Beantwoord

Roaming werkt niet

  • 25 August 2017
  • 3 reacties
  • 8685 Bekeken

Goeiemiddag ;-)

Steeds als ik naar het buitenland (vooral Nederland - Frankrijk)ga, kom ik tot de vaststelling dat de roaming op mijn GSM niet werkt.

Kunnen jullie dit nakijken? Aangezien ik dit weekend opnieuw 3 dagen in Nederland ben.
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Martin 25 August 2017, 13:32

Bekijk origineel

3 reacties

ik geef hier wat info mee van wat hieromtrent reeds gepost geweest is

Om te kunnen bellen en surfen in het buitenland moeten 'Roaming' en 'Mobiele data' aan staan.
zie https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html
Op deze FAQ staat alle info keurig uitgelegd.
Zie ook dat je instellingen voor iOS (iPhone) en Android (Samsung, Huawei, LG, Sony,...) juist staan:
zie screenschot hier onderaan "instellingen voor iOS (iPhone) en Android toestellen"
 
Het kan zijn dat de roaming voor data (mobiel internet) uit staat op je smartphone,
zie hiervoor naar de instellingen van je smartphone
Kan ook uitstaan op MyProximus of werd geblokkeerd door proximus
en als je deze niet zelf kan deblokkeren via Myproximus (zie screenschot hieronder),
dan best vragen of ze dit willen deblokkeren,
kan je langs een een privébericht aan Het Proximus Team vragen, via deze onderstaande link:
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
 
Http://Poximus.be/myproximus
> Mijn Prod > uw-GSM-nr. > configureren > opties > instellingen


 
En bv. blokkering op GSM via :
Myprox-app > Mijn Prod > Roaming > Data roaming CAP > "NONE"
 


 
"instellingen voor iOS (iPhone) en Android toestellen"


 
Probeer ook via Instellingen > Netwerk> Dataverbinding zelf je mobiel zelf uw verbruik op te volgen.
 


 
NB: bij sommigen helpt het door :
toestel uit te zetten en de SIM kaart er uit te halen.
plaats ze terug en zet het toestel terug aan.
Reputatie 6
Badge +1
ik geef hier wat info mee
Wijs dat je mn screenshots gebruikt, Martin.
ik zou ook van mijn toestellen screenshot kunnen nemen, maar ik ben zo niet het type die altijd denkt of wilt bewijzen dat hij het warm water opnieuw uitgevonden heeft 😃 😉

Reageer