Vraag

Simkaart defect?

  • 27 April 2018
  • 13 reacties
  • 4118 Bekeken

Badge
Dag iedereen,

kan het dat plots mijn simkaart defect is? Van de ene dag op de andere krijg ik plots de melding: "geen service" of "alleen noodoproepen".

Als ik onder instellingen ga kijken, zie ik dat mijn simkaart niet meer herkend wordt en kan ook niets aan de instellingen veranderen hierdoor zoals manueel netwerk kiezen.

De simkaart zit nochtans al 4 maanden onafgebroken in een nieuwe gsm en heb het kaartje er nooit uitgehaald.

De gsm is een Huawei P10 Lite.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat kan, eventueel testen indien mogelijk in een ander toestel en/of gewoon gratis omwisselen in een Px center
Idem. Ook sinds ergens vandaag "Geen service" ?... voor die al jarenlang probleemloos werkt.
Bij MyProximus lijkt alles mij nog OK.
Badge
In "MyProximus" kan ik geen verbruik meer zien omdat mijn simkaart niet herkend wordt.
Reputatie 6
Badge +3
Snel nog naar een proximus shop gaan om sim kaart te vervangen. In 5 minuten is dat in orde
Badge
Ik hoop dat het mijn simkaart is en niet mijn gsm. Gsm lag ook gewoon op de tafel toen het gebeurde.
kun je de simkaart dan niet uitproberen in een ander toestel (desnoods bv gsm van iemand anders vriend, familie enz..) , zodat je zeker bent dat het je gsm niet is .
Als het de simkaart is: nieuwtje gaan halen in Proximuswinkel.
In mijn geval was het van dat (na bijna 2 decennia was de kaart het blijkbaar beu).In 5 min. in de winkel gedepanneerd met nieuwe kaart en opgelost.
En ja, als je ergens een andere GSM in huis hebt (met zelfde formaat kaart): kan je natuurlijk eerst daarin proberen. Dan weet je al of het waarschijnlijk aan je toestel of de kaart ligt.
Badge
Kan een simkaart niet gereset worden door Proximus?
Ze kunnen dit maar stel best die vraag ook eens via een Privébericht (klik hier) aan het proximus team aangezien ze hier nog niet gereageerd hebben.
Reputatie 6
Badge +3
Één simkaart kan niet gereset worden. Kapot is een nieuwe halen.
Badge
Één simkaart kan niet gereset worden. Kapot is een nieuwe halen.Hoe bedoel je?
Als ze defect is kunnen ze natuurlijk ook niet resetten of beter gezegd zal resetten niks uitmaken, maar zoals ik hier nog op het forum van proximus medewerkers gelezen heb kunnen ze blijkbaar een simkaart wel resetten, daarom dat ik ook voorgesteld heb om het eens in een privébericht te vragen en anders probeer mss eens naar het gratis nummer 6000 te bellen op één of andere manier.
Al zal een gratis omruiling in proximus center of bij een proximus partner, je nog het snelst van je probleem afhelpen, enfin aan u de keuze natuurlijk.
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_sim_faulty/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/sim-kaar-werkt-niet.html
Daar springt na een tijd de het chatvenster open en kun je daar ook de vraag eens stellen van een reset te doen, al weet ik niet of er nu op een zondag iemand van de bevoegde dienst aanwezig is om dit eventueel uit te kunnen voeren!
Badge
Net contact gehad op de chat maar daar willen ze niet resetten omdat alles in orde staat in het systeem.
Nieuw kaartje halen dus.

Reageer