Beantwoord

Roaming gebruiken in Nederland


Ik was vandaag in Den Haag maar kon geen gebruik maken van 3G of 4G om te surfen. Mijn roaming stond nochtans aan in mijn Samsung S7 edge. Mijn zoon kon met zijn proximus abonnement en IPhone7 wel perfect surfen. Hoe kan ik toch mobiel surfen in het buitenland?
icon

Beste antwoord door SuzyQ 24 July 2017, 15:48

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Werkte dit in het verleden wel?

Meer info over activering van roaming: http://proximus.be/euroaming
er zijn regelmatig fouten in het buitenland met roaming zie het vele aantal meldingen op het forum en elders
In het verleden gebruikte ik roaming nooit omwille van de hoge kosten. Mijn gsm zette dit steeds automatisch uit bij de overschakeling van operator in het buitenland. Mijn zoon moest dit met zijn IPhone handmatig doen maar hij kan nu wel gewoon verder surfen. Er zijn hier inderdaad veel topics over hetzelfde probleem. Ik heb zowat alle verbindingsinstellingen in mijn gsm geprobeerd, zonder resultaat. Mijn andere zoon heeft ook een Samsung met proximus abonement en had net hetzelfde probleem.
Reputatie 6
Badge +3
Indien je in het verleden Proximus hebt gevraagd om roaming uit te zetten, dan moet dit opnieuw geactiveerd worden: vanop de FAQ:


Oproepen geblokkeerd in het buitenland?


Kunt u niet bellen, sms'en of surfen in het buitenland door een oproepblokkering? Alleen de beheerder van uw abonnement of uw werkgever kan onze klantendienst contacteren om de blokkering op te heffen.
Reputatie 6
Badge +3
Kun je wel bellen?
ik denk dat er ergens een probleem is ook bij proximus want ineens zijn er de laatste tijd zoveel meldingen hieromtrent 🤔
Bellen ging wel. Ik heb nooit om een blokkering gevraagd. Vermits de roaming in mijn instellingen uit stond was het tot hiertoe normaal dat ik in het buitenland nooit kon surfen zonder wifi. Bellen en sms kon ik altijd al en nu ook. Misschien had ik opnieuw moeten opstarten, bedenk ik nu nog. Dat is ongeveer het enige dat ik niet geprobeerd heb.
Ik denk dat het aantal meldingen vermeerdert omdat nu de roamingkosten zĂ­jn weggevallen. Mijn zoon met IPhone heeft ook een abonnement uit hetzelfde proximuspack als ik en kon wel online dus ik weet niet of dit aan Proximus ligt.
Heropstarten of vliegtuigmode in en weer uitschakelen, maar ik vrees dat het wat anders zal zijn, maar zeker het proberen waard 😉
Ik ga dit de volgende keer zeker proberen maar ik ga ook proberen een oplossing aan Proximus te vragen. Ik post het hier wel als ik het weet.
Ok bedankt
Ik was net in de proximuswinkel en er zat op onze nummers inderdaad een blokkering. Ik weet echter 100% zeker dat ik dit nooit gevraagd heb. Volgens mij doen ze dit standaard bij hun abonnementen met 2GB data vandaar dat zoveel mensen dit probleem nu ondervinden. Mijn zoon met 10 GB data in zijn abonnement kon wel surfen maar ook al zit hij in hetzelfde pack als wij, de blokkering is per nummer. Gewoon aanvragen om het op te heffen en na een klein uurtje is alles aangepast.
Bedankt voor de feedback, er zijn er inderdaad de laatste tijd veel die gelijkaardige problemen hebben.
Reputatie 7
Badge +1
Heb ook dit probleem. Bel morgen naar PX. Het is gewoon te gek voor woorden dat PX zoiets blokkeert. Heb een Smart+25 abo en nooit om een blokkering gevraagd.
Al die problemen zijn blijkbaar na de afschaffing van roaming gebeurt 🤔
Reputatie 7
Badge +1
Jeep. Tel uit je winst voor PX vanaf de afschaffings datum in Juni. Je hebt daar een woord voor beginnend met een K. Zal het verder maar niet plaatsen.
Het is dus niet opgelost! Ben in Rotterdam en kan enkel surfen via wifi. Ik ga zodra ik thuis ben opnieuw naar proximus. Dit kan echt niet! Dit is geen manier om klanten te behandelen. En ze zeggen je dat het nu in orde is maar je kan dat natuurlijk pas testen als je opnieuw in het buitenland bent. En dan durven ze vanaf 1 augustus hun tarieven nog verhogen.
Daags na mijn uitstap naar Rotterdam ging ik dus nogmaals naar de proximuswinkel en opnieuw zei men mij dat alle blokkeringen weg waren en dat ik toch wel zou kunnen surfen in het buitenland.
Ik had ook reeds op Facebook en Twitter om hulp gevraagd en overal kreeg ik hetzelfde antwoord: alles was in orde, ik kon aan data roaming doen.
Vrijdag was ik in Amsterdam en opnieuw geen netwerk zodra ik overschakelde op de Nederlandse netwerkoperator.
Ik was het nu wel heel erg beu, iedereen liep daar met een smartphone de weg te zoeken maar ik kon zoeken met een plattegrond (die ik gelukkig nu uit voorzorg wel had meegenomen).
In de Mc Donalds had ik free wifi en zag ik dat ik een nieuw bericht van proximus had op Twitter, ironisch genoeg om te zeggen dat alle blokkeringen weg waren......
Ik schreef kwaad terug dat het nog steeds niet werkte en dat ik het nu wel beu was.
Een beetje later zei mijn zoon (die hetzelfde probleem had) dat hij mobiel kon surfen en inderdaad het was eindelijk gelukt. Vraag me niet wat ze uiteindelijk gedaan hebben maar het werkt! Veel succes aan diegene met hetzelfde probleem.

Reageer