Beantwoord

Pin en puk code kwijt

  • 19 November 2016
  • 4 reacties
  • 6716 Bekeken

Ik ben mijn pin én pukcode kwijt. Wat nu? Heb al zitten zoeken op myproximus maar ik kan daar geen nuttig antwoord vinden.
icon

Beste antwoord door Elma 19 November 2016, 19:46

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Via MyProximus: Mijn Producten : GSM nummer aanklikken: Diensten: Actief: Ontgrendel uw kaart met de pukcode: aanklikken: volg de aanwijzingen, dan kan u ook een nieuwe pincode instellen.
U kan het ook vragen aan de klantendienst (hou dan wel uw klantennummer bij de hand)
Voor meer info zie:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_sim_puk_code/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/puk-code-sim-kaart-deblokkeren.html
Zie ook bijlagen:
Reputatie 7
Badge +3
Als je zowel je pin- als PUKcode kwijt bent, vrees ik dat je langs een Proximus winkel zal moeten gaan. Waarschijnlijk zal je een nieuwe simkaart moeten krijgen. Neem best ook je laatste factuur mee, om te bewijzen dat jij de titularis bent van die GSM.
Badge +4
Normaal houd de provider die gegevens bij in het systeem zodat men het moest nodig hebben je het ten allentijde kan opvragen.
Reputatie 7
Badge +3
Sabine, tip voor in de toekomst: Schrijf je pincode en je pukcode ergens op. Maar niet zomaar ergens schrijven. Je kan bvb in je kookboek of je adresboekje die codes opschrijven. Eerst schrijf je je pincode op, daar vlak achter je pukcode, zonder iets erbij te zetten. Eventueel kan je ook je bankkaartcode er nog tussen zetten (die ken je normaal gezien toch vanbuiten), dan weet je duidelijk dat de eerste cijfers je pincode zijn en de laatste achter je bankkaartcode, is je pukcode. Je krijgt dan het volgende 11112222333333333 ergens te lezen. Niemand die dat leest op een bepaalde plaats, zal daaruit je codes op kunnen maken. Je kan die cijferreeks overal noteren, als jij nadien maar waar. 😃

Reageer