Beantwoord

Sundance blijft?

  • 31 August 2017
  • 17 reacties
  • 1884 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal
In Nederland is vandaag film1 sundance gestopt. Bij ons heet dit sundance tv. Blijft sundance bij ons verder uitzenden?
Timm1983
icon

Beste antwoord door AntonellaD 20 September 2017, 08:26

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 2
whait and see
Reputatie 7
Badge +2
Beide zenders hebben niets met elkaar te maken. Film1 Sundance was een joint venture tussen AMC (eigenaar van Sundance TV) en Film1 (Sony). Deze joint venture was specifiek voor de Nederlandse markt.
De zenders van Sundance TV die bij PX zitten (zowel de NL als FR versie) zijn door PX rechstreeks onder contract met AMC afgesloten. Ook de zender AMC zit daar bij. Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat deze zender bij PX gaat verdwijnen omdat de joint venture in NL wordt stopgezet. Enkel bij een hernieuwing van het contract met PX of als AMC zelf zou beslissen de zender te stoppen) kan die verdwijnen. Daar is nu geen sprake van.
Hallo allemaal
Ik heb gelezen in het bericht over de npo zenders in hd dat sundance zou stoppen eind september via Proximus... dan hebben we weer een zender minder in het gewone entertainmentpakket... wat hebben we dan nog over? BBC Entertainment, Discovery id, FOX en amc? Of komt het ms kanaal weer enkele maanden beschikbaar als sundance stopt. Ik ben al eens benieuwd wat we in de plaats zullen krijgen...
Timm1983
Reputatie 6
Badge +2
Het is de zender zelf die niet meer in de Benelux wil uitzenden met als gevolg dat die zender uit het aanbod van zowel Proximus als Telenet verdwijnt en dat per 1 oktober, bij Telenet wordt dat vermeld als men op die zender afstemt.
Reputatie 7
Badge +3
Sundance TV verdwijnt jammer genoeg uit ons aanbod in Vlaanderen op 30 september, aangezien de zender beslist heeft ermee te stoppen.

Dit kanaal zit in volgende bundels en boeketten:

    Boeketten [list]
  • Multi
  • Entertainment
TV-bundels

  • Entertainment channels
  • All Entertainment
[/list]
Sundance TV in FR blijft bestaan in Brussel en Wallonië.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad een heel jammere beslissing. Misschien kunnen we ter compensatie AMC in HD krijgen zoals bij een aantal andere aanbieders. Die zenden toch ook een paar keigoede series uit en het zou leuker zijn die in HD te kunnen bekijken.

Bij TN hebben ze nog geluk dat de Franse Sundance TV wel in het aanbod blijft. Die zit daar in het basisaanbod en zendt alles in originele versie uit. Dat kan ook nog een oplossing zijn. Voeg Sundance TV FR toe aan het entertainment pack NL. Mezzo en Brava zijn ook internationale zenders in dat pakket. Voor de liefhebbers van art films is Sundance toch een mooie zender.
Reputatie 7
Badge +2
Net de aankondiging gezien op PX TV (zie foto) en ik ben toch een beetje geschokt door deze communicatie.

"Jammer genoeg stopt de zender Sundance TV met uitzenden vanaf 1/10/2017. Het gaat om de nederlandstalige (sic) zender die momenteel in de Entertainment TV bundels zat (sic). Proximus is op zoek naar een waardige vervanger."

Bovenstaande kan ik min of meer begrijpen. Het is niet de keuze van PX om te stoppen met deze zender. Een vervanging zoeken is natuurlijk ook niet zo simpel want dat moet genegocieerd worden.
Een mogelijk alternatief is misschien de zender Film Europe TV. Europese kwaliteitsfilms met Nederlandstalige ondertitels. Proximusmusic.be berichtte ooit over de toevoeging van deze zender bij conculega's TV Vlaanderen, maar het bericht werd intussen van de site verwijderd. (bericht nog te lezen via cache google http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:MXo65A1k2tMJ:www.proximusmusic.be/nl/muziek/news/1772134/film-europe-channel-nu-ook-in-belgie+&cd=11&hl=en&ct=clnk&gl=be)
Meer info over Film Europe TV: http://www.filmeuropechannel.eu

Maar nu komt het vingertje: "Vergeet niet dat we zopas 5 nieuwe muziekzenders (VH1, Brava, Mezzo Live, MTV Live HD & MTV Hits) hebben toegevoegd. Aarzel niet om deze te gaan ontdekken."

1. Deze zenders zijn bij het franstalige Entertainment Channels ook toegevoegd. Dat pakket wordt per 1 oktober ook nog uitgebreid met een nieuwe zender, terwijl er al meer zenders in dat pakket zitten dan het Nederlandstalige pakket. (zie mijn feedback hier: https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/9-hd-zenders-vanaf-18-september-waaronder-npo-vitaya-en-spike-40683/index2.html#post586399. Waarom laat PX uitschijnen dat dit voor Nederlandstaligen een verbetering is?

2. Deze muziekzenders zaten in de vroegere bundels en werden door veel klanten gemist. We zien de terugkomst van deze zenders niet als een vervanging voor een kwaliteitsvolle filmzender maar als een herstel van het onrecht dat ons is aangedaan door deze zenders te verwijderen bij de lancering van Tuttimus.

3. In het verleden heeft PX M&S zender toegevoegd ter vervanging van BBC Four en dat tot de komst van FOX in de toenmalige bundel. Dat is er gekomen na veel klachten van klanten. Waarom doet PX dit nu niet spontaan?


(https://www.canaldigitaal.nl/tv-radio-zenders/films/film-europe/)
Weet Proximus al wat de vervanger zal worden van sundance? Want om 00u stopt de zender met uitzenden. Komt de zender ms nl dan weer tijdelijk beschikbaar?
Timm1983
Van mij mag ketnet, q2, vitaya, vijf of zes stoppen zoals sundance... maar wat scheelt er toch met die themazenders die in extra paketten zitten? Ze stoppen... denk maar aan 13th street... sy fy... nu sundance... welke zal de volgende zijn en wat krijgen we ter compensatie... Leuk om er weer extra infokanaal bij te hebben... ik ben benieuwd wat de vervanger zal worden... proximus zoek niet langer en geef eventueel weer tijdelijk ms nl...
Timm1983
Reputatie 2
waroom niet rtl crime of tnt serie of tnt film of tcm...
Reputatie 7
Badge +2
waroom niet rtl crime of tnt serie of tnt film of tcm...
rtl crime is enkel bestemd voor de Nederlandse of Duitse markt. TNT is in Vlaanderen gestopt, dat zat ook enkel bij Telenet. TCM is ook gestopt in de Benelux.

Alternatieven die wel nog bestaan: Film Europe - zender met Europese films, beschikbaar met Nederlandse ondertitels en in HD.
AMC zou men ook mogen upgraden naar HD. En inderdaad, zolang men geen oplossing heeft, M&S toevoegen. Zeker als je weet dat het pakket voor Nederlandstaligen al zo mager is vergeleken met dat voor de Franstaligen.
Reputatie 3
Badge
Het onevenwicht in het aantal zenders in de Nederlandstalige en Franstalige entertainmentboeketten is wel heel groot geworden. Als er geen waardig alternatief komt voor Sundance zal ik binnenkort mijn boeket stopzetten...wegens nogal magertjes geworden qua inhoud, qua keuzemogelijkheden...Vlaamse euro's zijn toch evenveel waard als Franstalige euro's...of niet?
Reputatie 7
Badge +2
Het onevenwicht in het aantal zenders in de Nederlandstalige en Franstalige entertainmentboeketten is wel heel groot geworden. Als er geen waardig alternatief komt voor Sundance zal ik binnenkort mijn boeket stopzetten...wegens nogal magertjes geworden qua inhoud, qua keuzemogelijkheden...Vlaamse euro's zijn toch evenveel waard als Franstalige euro's...of niet?

Helemaal mee eens. De Franstalige boeketten hebben allemaal meer zenders:
5 zenders minder in het Entertainment Channels, 2 zenders minder in de Kids bundel en 1 zender minder in de sportbundel.

Daarenboven zijn we ondertussen 10 dagen in oktober en is de zenderkaart nog steeds de versie van 7 juli. Dus maar klanten werven met zenders aan te bieden die er in realiteit niet meer zijn.

Het is dus systematisch, maar die in het Entertainment Channels is echt flagrant en zou nooit even veel mogen kosten. Ik zal dus opnieuw een klacht neerleggen, net zoals destijds met het verdwijnen van syfy, 13the street, bbc 3, bbc4 en Zen TV. Kreeg toen gedurende 12 maanden 7 euro korting wat ongeveer de tijd was dat Fox en BBC First erbij kwam.
Ik wens Proximus veel succes in het zoeken naar een vervanger voor Sundance... we zullen hem zeker tegen het einde van het jaar wel mogen bekijken... Als we nu eens zouden zeggen dat ons factuur ook binnenkort zal betaald worden... maar we zijn nog op zoek naar een vervanger...
Timm1983
Reputatie 2
waar zit de zoechtoch naar een anderen kanaal in plaats van sundance nl
Reputatie 3
Badge
Hallo Proximus

Goede vraag van christian_0164: Wat komt er in de plaats van Sundance? Of wordt het niks zolang de klanten niet reageren op het (vooral aan Vlaamse kant) heel magere aanbod in het boeket Entertainment?
Wordt er effectief een vervangende zender gezocht?
Ik ben ook nog op zoek naar een vervanger... maar dan om mijn factuur te betalen... ?

Reageer