Beantwoord

Beeld Investigation Discovery


Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 585 reacties
Investigation Discovery, die in 4:3 uitzendt, is sinds twee dagen te zien met zwarte horizontale balken boven- en onderaan het scherm. Het gaat niet dus om een doorgifte van het kanaal in 16:9, maar een samengeperst 4:3 beeld met zwarte horizontale balken. Doordat de meeste programma's op ID ook in 16:9 zijn maar met de ondertitelingen in de zwarte balken in het 4:3-formaat en er nu extra balken zijn, schiet er weinig van het beeld over. Als je het kanaal op zet, zie je wat ik bedoel.

Kan dit nagekeken worden zodat Investigation Discovery terug 'uitgerokken' wordt in het normale 4:3 formaat? Dit zou het kijken terug aangenaam maken :-)

Alvast bedankt.

Mvg
icon

Beste antwoord door Tien 28 April 2017, 22:32

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dag Tien, voor ik dit doorstuur naar onze engineering zou ik graag je klantnummer willen hebben. Daarna bekijk ik het profiel van de lijn en stuur jouw vraag dan door naar onze engineering. Je kan best je kantnummer doorsturen via een prive bericht, hier de link :

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg,
AndyM
Reputatie 4
Badge +1
Hier is dit eveneens met die zender en dat zal waarschijnlijk bij iedereen zijn denk ik. Dat zal waarschijnlijk aan de doorgifte liggen dat zij het in een ander formaat door sturen.
Reputatie 7
Badge +1
Misschien is onderstaand het probleem. Canal Digital heeft bijna een probleem en Delta haalt alle zenders uit het zenderaanbod. Hebben wij straks bij PX hetzelfde probleem. Lees het onderstaande artikel van vandaag van TotaalTV.nl
http://www.totaaltv.nl/nieuws/delta-alle-zenders-discovery-en-eurosport-uit-zenderaanbod/
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb gemerkt dat het probleem zich vandaag, hopelijk definitief, heeft opgelost en we kunnen in normaal formaat kijken naar ID. Het was dus een algemeen probleem. Hopelijk blijven ze van de 'knopkes' af ;-)

Prettig weekend aan allen!
Reputatie 4
Badge +1
Binnenkort allemaal IP dat zal nog de toekomst worden als dat zo voort gaat.
Reputatie 4
Badge +1
Ik vind het vreemd dat bij Tien er terug een vol beeld is terwijl ik hier nog steeds met die twee balken zit; Dus is het dan de bedoeling dat elke klant zijn klanten nrs. stuurt of waar ligt het probleem dan? Dit is mijn nr al
klantennummer;: 610097386
Reputatie 7
Badge +6
Tien heeft helemaal gelijk:er was soms meer balk dan beeld op ID gisteravond en deze morgen, maar het is nu weer het normale formaat, dus tx en prettig WE.
Reputatie 4
Badge +1
Dan zullen ze het voor de vrouwen hebben als Tien een vrouw is zeker want ik heb hier nog balken. En dan moet je weten dat ik hier bijna alle boeketten van Proximus heb. Dat vind ik dan weer een beetje klant on vriendelijk; want ik probeer ook tijdig mijn rekeningen te betalen, en dan mag de service toch het zelfde zijn als dat aan anderen gegeven word. Of word daar onderscheid in gemaakt?
Reputatie 4
Badge +1
Als die balken er Dindag niet verdwenen zijn zoals bij anderen, zal ik evengoed met de grove borstel er door gaan. Ik zou dan moeten zien dat er binnen de 5 dagen 150€ op tafel ligt terwijl ik met een half beeld zit,en bij anderen is het dan op 12 uur gefixst. Ik vindt het allemaal straf; waarschijnlijk omdat je langer klant bent; En dat gaat in tegen alle regels van behandeling tegenover een klant. Is het nu hier aan de telefoon of in de kiosk. En ook heb ik die fout bij mij vermeld nadat ik ze had gelezen op Tien zijn of haar Topic. Dus versta ik het niet waarom het bij mij een half beeld is en bij Marleen en Tien een Vol? En alle andere klanten?
Reputatie 6
Badge +3
Waarom zou er 1 klant zijn die een andere beeld krijgt (iedereen heeft hetzelfde signaal van Proximus )


Het verschil kan ook aan je televisie liggen, die het beeld anders verwerkt.
Reputatie 4
Badge +1
ik denk niet dat je aan mij die vraag hoeft te stellen. lees gewoon de bovenste topic. Ik had het ook gemeld De dag nadien dat er bij mij nog steeds balken waren en nu nog. Maar bij Tien was alles al oke en ook bij Marleen. nu vraag ik jou eens heb jij nog balken of heb jij ook zo een achterpoort gevonden? En het gaat hier niet om één klant, en ligt ook niet aan mijn televisie want die heeft 3000€ gekost; Het gaat wel om iemand die hier heel het arsenaal bijna van Proximus heeft en ik weet dat dit geen verplichting is maar dan wens ik wel een gelijke behandeling.
Reputatie 4
Badge +1
Nu wisselend beeld. Het lijkt of men er mee bezig is.. Vol beeld evenlater blokken dan weer vol en dan weer blokken. Hebben anderen deze ervaring ook? Ik ga eens zien wat het geeft als ik op mijn knop duw..
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb dit nu gedaan, met als resultaat dat alles bij het zelfde is gebleven. Kan vandaag of morgen eens iemand naar dit probleem kijken? Dank u.
Reputatie 6
Badge +3
Hier is alles normaal. Investigation Discovery is wel speciaal want die zenden normaal al uit met zwarte banden boven en onder, waarbij dan het logo in bovenste zwarte band staat en de ondertiteling in de onderste zwarte band.
Bij Discovery zelf foefelen ze dus al met het formaat.

Blokjes : dat kan aan de satelliet verzending liggen, aan Proximus algemeen, Proximus lokaal, ... kwaliteit van internet enzovoort...
Reputatie 4
Badge +1
Hier voorlopig ook. Ik zal straks moest het nog eens voorkomen de 2 vergelijken en zien of SD en HD beide die balken hebben..
Reputatie 6
Badge +3
Huidige toestand bij mij,:
Discovery HD OK
Discovery Ok
Animal Planet. Smalle balken links en rechts
Discovery world: OK maar logo en ondertitel in horizontale zwarte balken.
Discovery Science OK
NGC Wild N. OK
NGC N OK
NGC F. OK
Travel channel OK
Invest. Discovery OK maar logo en ondertitels in horizontale balken
History. Ok
Reputatie 4
Badge +1
Hier het zelfde als bij jou. Dus ik denk dat die problemen te wijten zijn aan de satteliet doorgifte en die problemen die er nu gerezen zijn dat zij die zenders van discovery niet meer door gaan geven aan canal digital geloof ik samen met eurosport. Geven eij dit mischien anders door of is er ergens een probleem of tijdelijk probleem gerezen. Want eerst was het op 1 zender nu op een 5 taj.
Reputatie 3
Badge +1
Zijn Investigation Discovery en Nat Geo Wild Europese kanalen zoals Animal Planet, Discovery World en Discovery Science? Of zijn de zenders speciaal voor Nederland en Vlaanderen zoals Nat Geo?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Koen,

Via onderstaande link kan je alvast wat meer info vinden over deze zenders.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_entertainment_channels/particulieren/producten/andere-producten/televisie/entertainment-channel.html

Mvg,

Koen
Reputatie 4
Badge +1
Voorlopig kan ik nog melden dat ik 2 zenders met balken vind investigation id en discovery world of hoe die zender ook mag noemen want je kan het amper lezen in de zender gids. HD

Reageer