Ongeoorloofd verbruik

  • 24 November 2017
  • 10 reacties
  • 283 Bekeken

Sinds augustus 2017 wordt mij steevast enorm mobiel verbruik aangerekend door Proximus. Tot zelfs 28836u mobiel op 1 dag. Het wordt mij ook steeds aangerekrnd. Al 4 maanden tracht ik dit opgelost te krijgen. Ik heb 1 telefoontje gehad op 4 maanden tijd waarin mij gemeld werd dat het tegen eind oktober opgelost zou zij. Zij erkenden dat de fout bij Proximus ligt. Gemiddeld 5u per maand ben ik aan het mailen en bellen. Zonder resultaat, enkel de zoveelste creditnota na lang zagen.
Heeft iemand dit probleem ook?

10 reacties

Hebben sinds vorige maand ook dit probleem. Pas deze periode opgemerkt. Dochter op 4 dagen haar 2GB erdoor en mobiele data staat haast niet op. Na eergisteren telefonisch contact, werd mijn klacht niet begrepen. Alle verbuiken van onze 3GSM geven op my proximus meer dan het dubbel dan wat GSM aangeeft!
Wou mij gewoon een ander abonnement aansmeren. Wat dan trouwens 20 € duurder uitkwam. Je moet maar lef hebben.
Klacht werd doorgestuurd zeihij en gisteren ging iemand mij contacteren. Bij deze wacht ik nog steeds....
Ik heb vorige week gevraagd mij hierover te contacteren. Ik heb gezegd dat ik klacht zou indienen bij de ombudsdienst, dat dit in verscheidene media zou verschijnen en dat ze een factuur krijgen voor de tijd die ik er reeds vier maanden insteek ten bedrage van iets meer dan €900 excl. BTW. Dan zou je toch denken dat er iemand eens naar uw probleem wil luisteren. Niet waar, ze bewegen niet eens op hun stoel.
Kijk maar eens naar de afbeelding hoeveel uren ik per dag mobiel ben. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze mij elke maand zonder morren een creditnota sturen maar oplossen is een ander geval.

Reputatie 6
Badge +3
Dat zijn volumes die als tijdsduur worden weergegeven. Heb ik ook al gehad en creditnota gekregen.
Blijkbaar zit die bug nog altijd zeker half jaar later nog in hun systemen...
Frank, als ik al eens iemand aan de lijn krijg die er verstand van heeft, wordt mij gezegd dat dit een tijdsduur is. Er wordt niet van volumes gesproken. En op basis van deze abnormale uren krijg ik een creditnota. Maar wat communicatie hierover is toch wel het minste dat ze kunnen doen. Ik krijg nooit een antwoord. Als het een fout is, zeg het dan toch gewoon en draai niet rond de pot. Soms krijg ik te horen dat maar wat minder op Facebook moet zitten. Nu, daar heb ik echt niet de tijd voor hoor en dat kunnen ze controleren. Ik ben zelfstandige, en gelukkig heb ik goed mijn werk maar ik moet er maandelijks 4 a 5u tijd insteken in telefoongesprekken, mail, aangetekend schrijven. Dat kost mij ook tijd en geld.
Als ze nu gewoon eens toegeven (wat ze eigenlijk doen met de creditnota's) dat er een foutje zit zoals jij aangeeft, dat zou al helpen. Maar het is altijd de fout van de klant. Ik heb trouwens ook eens uitgerekend hoeveel ik kan verbruiken via mijn mobiel internet met de gemiddelde snelheid die ik heb (zelden 4G, soms 3G)kan ik nooit op 31 minuten 28836MB (zijnde 28GB) verbruiken.
Ik krijg mijn geld terug, dat is het probleem niet. Maar communicatie naar de klant toe, dat is een dikke nul. Ik ben reeds 25 jaar klant en heb tot september 2016 nooit problemen gehad. Toen ontvingen we een nieuwe decoder en de miserie begon op alle vlakken en zijn tot op heden nog steeds niet allemaal opgelost. Tweede decoder gedeactiveerd, plots een vaste lijn bij gekregen, nieuwe decoder die steeds vanzelf uitvalt en weer opstart (min 5x per week) TV signaal dat steeds weg is, enz. Bart Peeters zou zeggen "ik krijg er stenen kl*ten van" ;-))
Enfin, het zal vroeg of laat wel opgelost geraken zeker. Ik had wel reactie van Proximus zelf verwacht op dit forum.
Vandaag op zondag moet je geen reactie verwachten "t zal ten vroegste voor maandag zijn
En over welk jaar spreken we dan ;-))
zeker dit jaar niet meer 😃
Miljar, ik had nochtans 5u voorzien om te bellen met hun. Gezellig;
Badge
Ik wacht ook al een hele maand op een antwoord.
Al 2 dossiers aangemaakt via de klantendienst.
HIer op het forum krijg ik geen enkele reactie op mijn vraag.
En via Facebook chat support krijg ik ook geen reactie meer.
Nu weer sms dat ik zou 50€ verbruikt hebben buiten mijn bundel, resultaat= al 3 dagen zonder 4G ..
Heel erg triestig..
Beste Andy,
Ik heb net gezien dat er weer een dossier afgesloten is zonder gevolg. Ik heb onmiddellijk mijn domiciliëring laten blokkeren door de bank (stopzetten kan enkel mits akkoord Proximus) en betaal enkel het abonnementsgeld nog. Morgen ontvangen ze ook een aangetekende ingebrekestelling.
Deze wordt in kopie naar de ombudsdienst gestuurd. Indien ze mij binnen de gestelde tijdspanne niet antwoorden zal ik via de rechtbank een schadevergoeding eisen voor elke dag dat ik geen antwoord krijg en er geen oplossing geboden wordt voor het probleem.
Je gaat mij niet vertellen dat ze op vier maanden tijd dit probleem niet opgelost krijgen. En ik ben niet de enigste die klaagt.
Ik kreeg trouwens vanmorgen een bericht dat mijn verbruik inbegrepen in mijn abonnement bijna opgebruikt was. Deze middag ontving ik een bericht dat het opgebruikt is. Wetende dat ik geen enkel uitgaand gesprek gevoerd heb. Raar.

Reageer