Beantwoord

Vaste lijn werkt niet

  • 11 January 2018
  • 8 reacties
  • 4831 Bekeken

  • Practitioner
  • 52 reacties
Sinds december overgegaan van Telenet naar Proximus met een Tuttimus. Technieker alles aangesloten maar nu ontdekt dat mijn vaste telefoon niet werkt. Er is wel kiestoon maar bellen naar een nummer lukt niet. Bel je met gsm naar mijn vaste telefoon hoor je dat er verbinding gemaakt wordt maar telefoon werkt niet. Toen ik naar 0800 belde zeggen ze als ze lijntest doen alles in orde is maar dat ik telefoon niet op achterkant modem maar wel op stopcontact in muur moet aansluiten aangezien ik klassieke lijn heb.
Als ik dit doe heb ik geen kiestoon en werkt er dus niets.
Mevrouw zegt dan is je telefoon stuk wa zever werkte bij Telenet wel
Hoe ik wel kiestoon heb via aansluiting op bbox3 kon ze niet verklaren.
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 11 January 2018, 19:45

Bekijk origineel

8 reacties

je hebt waarschijnlijk een bbox3V+ als je kiestoon hebt op de bbox3.
Maar met een klassieke lijn (als dit klopt wat ze op de helpdesk gezegd hebben) moet je de telefoon aansluiten op de intro NTP2007 waar ook je VDSL filter (NF2007) opzit
Reputatie 7
Badge +4
Geertrui. Ik heb dit net even voor je nagekeken en het klopt inderdaad dat deze lijn een klassieke analoge lijn is. Deze moet dus inderdaad op het stopcontact worden aangesloten. De poortjes in de Bbox zijn VOIP aansluitingen (voor mensen die bellen via het internet). Ik wil daar gerust een technieker voor laten langskomen als je zeker bent dat het toestel bij Telenet nog goed werkte. Dan zal dit gratis door onze technieker worden bekeken. Als het toestel zelf een probleem zou geven, worden wel de kosten aangerekend. Groeten, Charlotte.
Hallo Charlotte,

De technieker had telefoon aangesloten op achterkant bbox3. Alles werkt zei hij omdat hij kiestoon had.
Was firma die voor Proximus werkte. Ik heb nogmaals telefoon aangesloten op de 2 verschillende ingangen van de Ntp2007, hier op beide geen kiestoon. Om zeker te zijn heb ik een ander telefoontoestel genomen met andere draad en hiermee werkt het ook niet. Zal dus niet aan telefoon liggen misschien is ntp2007 defect. Is er andere manier dat ik kan proberen zo een reservestopcontact heb ik niet.
Reputatie 7
Badge +4
Geertrui, kan je me even je gsm nummer doorgeven? Dan boek ik een afspraak in met een technieker die langskomt en dan kan hij je op je gsm nummer verwittigen als hij op weg is. Groeten, Charlotte.
Hallo Charlotte,

Best op het nummer 0472351326. Dit toestel wordt altijd beantwoord.
Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
Geertrui, morgen namiddag tussen 12.30 en 17u komt onze technieker bij je langs. Ik heb hem al doorgegeven wat precies het probleem is. Groeten, Charlotte.
Hallo Charlotte,

Alvast bedankt voor je tussenkomst.Probleem was direct opgelost door technieker van Proximus zelf.
Wat bleek, aannemer die me vorige maand aangesloten heeft had een verkeerde splitter geplaatst op het stopcontact. Het moest een witte van kleur zijn ipv een zwarte die er nu opstond.
Vraag me niet wat verschil was maar telefoon werkt ???
Reputatie 7
Badge +4
Ik ben heel blij dit te horen Geertrui! Ik wens je een heel fijn weekend toe en veel belplezier! Groetjes, Charlotte

Reageer