Beantwoord

Oproepen vanuit het buitenland blokkeren?

  • 24 February 2017
  • 7 reacties
  • 3856 Bekeken

De laatste tijd krijg ik op mijn vaste lijn meer en meer ongewenste oproepen uit het buitenland.
Hoe kan ik deze oproepen blokkeren?

Wat ik NIET wens:
- individuele nummers blokkeren (dan blijf je bezig)
- alle buitenlandse nummers blokkeren (want soms bellen kennissen vanuit een vakantieland)

Is er een mogelijkheid om inkomende oproepen vanuit een specifiek land te blokkeren?
Zelf verwacht ik bv. nooit gewenste oproepen vanuit Afrika of Azië...
icon

Beste antwoord door M_016 16 March 2018, 16:18

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag XK2017

Inkomende oproepen kunnen we jammer genoeg niet blokkeren.

Ik begrijp dat dit vervelend voor je is. Best is dit gewoon te negeren en zeker niet terug te bellen.

Dit om hoge kosten te vermijden.

Mvg,

Koen
Reputatie 1
Toch hoog tijd dat er iets aan gedaan kan worden, ik krijg de laatste week gemiddeld 5 telefoontjes per dag van die Indische callcentra zogezegd in naam van windows of microsoft, met als enige bedoeling toegang te krijgen tot je computer en je gegevens te ontfutselen, meestal met een 0022XXX nr maar onlangs zelfs met een nummer uit zone Gent 09 en met een 0458 nummer. Ik heb een boothoorn klaarliggen om bij de eerstvolgende connectie die smeerlap (sorry geen ander woord voor)minstens een behoorlijke hoofdpijn te bezorgen.Het is niet alleen heel vervelend maar ook zeker niet normaal dat de enige opties je telefoon niet op nemen of zelfs gewoon uitschakelen is. Wat is het nut van een vaste lijn dan nog?
Reputatie 7
Badge +4
Indien u beschikt over de (betalende) dienst "oproeperidentificatie" (= u ziet het nummer dat u belt) kunt u gewoon niet opnemen voor een onbekend nummer
Daarnaast is er ook een (betalende) dienst "weigering anonieme oproepen", in dat geval worden oproepen waarbij de beller zijn nummer niet vrijgeeft (meestal call centers) zelfs niet aangeboden (de beller krijgt een bericht in de genre deze oproep is niet toegelaten)
Sommige toestellen laten u toe niet alleen inkomende oproepen van individuele telefoonnummers maar ook van een volledige reeks nummers te blokkeren op basis van het eerste deel van de cijfers
Er is inderdaad geen 100% waterdichte oplossing, maar indien gebruik gemaakt wordt van Belgische telefoonnummers kunt u inschrijven op de dienst "bel mij niet meer" en/of kunt u eventueel via de ombudsman telecom de beller laten identificeren
https://www.dncm.be/nl/
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
Reputatie 1
Het komt dus gewoon neer op het feit dat wij het moeten ondergaan . Het is een echte plaag en proximus doet er niets aan. De abonnee moet of zijn telefoon uitschakelen of een vijftal keer per dag gestoord worden door criminelen.
Ter info: Ik krijg ook regelmatig van die oproepen en vroeger ook al de ombudsdienst hiervoor geraadpleegd maar na een tijd is het gewoon weer opnieuw begonnen....straatje zonder einde.....
Reputatie 7
Badge +4
Tja, we kunnen dit moeilijk aan Px verwijten; dergelijke oproepen komen meestal via "alternatieve kanalen/operatoren" en de beste & goedkoopste oplossing is meestal nog onbekend nr niet opnemen of opnemen en direct dichtleggen
Zelf heb ik er de laatste tijd weinig last van....
het is in vlagen soms ganse tijd stil en dan ineens zijn ze daar weer voor een week of twee weken enz....

Reageer