Vraag

Sommige SMS'n komen niet aan

  • 23 June 2017
  • 2 reacties
  • 1405 Bekeken

Ik ontvang op mijn Iphone 6 sommige sms'sjes van mijn echtgenoot niet, andere dan weer wel.
Heel vervelend als er iemand antwoord terug verwacht.
Hij heeft een Samsung en is ook bij Proximus. En er zijn geen nummers geblokkeerd voor zover ik kan zien.
Kan iemand mij zeggen of het aan mijn toestel ligt of aan de provider?
Waar kan ik best terecht om dit op te lossen?

2 reacties

Reputatie 2
Badge
Dag SandraL,

Ik had dit probleem jaren geleden ook en het lag aan de lokatie waar ik de smsjes opsloeg. Zodra intern vol was, kwam er niks meer binnen en pas wanneer ik iets had gewist dat weer wat ruimte gaf binnen mijn intern geheugen - bvb wissen van een video of wat foto's die ik had verplaatst - kreeg ik er weer eentje binnen.
Op elke telefoon heb je de mogelijkheid om te kiezen of je ze op de telefoon of op de SD-kaart wenst op te slaan.
Intern geheugen van mijn foon was in een mum van tijd dus overvol (nu spreek ik wel over een oudere foon met +/- 4 MB interne opslagcapaciteit).
Wat je zeker al moet checken is of al uw smsjes dus op het interne of externe geheugen worden opgeslagen. Ik stel mijn smsjes altijd in dat ze op mijn SD-kaart belanden.
Je kan je gsm verbinden met je pc en dan gaan kijken onder je folders waar ze worden opgeslagen en ze wissen of verplaatsen.

Deze opschoonactie heeft toen bij mij geholpen en sindsdien selecteer ik bij elke nieuwe telefoon dat mijn smsjes op SD-kaart moeten komen. Heb het euvel dan ook nooit meer voorgehad.

Heb je het ook met smsjes van andere gezinsleden of vrienden? Misschien heb je er nog gemist dat je zelf niet weet.

Mvg,

Vortex_2017
@ Vortex_2017
Voor zover ik weet, mis ik er enkel van zijn nummer.
Ik probeer zeker jouw voorstel uit en we zien wel of het een oplossing is.
Bedankt in elk geval!

Reageer