Vraag

Pay&Go herlaadkaart geblokkeerd en beltegoed kwijt

  • 11 September 2017
  • 4 reacties
  • 1919 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties
reeds jaren zijn wij in het bezit van 2 gsm's waarvan een met abonnement en een met herlaadkaart die netjes op de vooropgestelde tijd wordt opgeladen om problemen te vermijden maar overmacht is helaas soms onvermijdelijk.

door uitzonderlijke onvoorziene persoonlijke omstandigheden waaronder wij ook het slachtoffer werden van een diefstal van persoonlijke bezittingen werd de verlenging over het hoofd gezien en mochten wij dus deze morgen vaststellen dat de simkaart van een van onze telefoons definitief geblokkeerd was en het krediet in rook was opgegaan..
volgens de proximus-medewerker was herladen slechts tot gisteren mogelijk (de uiterste datum + 7 dagen).
op de vraag of er geen enkele mogelijkheid was dit probleem, waar wij door overmacht mee te maken kregen, niet kon worden rechtgezet werd negatief gereageerd.
enkel door een nieuwe herlaadkaart met nieuw nummer aan te kopen en opnieuw te voorzien van belkrediet zou het probleem opgelost kunnen worden.

alle contacten die in ons gsmtoestel voorkwamen mogen wij dan ook terug contacteren en eveneens alle websites-mailboxen die het betreffende telefoonnummer als controle/oproepnummer hebben in geval van 'gegevensdiefstal'..

dank u wel Proximus voor deze zeer klantvriendelijke houding en dit na ruim 30 jaar ononderbroken klant te zijn bij jullie..

Raf,.

4 reacties

jammer , maar helaas , ze willen fraude tegengaan en maar goed ook . hopelijk waren je gegevens beveiligd .
@ Anita :
ik zie niet in wat fraude te maken heeft met het blokkeren van mijn simkaart door Proximus..
ik denk niet dat deze opmerking hier ter zake doet maar waarschijnlijk bedoelde u het goed.
en wat de beveiligde gegevens betreft : net daarom diende het gsmnummer om mij bij eventuele fraude te contacteren via sms.
is nu enkel het probleem dat ik het nummer in de mailboxen niet zomaar kan wijzigen omdat er een sms naar het geblokkeerde nummer wordt verzonden (die ik dus nooit kan ontvangen) net om fraude tegen te gaan...vooraleer een nieuw nummer in te geven.
met wat (on)geluk zijn straks mijn mailboxen ook nog geblokkeerd...
en dat allemaal voor een pay& go kaartje waar Proximus geen eurocent verlies op heeft ook al ben ik 1 dag te laat met herladen.
ik kan best begrijpen dat men herlaadkaarten blokkeert als daar een gegronde reden toe is en zelfs als de gebruiker nalaat zich te houden aan de vooropgestelde regels maar zoals bij alles zijn er uitzonderingen waar niemand vat op heeft en die perfect oplosbaar zijn als men maar de moeite wil doen...
Reputatie 5
Badge +3
Dag RP, heb je alvast een bewijs van verlies? De voorwaarden van een prepaidkaart zijn alvast dat je binnen het jaar moet herladen, wil alvast kijken wat we kunnen doen. Graag wat meer gegevens via privébericht. Kan je starten via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679. Groetjes, Nicky
7 dagen verder en geen enkele reactie meer op mijn klacht (zie aanvang topic), niettegenstaande
alle nodige (uitgebreide) info in privébericht werd doorgegeven aan Proximusmedewerker zoals mij gevraagd werd.
er ook nogmaals op wijzend dat mijn probleem geen alledaags geval was waar enige klantvriendelijkheid toch wel van toepassing mocht zijn gezien de uitzonderlijke situatie.
de enige ontvangen reactie was dat mijn probleem werd overgemaakt aan de daartoe bevoegde diensten en ik
op de hoogte zou worden gehouden(?)

in 2017 is het echter onmogelijk om 7 dagen zonder telefoon te functioneren en dus heb ik voor de eenvoudigste oplossing gekozen en een nieuw nummer aangevraagd, al onze contacten verwittigd en de nodige handelingen getroffen om het nieuwe nummer kenbaar te maken aan diegene die er belang bij hebben dit (als controle-orgaan) te kennen zoals met het vorige nummer het geval was.
een ingreep die veel tijd heeft gekost en die totaal overbodig kon geweest zijn als Proximus dit probleem 'klantvriendelijker' had willen aanpakken.

ik reken er ook niet meer op dat aan deze klacht nog gevolg zal worden gegeven en mij lijkt het ook overbodig
aangezien ik ondertussen een nieuw nummer bezit, uiteraard aangevraagd bij een ander telecombedrijf.

dank u Proximus.

Reageer