamse zenders waarop telenet uit is?
Alles wordt anders de dag van vandaag...
Timm1983
Reputatie 7
Badge +1
Als het de bedoeling is om commerciele zenders exclusief te laten uitzenden via telenet? Ik hou mijn hart al vast voor wat er ons nog zal te wachten staan want op een dag als vandaag is alles mogelijk... Proximus hou ons op de hoogte over dit verontrustend bericht.
Waarom niet ook rtl tvi club rtl pug rtl en ab3 en ab explore exclusief via telenet. Waarom treft het hier enkel de vlaamse zenders waarop telenet uit is?
Alles wordt anders de dag van vandaag...
Timm1983

Proximus is er zelf mee begonnen. Klanten van TN kunnen nu ook niet naar Studio 100 TV kijken vanwege exclusieviteit van PX. Dus wie weet doet TN hetzelfde met deze zenders.
VWHWI: volgens Wouter Vandenhaute woestijnvis gaan die niet verdwijnen !
Zoveel te beter! Tant mieux!
Het zou anders nogal wat worden in medialand mochten vier vijf en zes enkel via Telenet te bekijken zijn.
Timm1983
Ik denk niet dat het zo ver gaat komen: Vier, Vijf en Zes zijn Basiszenders en mogen niet tegengehouden worden door geen enkele provider!
Reputatie 6
Badge +2
...en by the way... ik kijk via Satelliet dus heb vier, vijf en zes zowiezo...maar ook RTL4-5-6-7-8...:)

Dan heb je een abonnement op zowel TV Vlaanderen als op CanalDigital want anders kan je al die zenders niet ontvangen.

A propos, RTL6 bestaat niet het is SBS6.
Reputatie 3
Badge +1

Proximus is er zelf mee begonnen. Klanten van TN kunnen nu ook niet naar Studio 100 TV kijken vanwege exclusieviteit van PX. Dus wie weet doet TN hetzelfde met deze zenders.

Studio 100 TV was van 2008 tot en met 2017 exclusief bij Telenet. Hoezo is Proximus dan "begonnen"?
Reputatie 7
Badge +2
PX heeft ook nog exclusieve zendrs gehad: anne, een muziekzender van Medialaan en ook Out TV is een tijdje alleen bij PX geweest. Dat was toen de Nederlandse versie en zat in het Rainbow pack. Bij de lancering van de Vlaamse versie is de exclusiviteit naar TN gegaan. En uiteraard vroeger ook met Voetbal.

Maar de zenders van de SBS-groep zullen nit verdwijnen bij PX. Het was een van de overnamevoorwaarden dat TN de zenders niet exclusief mocht houden.

Reageer