Vraag

Vervelend nummer belt tot 3 keer in 1 uur

  • 18 March 2019
  • 5 reacties
  • 578 Bekeken

Goedemiddag

ik stuur dit berichtje voor mijn grootmoeder, ze heeft enkel een vaste lijn is zelf 94Jaar en sinds dinsdag belt er een wel bepaald nummer tot 3 x 1 een uur dat ze moet terugbellen naar een nummer of ze gaat zware problemen ondervinden.

politie is op de hoogte maar het kan toch niet mogleijk zijn dat we dit niet kunnen blokkeren zoals op gSM

het verdoemde nummer in kwestie is 0032 289 920 16

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo jennyfer131214

Omwille van de wet van Privacy hebben we helaas niet de mogelijkheid om een nummer te blokkeren.

We kunnen je altijd nog doorverwijzen naar ombudsdienst (telecommunicatie) die te bereiken is op het nummer: 02 2230909.

Groeten Geert
Privacy? die mensen bellen een oude dame tot 3 maal op 1h tijd waar is daar dan den privacy van!

politie, bel me niet, en ombutsdienst zijn verwittigd maar dit helpt niet! ze blijven bellen ook snachts!

het is de taak van proximus om hier ook iets aan te doen! aangezien ik op internet meer als 888 klachten heb zien staan op dit nummer!

ik vind het niet kunnen dat dit zo maar wordt gelaten, en u niets kan doen.

dit gaat zeer ver zeker voor een oude dame!
Ik heb dit ook af en toe voor en gelukkig stopt dit automatisch na een paar weken, allee bij is dat toch zo. Alle diensten ook al geraadpleegd/ingelicht maar zoals je zegt, het baat niet!
Het zou al een beetje een oplossing kunne zijn moest men van alle nummers die bellen het nummer kunnen zien en als dit geen bekend nummer is gewoon niet opnemen, al is dit natuurlijk nog geen echte oplossing.
Reputatie 7
Badge +4
In principe is het aan de ombudsdienst telecom om hieraan iets te doen http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klacht-met-betrekking-tot-kwaadwillige-oproepen.html?IDC=53
Het betrokken nummer bevindt zich op het 3StarsNet netwerk (= alternatieve operator) en de eigenaar ervan zou normalerwijze - indien geen gebruik gemaakt wordt van een valse CLI - door de ombudsdienst telecom en de politie moeten kunnen geïdentificeerd worden
http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265
Eventueel kan het ook een valse CLI zijn en betreft het oproepen met buitenlandse oorsprong en dan is de situatie "hopeloos".
Advies: niet opnemen voor niet gekende nummers & indien mogelijk een telefoontoestel aanschaffen dat toelaat inkomende oproepen te blokkeren (bv. op basis van de eerste cijfers)
Ter info:
Mediamarkt Gigaset
https://www.mediamarkt.be/nl/product/_gigaset-draadloze-telefoon-a415-wit-mono-s30852-h2505-e102-1320240.html cfr. p.14 hieronder
https://gse.gigaset.com/fileadmin/gigaset/images/CustomerCare/Manuals/A4x/A415_A415A_Call_Block/A31008-M2501-E101-1-3F19_01-04-2018_nl_BE.pdf
Vandenborre Panasonic
https://www.vandenborre.be/draadloze-telefoon/panasonic-kx-tge510bls
p.27
http://data.vandenborre.be/manual/PANAS/PANASONIC_M_NL_KX-TGE510BLS.pdf
…..
De beste oplossing in zo'n geval is dan van nummer te veranderen, is dit een mogelijkheid?

Tevens kan je het volgende ook even na lezen met meer info over ongewenste oproepen.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_unwanted_calls_or_sms/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/ongewenste-oproepen-of-sms-en.html

Reageer