Overstappen naar Proximus is eenvoudig

  • 29 January 2018
  • 6 reacties
  • 1107 Bekeken

Ik ben sinds 8/1/2018 aan het overstappen van telenet naar proximus. Eerst de aanvraag ingediend om over te stappen, telefoon gekregen en de raad om bij telenet alles zelf op te zeggen zodat ik zeker niet zonder telefoon of tv val en alle bevestigingen gekregen dat alles in orde was en een afspraak dat er een koerier ging langs komen om mijn "cadeau" (televisietoestel) te leveren, alsook de beide sim kaarten voor mijn 2 gsm abbonementen. Plots bericht op vrijdag middag rond 16h dat er maandag gedurende de dag een technieker gaat langs komen. Maar dat er ook een mogelijkheid was dat de afspraak toch niet ging doorgaan maar ze gingen me op de hoogte houden. Zaterdag gebeld naar proximus klantendienst dat ik maandag voormiddag niet thuis ben en er dus ook geen technieker kon langs komen. De persoon aan de helpdesk kon echter niemand bereiken om de afspraak alsnog aan te passen of op te zeggen maar ging een bericht achterlaten aan desbetreffende dienst. Maandag geen technieker gezien niks gehoord. Dinsdag kwam de koerier langs met mijn cadeau en simkaarten alles ok ik gelukkig. Paar dagen later telefoon dat er een technieker ging langs komen om alles te installeren in overleg met de persoon aan de telefoon een afspraak gemaakt en een paar dagen later was de technieker daar. Vriendelijk proper werk alles in orde en uitgelegd. Internet macheerde en televisie ook dus ik nog steeds blij. Gevraagd aan de technieker hoe het kwam dat mijn gsm abbonementen nog niet overgezet waren en hij heeft me aangeraden om eens in de proximus shop langs te gaan omdat er dan waarschijnlijk iets misgelopen is.
Ik daags nadien naar de proximus shop daar het probleem aan iemand uitgelegd en ja hoor blijkbaar was mijn telefonie abbonement niet doorgegaan terwijl ik wel al de sim kaarten had gekregen. Na een paar telefoontjes en muisklikken de bevestiging gekregen voila in orde binnen 48h valt uw telenet weg en dan kan u uw simkaarten gebruiken.
48h later nog altijd telenet dus maar eens bellen ik word al wat minder blij. Na een 10 tal min wachten iemand aan de lijn, alles uitgelegd en als antwoord wachten mijnheer komt allemaal in orde is een lopende zaak. Op de vraag waarom de my proximus app niet werkt en de overal tv app niet werkt zelfde antwoord. Op de vraag welke sim kaart er bij welke nummer hoort, kan ik voor de moment niet achterhalen mijnheer. Ok ik nog wat minder blij en dus nog maar wat wachten 4 dagen later nog steeds telenet op telefoon nog maar eens bellen. Na 45 ja je leest het goed 45 min met iemand aan de lijn te hebben gehangen kreeg ik de uitleg mijnheer die sim kaarten werken al je moet ze gewoon in uw toestel steken en dan werken ze. Uitgelegd dat ik da nog nooit gehoord heb dat het zo macheerd en nogmaals doorgeschakeld naar haar trainer om bevestiging te vragen terug dezelfde uitleg ok mevr ik zal het proberen dus 50min aan de lijn en geprobeerd. Uiteraard niks. Ik kwaad en terug bellen. Terug iemand anders aan de lijn en terug alles uitgelegd mijnheer dat kan niet wat u dernet als uitleg hebt gekregen. Ja dat weet ik ook maar ik wil mobiele telefonie en hoe moet het nu. Weer op wacht gezet. Mijnheer uw nummer moet vrijgegeven worden door telenet en je moet daar zelf voor bellen naar telenet. Ik nog kwader en uitgelegd dat ik papieren heb getekend dat ik proximus de toestemming geef om alles over te nemen en dat ik het nu zelf nog moet gaan regelen bij telenet. Dus de vraag gesteld of hij het in orde kon maken of niet en dat ik anders wel klant ging blijven bij telenet. Terug in wacht voor overleg met klantendienst. We gaan het proberen maar eigenlijk moet jij bellen naar telenet. Ik nogmaal uitgelegd dat ik zelf juist niemand meer bel. Dan iemand van de klantendienst aan de lijn voor te bevestigen dat ik geen kosten heb voor telefonie maar dat dat wel in orde ging komen met de overstap maar ze wist niet wanneer. Na 45 min daar ook dus te horen gekregen dat ik moet wachten. Maar hoe lang kan niemand me blijkbaar vertellen. Ik was voorheen 16 jaar klant bij telenet en heb in die 16 jaar nooit zolang bij de helpdesk aan de lijn gehangen als nu bij proximus op 3 weken.
Of mijn mobiele telefonie in orde gaat komen en wanneer kan niemand mij vertellen. Ik weet wel 1 ding ik word morgen opgenomen in het ziekenhuis in de dagkliniek als dan mijn netwerk wegvalt word ik razend. Ik hoop dat het nog goed komt maar mijn liefde voor proximus staat momenteel op een laag pitje.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Proximus quo vadis?
Ter info:
Indien u de "easy switch" procedure gevolgd hebt en aangeduid hebt dat uw GSM-nr moet overgedragen worden, is het inderdaad aan Px om zulks uit te voeren
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/easy-switch
Meer nog indien het proces te lang aansleept kunt u weliswaar een "peanuts" vergoeding eisen van Px
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/klachten-problemen/vertraging-bij-uw-nummeroverdracht
Er dient wel te worden aangestipt dat de donor-operator (Telenet) de overdracht op gemotiveerde wijze kan weigeren (bv. niet correct klantennr, niet juiste SIM-kaartnr, ....), maar dan nog is het Px die met u contact dient op te nemen hieromtrent
Een eenvoudige nr-overdracht neemt normaal 1 à 2 werkdagen in beslag, dus in dit geval is er mijns inziens één en ander fout gelopen (= heeft iemand van Px weeral zijn job niet op behoorlijke wijze uitgevoerd)
Herken uw probleem volledig , same here!

Al aan het overstappen sinds 23 december en nog steeds niet alles in orde , bij Telenet was ook niks opgezegd met als gevolg nog een maand daar ook mogen betalen....ondertussen is gsm van mijn vrouw eindelijk overgeschakeld , alleen kan ze na 3 weken nog steeds geen verbruik zien en staat gratis app ingesteld op Whatsapp terwijl bij aanvraag duidelijk Facebook was gevraagd???
Blijven aandringen tot het in orde komt en dit ofwel op het gratis nummer 0800 22 800 ofwel hier via het forum.
Blijven aandringen tot het in orde komt en dit ofwel op het gratis nummer 0800 22 800 ofwel hier via het forum.
Na 14 x bellen , 2 Proximus winkels te hebben bezocht en telbare chatsessies ben ik het zo beu als iets , binnenkort terug naar Telenet , die hebben tenminste wel een deftige klantenservice!
Ja ik wet het, er zijn inderdaad soms problemen die pas na maanden en heel veel aandringen pas in orde komen en het zou inderdaad moeten allemaal veel vlotter gaan, ik hoop dat er toch iemand van proximus zelf je uiteindelijk kan verder helpen!
Reputatie 7
Badge +4
Beste Pieter, het spijt me dit alles te vernemen, kan je het betrokken klantennummer en gsmnummers geven via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679. Dan kijken we dit verder na. Groetjes Freya

Reageer