Beantwoord

Pay&Go, en registratie herinneringen

  • 11 April 2017
  • 6 reacties
  • 803 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Hallo,
Sinds de aankondiging van" pay and go mag niet meer ongeregistreerd", vliegen de sms'en hier rond ons oren op 3 GSM nummers.
Die 3 nummers komen origineel van (geregistreerde) Mobistar nummers, en werden met de nodige papieren overgedragen aan "postmobile", met registratie en behoud van nummers.
Nu is Postmobile automatisch overgenomen door Proximus (postmobile werkte als sub-IPS van proximus trouwens)
De kaartjes worden al jaren regelmatig bijgeladen door mijn bankrekening , vroeger via Banxafe(= ook geregistreerd), maar dat werkt al geruime tijd niet meer( 2 ervan jaarlijks, 1 ervan om de 1 a 2 maand), dus proximus kent naam en adres via de registratie van postmobile inschrijvingen , en via de bankrekening die ook op naam is.
Nochtans doet Proximus alsof deze nummers niet werden geregistreerd, en krijgen wij haast dagelijks herinneringen dat we moeten registreren !!
Hebben ze bij proximus nu echt niks anders te doen dan deze zinloze SMS'en te zenden ???
icon

Beste antwoord door NickyL 19 April 2017, 19:12

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dag Fons,

Kijk het graag verder voor je na. Kan je ons alvast de betrokken nummers bezorgen? Excuses voor de overlast.

Dit kan steeds via een PB, kan je starten via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groetjes, Nicky
Reputatie 4
Badge +1
De 3 gsm nrs werden overgemaakt in een PB.samen met namen en adres en overstapgegevens van vorige provider.
Maar omp een PB te starten (link in post van Nicky) ...Wat een soep zeg.... eerst inloggen met je nick naam en paswoord van forum, dan nog eens met je account van de proximus diensten... Kan dat niet ineens met de vraag naar je "myproximus "account gegevens ??
En nu maar wachten op een antwoord 🙂
Reputatie 4
Badge +1
en... niets gevonden zeker ? Heb hier alle documenten bij de hand, maar zal simpelste zijn om even in de buurt binnen te springen voor Orange pay en go denk ik (winkel registreert direct bij aankoop) en zijn nog goedkoper ook - zie maar eens de websites, met vergelijk.
Reputatie 4
Badge +1
Ondertussen is NickyL al met andere zaken bezig (voornamelijk hier antwoorden) Daarin blijkt Proximus goed (en het enige dat ze blijkbaar kunnen = menu's maken, maar wat er achter steekt dat niet werkt.) Wedden dat de superfirma mijn naam en adresgegevens kwijt is gespeeld bij de overname van de GSM nummers van Postmobile, en dat ze nooit bijhoudt wie er eigenlijk de Pay and Go kaarten oplaadt ...., maw dat ik waarschijnlijk volledig opnieuw alle procedures moet doorlopen om alle GSM nummers te registreren bij Proximus ! Sorry maar als dat zo is, kan ik evengoed van provider wisselen (met ovename van bestaande nummers)... Het zal mij dan ook nog winst opleveren
Reputatie 4
Badge +1
Ben vandaag in een lokale winkel geweest, om na te zien hoe het zit met mijn GSM registraties (niet een "Proximus "winkel, want daar wisten ze zelfs niet dat PUK code een teller had, en "zij konden die teller, eenmaal op nul, terug activeren" en hoefden geen nieuwe kaart te leveren (Heist op den Berg))
Toestand :1 GSm met bekende eigenaar (ikzelf), en enkel omdat ik enkele weken geleden mijn SIM omwisselde met een micro-sim, met enkel de documenten van vorige SIM (postmobile)
2 overige, zoals te verwachten = onbekend (waar zijn all documenten gebleven die ik jaren geleden moest invullen om over te stappen van Mobistar naar huidige ???. Dan maar in winkel geregistreerd, en waarom daar?, gewoon omdat mijn e-id leeapparaat de sinds 2014 uitggeven ID kaarten als ongeldig bestempeld, o ja, even software updaten...., had je met de belgische staat niet gerekend, die normaal jaren achterop hinkelt, maar nu eens lekker enkel software maakt voor de "gesupporteerde" OS sen van Microsoft , dus XP gebruikers , gooi je eID lezer maar op de vuilbak (of koop een nieuwe PC)
Soit, nu eens afwachten of de overvloed aan SMS'sen over niet geregistreerd gaan verdwijnen.
Voor mijn part , deze topic afgesloten 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Dag Fonz,

Zoals in het privébericht aangegeven werd, oprechte excuses voor de late reactie! Fijn dat het in de winkel is rechtgezet kunnen worden.

Groetjes, Nicky

Reageer