Beantwoord

Oproep tweede beller

  • 2 October 2017
  • 17 reacties
  • 8373 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Beste proximus medegebruikers,


Hoe kan ik de optie inschakelen voor Tweede oproep ?
Dus ik zou willen bereikbaar blijven als ik aan de lijn ben, of ik wil iemand in wacht kunnen zetten om een tweede oproep te plaatsen.

Ik heb een tuttimus abonnement samen met een all in abo voor mijn gsm, mijn telefoon is een iPhone 7 plus, dus dit mag toch geen probleem vormen ???

Ik heb de code *43# reeds geprobeerd, maar zonder succes ...

Als ik het even google, dan kom ik tot de constatie dat ik niet de enige ben ?

Alvast bedankt voor de hulp!
icon

Beste antwoord door ThomasP 9 October 2017, 14:46

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Info:

https://support.apple.com/nl-be/HT202176

http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/7/netwerk-codes
Probeer eventueel dus ook
Oproepen in de wacht / tweede lijn:
Activeren: **43#[zend]
Annuleren: ##43# [zend]
Status opvragen: *#43# [zend]

Mocht geen van 2 bovenvermelde oplossingen werken, aan Px vragen - eventueel via een privé bericht - aangezien de optie niet (meer) vermeld wordt in My Px en je dus zelf niet aldaar kunt activeren
Beste proximus medegebruikers,


Hoe kan ik de optie inschakelen voor Tweede oproep ?
Dus ik zou willen bereikbaar blijven als ik aan de lijn ben, of ik wil iemand in wacht kunnen zetten om een tweede oproep te plaatsen.

Ik heb een tuttimus abonnement samen met een all in abo voor mijn gsm, mijn telefoon is een iPhone 7 plus, dus dit mag toch geen probleem vormen ???

Ik heb de code *43# reeds geprobeerd, maar zonder succes ...

Als ik het even google, dan kom ik tot de constatie dat ik niet de enige ben ?

Alvast bedankt voor de hulp!


heb het zelf wel niet doorgenomen wat er juist staat maar kijk eens of je hier eventueel iets aan hebt
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_fct_config_fix/particulieren/support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/vaste-lijn-diensten-instellen.html
>
https://www.proximus.be/nl/id_cl_callmanagement/bedrijven-en-overheden/oplossingen/mobiel/oproepen-beheren/oproepen-beheren.html

>
Reputatie 7
Badge +6
Hey Instagreg, 2 gelijktijdige oproepen is onderdeel van 'ProxiComfort'. Deze dienst is normaal gezien standaard actief. Je kan de 2de oproep beheren via volgende codes:

•Aanzetten van de dienst: *43# SEND
•Verifiëren of de dienst aan of uit staat : *#43# SEND

[Edit: foutieve link aangepast]

Als je even via privébericht je GSM nummer doorgeeft, kijk ik dit voor je na of alles correct actief staat. Je kan een privébericht sturen via Het Proximus Team.
Reputatie 7
Badge +4
@ThomasP

Vraag 1: Vermits het over een IPhone gaat, waarom wordt dan verwezen naar een pagina m.b.t. beheer "vaste lijn"?
Vraag 2: Proxicomfort is althans wat mij betreft niet terug te vinden in MyProximus (voor wat betreft mobiel), quid?
Reputatie 7
Badge +6
Hey M_016, klopt, support link is foutief. Heb het bij deze aangepast. Beheren is via volgende codes:

•Aanzetten van de dienst: *43# SEND
•Verifiëren of de dienst aan of uit staat : *#43# SEND

De Proxicomfort is standaard actief en zou ook in de MyProximus beschikbaar moeten zijn maar dit is mogelijk afhankelijk van type abonnement. Ik merk namelijk dat deze bij mij ook niet aanwezig is via MyProximus maar wel actief staat. Ik laat het even nakijken.
Mocht je problemen hebben met de 2de oproep en je kan hem niet activeren via de code en je MyProximus, kan je best even een privébericht sturen naar Het Proximus Team zodat we dit even kunnen nakijken.
Hey M_016, klopt, support link is foutief. Heb het bij deze aangepast. Beheren is via volgende codes:

•Aanzetten van de dienst: *43# SEND
•Verifiëren of de dienst aan of uit staat : *#43# SEND

De Proxicomfort is standaard actief en zou ook in de MyProximus beschikbaar moeten zijn maar dit is mogelijk afhankelijk van type abonnement. Ik merk namelijk dat deze bij mij ook niet aanwezig is via MyProximus maar wel actief staat. Ik laat het even nakijken.
Mocht je problemen hebben met de 2de oproep en je kan hem niet activeren via de code en je MyProximus, kan je best even een privébericht sturen naar Het Proximus Team zodat we dit even kunnen nakijken.
Ook bij mij lukt dit niet;
Bij de verificatie (*#43#) krijg ik de melding "Wisselgesprek Service is uitgeschakeld"
Bij aanzetten van de dienst (*43#) krijg ik de melding: "Wisselgesprek voor Alle basisservices Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code"
**43# geeft de melding "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code"

Ik heb reeds contact opgenomen met uw diensten waar men mij garandeerde dat de dienst 'proxicomfort' actief staat.

Heeft u nog ander advies?
Reputatie 7
Badge +6
Dag P33D33, ik heb dit nagekeken voor je GSM nummer gekoppeld aan je Forum account 0474XXXX56 en de ProxiComfort stond niet actief. Vreemd dat mijn collega's dit garandeerde. Ik heb het bij deze geactiveerd. Kan je opnieuw proberen? De 2de oproep zou nu moeten werken.
Dag P33D33, ik heb dit nagekeken voor je GSM nummer gekoppeld aan je Forum account 0474XXXX56 en de ProxiComfort stond niet actief. Vreemd dat mijn collega's dit garandeerde. Ik heb het bij deze geactiveerd. Kan je opnieuw proberen? De 2de oproep zou nu moeten werken.

Opgelost, bedankt voor (uiteindelijk) snelle oplossing.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Instagreg, 2 gelijktijdige oproepen is onderdeel van 'ProxiComfort'. Deze dienst is normaal gezien standaard actief. Je kan de 2de oproep beheren via volgende codes:

•Aanzetten van de dienst: *43# SEND
•Verifiëren of de dienst aan of uit staat : *#43# SEND

[Edit: foutieve link aangepast]

Als je even via privébericht je GSM nummer doorgeeft, kijk ik dit voor je na of alles correct actief staat. Je kan een privébericht sturen via Het Proximus Team.


Beste Thomas,

Ik heb een privébericht gestuurd, graag dit euvel zo snel mogelijk oplossen...

Alvast bedankt! 😉
Reputatie 2
Badge +1
Thomas,


Tot op heden heb ik geen nieuws meer van jullie gehoord...
Het zou fijn zijn mocht dit vandaag opgelost worden, want ik vrees dat ik dit morgen hard nodig zal hebben... ;-)

Alvast bedankt!!!
Reputatie 7
Badge +6
Hey Instagreg, mijn excuses voor de late reactie. Ik heb de ProxiComfort bij deze geactiveerd. De 2de oproep zal nu werken.
Bij mij werkt dit ook niet meer.
Is het mogelijk om dit terug te activeren?
Ik heb al gebeld naar de Helpdesk en daar zeggen ze dat deze actief staat.
Ook in mijn Proximus vind ik deze optie niet terug.

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +6
Dag Yannick, vreemd dat ze je bij de Helpdesk niet konden helpen. Ik heb het bij deze voor je geactiveerd. Zou dus nu moeten werken. Mijn excuses dat dit niet eerder werd gedaan.
Ok super even gestest en werkt!

Dank u!
Ik heb hetzelfde probleem.
De codes ingegeven, de gsm nagekeken, echter zonder resultaat.
Als ik de status opvraag krijg ik de melding dat stem actief is, meer de rest niet.Geef ik de code voor activeren in krijg ik de melding dat alles actief staat.

Kan iemand hier het even nakijken en oplossen aub.

Alvast bedankt

Ed
zou dit bij mij ook geactiveerd kunnen worden @ThomasP ?
Reputatie 7
Badge +4
Proximusklant21 kan je ons een privé bericht sturen met je lijnnummer of klantennummer? Dan kijk ik dit graag even voor je na.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Reageer