Oplichting?

  • 23 March 2015
  • 6 reacties
  • 2517 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Heb een smsje ontvangen van het nummer +216 74 689 048 met de vraag 'appel moi urgent' ik veronderstel dat dit een vorm van oplichting is. Landcode 216 is Tunesie, ik ken daar niemand en ken geen Franstalige mensen. Heb dit ook gemeld bij onze medewerkers.

6 reacties

krijg al twee dagen na elkaar een oproep uit Frankrijk via de vaste telefoon het nummer is 003316705895 telkens om 11.10uur


wil dit toch even melden denk dat het om fraude gaat want we kennen niemand in Frankrijk we nemen dan ook niet op .
ik heb dit ook al voorgehad, maar het stopt wel automatisch (bij was dat toch het geval)


Naar het schijnt zijn er ook mensen van call centers die bellen en van zodra je oppakt ben je afgesloten, dit om aan hun aantal telefoontjes te komen per dag !


Reputatie 7
Badge +6
Ik kreeg vorige week een email zogezegd van een bank omdat 'er abnormale transacties waargenomen waren op mijn rekening'. Dikke pech want ik heb daar helemaal geen rekening.


Zeker niet gaan kijken dan, want wie weet wat je zo binnenhaalt.
Beste redcliff,
Een oproep uit het buitenland is moeilijk te traceren.
Meestal is dit tijdelijk en stopt dit na enkele dagen.
Deze nummers kunnen helaas ook niet geblokkeerd worden.
Met vriendelijke groeten,
Davy
Marleen, ik krijg ook geregeld van die mails, ik heb er vandaag nog één ontvangen, ik lees ze zelf niet meer.

Reageer