VoLTE

  • 10 March 2018
  • 1 reactie
  • 928 Bekeken

Ondertussen zijn er al heel wat topics geweest rond dit onderwerp, vooral met de vraag hoe dit te activeren.
Aangezien ik 2 gsm nummers heb die bij Proximus zitten en al meermaals van tariefplan/pack ben veranderd en ook met één nummer van operator eens ben overgestapt wil ik hier een paar bevindingen posten.
De toestellen zijn allebei trouwens een iPhone 8 64GB.

Toen VoLTE werd gelanceerd kreeg ik destijds een bericht dat dit actief was, ook een carrier update die bij de opties van mobiele data “gesprekken en data” toevoegde.
Allemaal goed en werkte ook perfect.

Na een tijdje ben ik dan met dat nummer eens een paar maand weggeweest en terug naar Proximus gekomen. Na een week terug bij Proximus kwam ik tot de conclusie dat VoLTE nog steeds niet terug actief stond en heb ik 3 keer moeten bellen voor ik de juiste persoon aan de lijn kreeg die blijkbaar 1 optie vond die niet aan stond. Optie actief gezet, VoLTE ook terug actief.

Nog is een paar maand verder wou ik dat zelfde nummer in een pack. Gevolg VoLTE terug gedeactiveerd. Terug 3 keer moeten bellen tot de juist persoon die bepaalde optie heeft gevonden.

Met het ander nummer juist het zelfde verhaal, eens terug uit een pack laten halen, gedeactiveerd.

Kort samengevat:
* Om op een iPhone allereerst te controleren of het actief staat kan je ofwel:

- Bellen naar je voicemail, schakeld hij over naar 3G? Dan staat het niet actief, heel simpel. (Doe dit wel op een plaats waar je een 4G verbinding hebt)
- Maar er is ook nog een 2e optie, als je naar instellingen gaat -> algemeen -> info en je drukt dan op de aanbieder, in dit geval “Proximus 31.0” dan veranderd de aanbieder naar “IMS-status: Gesprekken en sms”
Gebeurt er op dat moment niets? Dan staat het dus ook niet actief op je nummer.


* Het probleem doet zich voor wanneer:

- Je van operator veranderd en terug naar Proximus gaat.
-Je nummer in een pack laat zetten of uit een pack laat halen.


* ?:

- Of dit ook bij nieuwe nummers het geval is, nieuwe herlaardkaarten of abonnementen.
- Of dit ook bij een wijziging van bv. Mobilus M naar Mobilus L is.
- Of dit bij Android het geval is?



Nu is vooral ook mijn vraag naar Proximus toe of dit verder kan onderzocht worden hoe dat nu juist zit met die bepaalde optie die langs jullie kant terug moet aangevinkt worden die enkel bepaalde personen van de klantendienst weten te vinden?
Misschien dat het mogelijk is deze optie in de Proximus app te integreren?
Steeds het antwoord krijgen “dit staat standaard actief” daar ben ik natuurlijk ook niet veel mee.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6
Michaël VdV, kan je me via privébericht deze GSM nummers doorgeven waar je dit hebt voorgehad? Dan kan ik deze dieper analyseren. Alvast bedankt!

Reageer