Beantwoord

Opzeg van Netflix door Proximus

  • 10 October 2017
  • 5 reacties
  • 848 Bekeken

Ik ontving vandaag een email van Netflix dat Proximus eenzijdig mijn Netflix abonnement opgezegd heeft ! Als reden geven ze "Proximus let us know that they were unable to bill your account through your Proximus subscription", dus ik begrijp dat Proximus beweert dat ze het Netflix abonnement niet kunnen doorfactureren via mijn Proximus rekening.
Nochtans stond Netflix de voorbije maanden op mijn rekening en heb ik keurig mijn rekeningen betaald.
Zou het kunnen dat Proximus alle Netflix abonnementen opgezegd heeft omdat Netflix de prijs verhoogt ? Of kan er een andere reden zijn ?
Is er nog iemand die vandaag dezelfde mail kreeg ?
De schade is miniem : ik heb gewoon mijn abonnement weer geactiveerd (en moest hierbij de nieuwe prijs aanvaarden, vandaar mijn vermoeden), maar hoe dan ook : ik vind dat Proximus eerst met mij had kunnen communiceren. Weeral fout dus...
icon

Beste antwoord door Joel M 12 October 2017, 10:11

Bekijk origineel

5 reacties

Update : Ik zie intussen onder Onze producten & diensten/Proximus TV dat nog klanten hun Netflix opgezegd werd door Proximus met dezelfde uitleg. Omdat er in de andere topics nog geen verklaring gegeven werd, laat ik hier mijn vraag nog staan.
Reputatie 5
Badge +2
Hallo P-Stone!

Kan je je klantengegevens even doorgeven via een privébericht?

Vind niet meteen met de reeds vermelde klantengegevens enige info over Netflix terug op je account.

Een privébericht sturen naar Het Proximus Team doe je door te klikken op de volgende link en in het voorziene veld je bericht te typen en dan op "Verstuur" te klikken (= verzenden).

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679.

Groetjes,

Wouter
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Ik heb alles nagekeken maar kan nergens afleiden waarom uw Netflix abonnement onterecht is opgezegd geweest.

Misschien dat een collega per ongeluk het verkeerde klantnummer had opgezegd wat betreft Netflix.

Excuses alvast voor het ongemak hiervoor.

Groetjes,

Joël
Beste Joël,

Bedankt voor het uit te zoeken.
Toch wel straf dat een medewerker per ongeluk iemands abonnement kan opzeggen zonder met de betrokkene te communiceren, en erger nog, zonder een spoor na te laten. Dat iemand een vergissing maakt is menselijk, dat overkomt iedereen. Maar dat Proximus niet kan achterhalen waar het is fout gegaan is toch wel een erge fout in jullie manier van werken.
Nu is zonder Netflix vallen niet het eind van de wereld. Maar allee, stel U voor dat iemand -per ongeluk- mijn Proximus abonnement opzegt. Dan zit ik van vandaag op morgen zonder enige verwittiging zonder telefoon, internet, tv en gsm... Ik heb me tot vandaag nooit gerealiseerd welk risico ik loop door al deze communicatieproducten bij dezelfde provider EN in één contract te hebben. Misschien was het toch niet zo verstandig om alles in 1 bundel te steken, daar moet ik eens over nadenken. Maar dit terzijde.

ik heb hier net hetzelfde meegemaakt, Netflix gewoon van zijn gebruikelijke plek op TV verdwenen, geen melding gekregen van Proximus, maar wel al een factuur (die dan achteraf gedeeltelijk wordt gecrediteerd mag ik hopen), vandaag dan maar eens naar Netflix gebeld, daar info gekregen : kijk eens op kanaal 57, indien dit niet werkt Proximus bellen....proximus telecom...right!

Reageer