Vraag

Telefonie - nieuwe klant - meer dan 24 u later nog steeds geen activatie van mijn nummer!

  • 17 June 2018
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Beste gisteren voormiddag (16 juni 2018) heb ik in Wijnegem mijn Base nummer laten overschrijven naar Proximus.

Om 12 u 58 ontvang ik een email met een bevestiging van mijn aanvraag.

Hierin vermeld men duidelijk dat mijn nummer geactiveerd zal worden op 16 juni 2018 ten laatste om 22 u.

We zijn nu 17 juni 2018 12 u en nog steeds geen activatie van dit nummer.

Heb ik een fout gemaakt om van provider te veranderen?

Ik kijk alvast uit naar een vlugge activatie - heb mijn telefoonnummer morgen nodig voor het werk!

Alvast bedankt aan de PROXIMUS medewerker die dit kan oplossen.

Mvg
josé

2 reacties

Louter ter info ivm overdracht nummer (bij u Base ipv Nexia):
Ter info:
http://www.bipt.be/public/files/en/810/20140829081415_Annex%202-MNP_PT3.pdf
Samengevat (p.11 &22)
De donor operator beschikt over 1 werkdag (zaterdag inbegrepen) om de overdracht naar de receptor operator (Px) te aanvaarden of te verwerpen.
Vervolgens beschikt de receptor over max. 8 werkdagen om de overdracht effectief uit te voeren (execute)
De execute van de overdracht en broadcast van de info naar alle operatoren voor toepassing mag max. 1 uur in beslag nemen

Tenzij IP/Nexia u voortijdig (bij de aanvraag tot overdracht) - zou afgesloten hebben, zou Px uw nummer normaal dus nog op zaterdag moeten kunnen geactiveerd hebben (uw nr moet in dienst blijven bij de donoroperator tot de vraag van "execute" door Px wordt verstuurd en pas dan kunnen er zich slechts tot max. 1 uur eventuele problemen met de bereikbaarheid uit andere netten dan Px voordoen)
Ik weet niet van welk netwerk IP/Nexia (als MVNO) gebruik maakt, maar als zakelijke klant kunt u in principe uiteraard ook vandaag zondag naar 0800 22500 bellen voor oplossing/onderzoek (technisch probleem).
Reputatie 7
Badge +4
Beste, is de overdracht ondertussen reeds in orde? Zoniet zou je in principe nog steeds verbinding moeten hebben met je base netwerk. Mocht dit nog niet in orde zijn gelieve dan via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 het betrokken gsmnummer geven. Dan kijken we dit verder voor je na. Groetjes Freya

Reageer